#1
|
||||
|
||||
Golf blok monteren in T3
Beste mensen,
Ik ben een trotse bezitter van een VW T3 1,6TD caravelle uit 1986 met vierkante lampen. Ik heb mijn bus samen met een kennis helemaal gerestaureerd, en heb er 3 jaar met plezier mee gereden (1500Km per jaar), maar met de belasting wijziging is de lol er af. Ik heb een golf motor Golf 3 2.0 CL 8v. Deze motor wil ik graag in mijn T3 monteren, en ik heb op internet gelezen dat dit moet kunnen. Helaas zie ik niet hoe en wat. Is er iemand die daar een handleiding of ombouw voorschrift voor heeft? Ik zit met vragen als: op de nieuwe motor (golf) zit een pomp op de benzinetank. De oorspronkelijke T3 motor heeft dit niet. Levert dit problemen op met bijvoorbeeld elektronica, ruimte, enzovoorts, en hoe kan ik deze problemen oplossen? Ik heb ook vernomen dat er een motorsteun aangepast moet worden. Dit kan ik zelf maken, maar dan heb ik wel tekeningen nodig. Klopt het ook dat ik mijn oude carterbak moet gebruiken (van de T3). Alle hulp is welkom! Dan kan ik volgend jaar weer met mijn prachtige bus rond rijden. Alvast bedankt! Met vriendelijk groet, Demi |
#2
|
||||
|
||||
Carterbak en aanzuigbuis van de diesel over zetten, opvoerpomp en drukpomp steken, motormanagement aansluiten en t loopt...
Uitlaat en inlaat moet je vanaf de spruitstukken zelf fabrieken
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
Hartelijk bedankt voor u reactie,
Dus versnellingsbak past er zo op en geen aanpassing van motorsteun? ( Ik ben geen automonteur) maar elektronicus, als het kan afbeeldingen en of foto's om een en ander deudelijk te krijgen. Demi, |
#4
|
||||
|
||||
Volgens mij kun je die zo over bouten (motorsteunen) en past ie zo op de bak...
Tis vooral de elektra waar de meesten tegenop zien, maar dat komt wel goed denk ik
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
||||
|
||||
Je moet even kijken op broederforum Brickyard.co.uk, daar bouwen ze bijna allemaal een 2.0 8V in hun T3, veel informatie te vinden en mensen die kant en klaar omgebouwde kabelboom aanbieden.
> http://www.brick-yard.co.uk/forum/t...es_forum22.html |
#6
|
||||
|
||||
Mijn hartelijke dank voor jullie hulp, Ik ga dit even bestuderen en laat nog wel weten
hoe het verloopt. Demi, |
#7
|
|||
|
|||
Hou ons zeker op de hoogte, kan voor mij ook nog van pas komen..
Grtz |
#8
|
|||
|
|||
Het is echt niet lastig, bijna alles past op elkaar alleen de uitlaat niet. Ik ken het CL blok niet maar ik weet dat de 2e uit de golf 3 gti erg makkelijk past. Daar is ook een bocht voor te koop om een 1.6 of 1.7 d uitlaat op het spruitstuk van de 8e te plaatsen. Kun je ook zelf fabrieken evt. Volgens mij passen de motorsteunen ook zo. En idd de carterpan en de aanzuigbuis van de oliepomp overzetten en dan de elektriek aansluiten. Voor de brandstofpomp kun je ook een universele externe nemen, neem er 1 die ook zuigt dan komt de benzine ook uit de tank nl :-). En let op de max druk hoewel je regelaar dit moet oplossen. Op bus-forum zie je veel ombouwverhalen. Ook mijne, 1.8 16v pl blok.
Groeten Michiel Last edited by mitchies : 08-07-2014 at 06:08. Reason: ik bedoelde 2e ipv 8e |
#9
|
||||
|
||||
Zijn er ook schema's om een golf blok aan te passen voor een T3, zo dat ik mijn draad boom kan aanpassen.
van T3 heb ik alle gegevens, maar van Golf 3 2.0 CL 8v uit 1994 helaas niets Al vast bedankt, en vriendelijke groet, |