#1
|
|||
|
|||
VW Golf 2 Turbodiesel nagelt?
Hoi allen.
Ik heb hier een gek verschijnsel laatste weken dat ik ene keer om de zoveel weken een gek probleem hoor. 1V motor begint te hard nagelen, schudden en alles trilt heviger van binnen, stationair toerental wordt honderd rpm hoger, als ik gas geef gaat het weg, dan hoor je voor paar weken weeral niets. Dit verschijnsel had ik eens bij een JR motor waarna de koppakking (misschien toeval) stuk gegaan is. Kan iemand mij hier vertellen wat dit kan zijn? Alles blijft normaal. olie is goed op peil, kvs is goed op peil (nooit bijgevuld) brandstoffilter is 800km geleden vernieuwd, rij met een iets opengedraaide pomp, rookt wel zwart daardoor = logisch.. Wat kan het eigenlijk zijn? |
#2
|
|||
|
|||
Te weinig op olie gereden?
|
#3
|
|||
|
|||
Neen, ik vul op tijd bij.
Raar verschijnsel, achja dat ding blijft rijden, dat is het belangrijkste |
#4
|
|||
|
|||
Wervelkamers willen wel los gaan zitten/draaien in de cilinderkop.
Krijg je een verbranding vanuit meerdere punten, Daardoor gaat je toerental omhoog. Wervelkamers willen er ook wel uit vallen en op de zuiger landen, Einde motor! Advies=Cilinderkop eraf, reviseren. |
#5
|
|||
|
|||
Haha, nou zo hoog gegrepen is dat niet.
Dat getik komt eens in de 2weken, ik ben een afstand gaan afleggen van 800km x 2 = 1600km heen en terug, niets gebeurd. Ik denk persoonlijk dat het iets te maken heeft met de pomptiming of vervuilde verstuivers aangezien de pomp te rijk staat. |