#1
|
|||
|
|||
aandachtspunten Golf variant 2.0
Forummers,
Omdat ik binnenkort van baan ga wisselen, gaat de leaseauto eruit en moet ik weer een eigen auto gaan rijden. En dat moet bij voorkeur iets van 'VAG' zijn (eigenlijk ook een beetje omdat iets anders niet past op de parkeerplaats van mijn nieuwe werkgever ). Nu heb ik interesse in een Golf IV 2.0 variant. Volgens mij staat de 2.0 niet heel best bekend. Klopt dat? Zijn er verder nog specifieke aandachtspuntenvoor dit model? Ik kon er geen apart topic over vinden dus hoor het graag! |
#2
|
|||
|
|||
Olie verbruik komt regelmatig voor .
Voor de rest geen verkeerde auto. |
#3
|
||||
|
||||
Afhankelijk van het bouwjaar;
Raammechanieken niet je van het Roest kofferklepranden en voorschermen Deursloten losse contacten waardoor ze soms niet mee sluiten/openen Onderstelrubbers zijn meestal met 200dkm wel op Olieverbruik van de 2.0 (valt mee met 15w40/50, geen longlife gebruiken) Eerste 3 problemen zijn na 2001 minder volgens mij
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
|||
|
|||
Hm, het is er eentjr van januari 2001 waar ik als eerst ga kijken!
Ik neem aan dat de overige punten niet motortype specifiek zijn? |
#5
|
||||
|
||||
Nee, dat klopt, is zelfs per auto verschillend
Gebruik je verstand, controleer alles wat je kan controleren en beslis of dit hem is voor jou
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#6
|
||||
|
||||
Beter is een 1.8 20v, liefste met een turbo.
Een vriend van me heeft de platte 2.0 en die zuipt bijna nog meer dan mijn 1.8t. En hij is echt een stuk slomer. |
#7
|
|||
|
|||
Heb zelf een 2.0 uit 2003 in de ocean uitvoering,
Zelf vind ik m erg fijn rijden, Schakelt lekker en een soepele motor, Ook genoeg vermogen trouwens vooral tussen vanaf de 2000 toeren genoeg koppel, Kan bij stoplichten regelmatig leukere auto's eruit trekken. Zonder al te gek te hoeven te doen, Stuurt lekker en vrij strak. Olie verbruik was bij ons ook een probleem, heb de olie verwisseld voor 10w30 Nu geen problemen meer mee. Over het algemeen na 6000 km geen problemen, alleen vorige week de schijven en blokken even vervangen, Start soms wat lastig, maar ga er binnenkort even een nieuwe bobine, bougies en kanels opzetten. Ik ben er erg tevreden over. Verbruik ook overigens bebouwde kom 1:10 snelweg 1:14
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#8
|
|||
|
|||
Dank voor de reacties! Ben net wezen kijken en zag er goed uit. Alleen APK vervalt in oktober en ik zie geen bewijs dat de d-riem 20 dkm geleden is vervangen.
Er staat er nog eentje in de buurt voor 400e minder, misschien goed om ter vergelijk ook even te gaan kijken. De 1.8 is idd leuk, maar minder goed te vinden. Deze 2.0 Variant voldoet aan bijna al mijn eisen. |
#9
|
||||
|
||||
Octavia combi 1.8 20vt is ook goed te vinden voor leuk geld, zelfde onderstel en techniek
Edit; de 2.0 ook trouwens
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
|||
|
|||
Dank voor alle tips!
Octavia heb ik ook nog naar gekeken. Er staat een nette 1.8 te koop, maar ik heb er toch iets minder mee dan de Golf. Heb zojuist de Golf 2.0 variant gekocht waar ik was wezen kijken. Nieuwe APK wordt geregeld, zaterdag kan ik 'm ophalen en volgen foto's! Staan er straks 3 VW's voor de deur! En voor het eerst sinds september 2008 geen Citroën meer |
#11
|
||||
|
||||
Leuk ben benieuwd naar de foto's
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#12
|
|||
|
|||
|
#13
|
||||
|
||||
Mooie auto
Mooie kleur ook
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#14
|
|||
|
|||
|