#1
|
||||
|
||||
bakolie peilen 020
Goeiedag,
heb een stomme vraag Heb al een tijd geen idee of het peil van de mijn 5-bak goed staat. In het verleden weleens bijgevuld omdat er niks uit de vulplug kwam lopen. Nu ik er zo aan terug denk zou kunnen komen omdat de straat bol afloopt. (auto scheef) Om dit maar eens te verhelpen vandaag naar een DHZ garage gereden en 40min op de snelweg gereden, dus alles was goed warm/heet. Hier op de 2 koloms gezet zodat deze goed recht stond. 15 min gewacht, maar motor en bak nog steeds erg warm/heet. Oliepeil toen gecontroleerd en er stroomde behoorlijk wat uit. Ik gok 0,2 liter. Exacte weet ik niet omdat het op een doek viel. Ik was stomverbaasd omdat ik al een liter had gekocht uit voorzorg. Na een tijdje drupte het en toen de vulplug terug gedraaid. Na een half uur nog eens gepeild en nog steeds zo. Hierdoor ben ik een beetje onzeker geworden of het oliepijl in orde is. Had ik moeten wachten tot de olie koud/lauw was? ivm uitzetten? Heb via de site van BrokeVW gelezen dat ik het 'nieuwe' type 020 heb van na 87. mijn vulplug zit 7mm hoger met het 'bultje' op het eind. Code is ATH09030 met een losse 2 eronder. Auto is van april 1990 en heeft naar mijn weten gewoon de originele bak. Zodat bijvullen via de KMkabel niet nodig is. Enkel via de vulplug. Maak ik me nu druk om niks, of is het niet goed? gr, Tim
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 17-07-2014 at 16:20. |
#2
|
||||
|
||||
er gaat 2 liter olie in de bak als hij leeg is.
er moet wat uitstromen bij de vulplug als hij op pijl is. dan de vulplug terug gedraaid,dan moet het goed zijn.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |