#1
|
|||
|
|||
aanschaffen t5 of toch op zoek naar 1.9?
Ik overweeg een t5 aan te schaffen, en ben benieuwd of er veel voorkomende problemen zijn met verschillende types (diesel)motoren van de t5. Met de ervaringen van de t4 2.5, denk ik meteen ook aan een 2.5 bij het aanschaffen van een t5. Nu lees ik over de 2.5 tdi verschillende reacties waardoor ik denk een heel jonge t5 2.5 met zo min mogelijk kilometers moet hebben, wat misschien wel bij alle auto's het beste is, maar dat laat de portemonnee niet toe. Dus vraag ik me nu af: is bij een t5 2.5 met meer dan 250.000 km wel een soort zekerheid ontstaan dat ie goed genoeg is doordat dan de "rommel" al vervangen moet zijn? Of kan ik beter op zoek gaan naar een 1.9 tdi, die weer wat goedkoper is met minder kilometers?
Ik wil m gebruiken om een goede 28.000 km te rijden waarvan max. 5000 met paardentrailer of soortgelijke aanhanger. Zijn er mensen die ervaringen hebben met een 1.9 (evt gechipt of juist niet). Ik lees graag jullie advies. Groetjes, Harold |
#2
|
||||
|
||||
bel anders eens met Thomas van THS-automotiv in de (volgens mij) Den bosch die heeft een 1.9 gekocht om diverse redenen. hij kan je van alles wel uitleggen en wat de mogelijk heden zijn met een 1.9 t.o.v. een 2.5
|
#3
|
||||
|
||||
__________________
Dodge RAM 1500 |
#4
|
||||
|
||||
Maat van me heeft een rijschool en is van T4 2.5TDI (geen problemen) naar een T5 1.9TDI gegaan, naast het hogere verbruik enorm veel langzamer en veel meer schakelen door het lagere koppel. Hij wou weer een 5 cilinder en ik heb hem oa door de ervaring van Gerben ( de Pul ) die in de motorrevisie werkt het afgeraden een T5 2.5 TDI te bestellen, dit door uitslaande verstuivers, vretende nokkenassen en noem maar op wat er scheef kan zo'n 5 cilinder pompverstuiver motor. Dit beeld wordt bevestigd door de recencies op diverse websites; er zijn er die bij 100dkm brokken hebben, er zijn er bij die bij 250dkm pas ploffen, maar ploffen doen ze uiteindelijk. Hij heeft gewacht op de 2.0 CR TTDI, de common rail motor met 2 turbo's, tot nu toe ( 50dkm ) probleemloos! Inclusief de DSG, wordt regelmatig aanhangerles mee gedaan, meestal achtervolginsauto voor de motoren. Hij is tevreden so far
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|