#1
|
||||
|
||||
waarop letten aanschaf MK3 / MKIII
Heb 2 golfjes 3 op het oog.
En het zou voor mij de eerste keer zijn dat ik bij zo'n ding ga kijken. Hiervoor alleen MK2 en 1 gehad. FF gezocht maar nog geen algemeen topic hierover gevonden misschien een idee? Maargoed heb dus 2 GTI's op het oog. En vroeg me af of dat redelijk storingsvrije motoren zijn gezien de km-stand? de ene is een 8V en andere 16V . En beide ook al meer dan 2 ton op de teller. Dus waar moet je technisch op letten. Weet dat de kofferkleppen vaak roesten en vooraan bij de dorpels en voorscherm onderaan. En is die roest goed te zien met sideskirts erop zoals gti's hebben? Nog andere dingen? Nog wat meer info over de auto die ik gezien heb. 1. staat bij een garage dus mooi gepoest ook het blok dus lekkage zal lastig te zien zijn. komt uit '94 en zit er op de foto heel goed uit geen af getrapt hok. Standaard uitvoering met schuifkanteldakje en ABS verder niks speciaals. 225.xxx met NAP. oud model aan het stuur te zien en helemaal origineel niks aan veranderd. Mooi metallic kleurtje vragen ze 1750,- voor 2. is gewoon particulier maar van 95 en een 5-deurs heb liever 3. 16V dus. van onderhoud weet ik niet staat er niet bij. Maar wel nieuwe APK. prijs 1200,- ze staan ook beide niet ver van elkaar vandaan dus ben er zo langs gereden. maar altijd makkelijk om wat extra info te hebben. Vroeg mij ook af wat het verschil zal zijn kwa verbruik? Wat doet een 8v gemiddeld en hoeveel een 16V?
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 Last edited by jasonnl : 27-08-2014 at 21:42. |
#2
|
|||
|
|||
Het is een kwaal bij (volgens mij beide blokken, zowizo de 16v) dat de stappenmotor vast gaat zitten/stuk gaat. dan loopt ie of niet goed stationair of juist bijna 1500 toeren stationair geloof ik. en zo'n ding kost rond de 300 euro om te vervangen.
|
#3
|
|||
|
|||
Koop een 95er of later kwa roest .. En een 8v is naar mijn mening oersterk.. Heb een 96 8v gehad die heeft 100.000 km mijn rijstijl volgehouden op een versnellingsbak na..
Kijk daarom ook even of de vernellingsbak niet kraakt of ratelt in zijn achteruit |
#4
|
||||
|
||||
Vooral goed letten op de wielkastrandjes , met name voor, gaat altijd vuil zitten tussen de binnenkuip en spatbord. En idd zou dan gaan voor een 8V niet stuk te krijgen. En let idd op de versnellingsbak, roeren in de bak is een kwestie van een nieuwe elleboogje valt mee qua kosten. Kijk vooral of hij lekker oppakt met optrekken, laat de koppeling eens opkomen in zijn 3 (geen gas geven) als de auto afslaat is het goed. Anders kun je de auto beter laten staan.
__________________
Daily driver: Kia Rio HB (under construction) VW T5 2.5 TDI Owned: Vw Volf GT GL Vw Golf mk. 2 Function Vw Polo 6n1 Highline Vw Corrado G60 JD Peugeot 205 Radio 1 FM UK |
#5
|
||||
|
||||
Oke, En waarom is een 95> beter kwa roest? beter behandeling vanaf de fabriek?
en het 8V vindt ik ook mooier. en verbruik van een 8v? 1:11 ~12?
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
#6
|
|||
|
|||
na 95 zijn er delen verzinkt dacht ik, dus ook niet meer zo roestgevoelig.
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#7
|
|||
|
|||
Ik heb nog een hele mooie '96 GTI 8V te koop. Pb maar even!
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Jij weet niet eens hoe pben werkt
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever |