#1
|
|||
|
|||
Gevolgen chippen 1.8 Turbo 20VT Motor?
Beste mensen,
Ik rij een Volkswagen Passat 1.8 Turbo 20VT, deze wil ik nu gaan Chippen bij JD, gewoon een standaard chip, omdat de Passat, compleet standaard is, ook de luchtfilter etc. Laatst onderhoud gedaan, oliefilter, olie van Castrol Edge 5W-35 vervangen, luchtfilter etc. Auto heeft 131.xxx gelopen. Wat zijn de gevolgen van chippen bij JD? Ik kan aangeven dat ik op EUR 95 wil rijden, en zo iets minder vermogen en koppel wil, dus bijv: Als 200PK mogelijk is dan wil ik 180/185PK en zeker iets minder koppel ter veiligheid. Ik ga binnenkort ermee op vakantie, stel ik rij van België, naar Frankrijk en Spanje constant 130/140 en zelfs 170 rijden, met benzine EUR 95, heeft dit dat gevolgen voor de 1.8 Turbo 20VT motor? Dank jullie wel alvast.. |
#2
|
||||
|
||||
Geeft echt geen problemen hoor. Jeroen schrijft goeie software die het vermogen er heel geleidelijk in laat komen ipv explosief. Hierdoor krijg je een fijner rijdende auto en wordt het mechanisch minder belast.
Zou me er niet te druk om maken en gewoon lekker een standaard programma kopen...en als hij daarvoor 200pk opgeeft, zou ik ook gewoon voor dat vermogen gaan ipv minder. En je kan gerust euro95 tanken met die motor...en ook 170 rijden. Blok is voorzien van een klopsensor, dus mocht je octaangetal te laag zijn en hij gaat pingelen, regelt de software het wel bij...maar bij euro95 zal dat heus wel meevallen.. Maar je kan ze gerust bellen hoor...ze kunnen je heel goed alles uitleggen
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
Kan gewoon, heb ik ook gedaan en ga je zeker geen spijt van krijgen.... Als je constant gaat rijden scheelt het ook nog eens in je verbruik...
Hou wel rekening met slijtage delen, waarschijnlijk gaat die vragen naar de stand van oa je koppeling?
__________________
Dodge RAM 1500 |
#4
|
|||
|
|||
Om er even op in te haken, als je op zo'n 1.8T van een Passat een k04 turbo monteert, moet je dan ook grotere injectoren gebruiken?
En wat is dan haalbaar vermogen? Door een JD chip van 150 -> 200PK is wel heel veel, zat te denken, als je dan een k04 turbo monteert, hoeft je turbo niet op de max van z'n kunnen te draaien.. Of zeg ik nu iets raars? |
#5
|
||||
|
||||
Klopt, maar als jij die turbo monteerd en verder je mapping van je ecu niet aan past, heb je ook geen winst...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#6
|
||||
|
||||
Het is zonde om je orri k03 te vervangen voor een k04. Ik ken bosjes gechipte 20vt's die op k03 rijden, en dat gaat prima. Zou je turbo ooit klappen dan is t vroeg zat voor een k04.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#7
|
||||
|
||||
Is ook lastig om een k04 voor een lengterichting gemonteerde motor te vinden denk ik?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#8
|
|||
|
|||
Zal de zelfde turbo zijn denk ik?
|
#9
|
||||
|
||||
Nee zeker niet dezelfde! Foutje heeft een kennis ook gemaakt.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#10
|
|||
|
|||
Ah oké! Wat moet je dan hebben?
Die van de A4 190Pk is ook een K03. |