#1
|
||||
|
||||
Motorblok voor mijn edition one
Beste mensen,
Omdat mijn huidige blok (8v PF) ver op is ben ik eens aan het rondkijken voor alternatieven. De bedoeling is dat er iets snellers inkomt na de vakantie. Nou ben ik aan het denken aan de volgende opties: - 8V Pf laten reviseren en eventueel opboren naar 1900 met bewerkte kop enz en spaghettispruitstuk - een 16v blok erin KR of PL, welke is het makkelijkst om in te bouwen? - een G60 blok erin, want ik vindt het een heerlijk blokje Nou wil ik niet de zekeringkasten, interieurkabelbomen enzo gaan aanpassen. Mijn vraag is dus welk blok kan ik vrij eenvoudig omleggen door alleen de motorkabelboom te veranderen KR, PL of G60? Het gaat om een edition van '89, ik weet niet of het een nieuw of oud type zekeringkast is.... Want ik weet niet wat de verschillen zijn Gr.Nigel
__________________
Bmw e61 530d touring |
#2
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk heb je nog een oud type zekeringkast. Heb je het alarmlicht op je stuurkolom zitten?
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#3
|
||||
|
||||
Nee, het alarmlichtknopje zit bij mij gewoon naast de radio. Ik neem aan dat dit oud type is???
__________________
Bmw e61 530d touring |
#4
|
||||
|
||||
Als het goed is wel. Weet zo even geen herkenningspunten meer waaraan je kunt zien dat je een oude boom hebt. (even zoeken hier op forum misschien?)
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#5
|
||||
|
||||
De zekeringkast is anders
|
#6
|
||||
|
||||
als je dan toch gaat ombouwen..een 2.0 16v erin van de golf 3 gti
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ze zijn alleen zo moeilijk te vinden, en als je eentje vind dan betaal je de hoofdprijs
__________________
Bmw e61 530d touring |
#9
|
||||
|
||||
en dan weet je ook nog niet wat voor staat het blok zich bevindt..
Een 16v inbouwen (met oude zekeringkast) moet geen probleem zijn, aangezien dit vaker gedaan wordt en 16'tjes ruim voorhanden zijn!
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
En maakt het dan uit of het een KR of PL is icm de oude zekeringkast?
__________________
Bmw e61 530d touring Last edited by Vains : 18-06-2008 at 13:24. |
#11
|
||||
|
||||
daar durf ik niets over te zeggen..
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#12
|
||||
|
||||
Nee, voor de zekeringkast maakt het niks uit. Of het nu een 1.3, 1.6 of 1.8 is. Dat is 1 pot nat.
Enige verschil wat er dus is, is het type zekeringkast (dus oud of nieuw model) dus alle stekkers zijn gelijk bij een oud model PL of KR. Dat is dus om het even. En of je moet kiezen tussen een PL of KR, daar zijn al genoeg topics over |
#13
|
||||
|
||||
Ik heb je laatste een PF verkocht, Ik zou kijken wat je met die blok kan doen. Zou wel meer kosten als en 16v inbouwen maar dan heb je ook iets apart. Bijv. ik heb er ooit gehoord van een die zo ver getuned was dat ie 11,000 toeren maakte en had geloof ik iets van 230 pk
__________________
Quote:
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt Old enough to know better, young enough to not give a f**k
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Hey Stuart, de prijzen heb ik al opgevraagd en dat is wel te doen. Hij moet gewoon power genoeg hebben en betrouwbaar zijn voor dagelijks gebruik. Ik denk dat een PF met 230 pk en 11000 toeren zo naar de knoppen is
__________________
Bmw e61 530d touring |
#15
|
|||
|
|||
ook een makkelijk oplossing is.
gewoon een 2E 2.0 8v blok erin douwen. paar kleine aanpassingen aan de draadboom. (enkele connectors moeten worden overgezet). even een nul-last en vollast schakelaartje maken. als je iets rapper wil andere nokkenas + chip(bolku heeft die gewoon liggen voor deze setup) kom je denk wel rond de +/-130 pk uit. en een berg koppel. en het is makkelijk rijd zelf ook met een 2E op PF computer (rest is orgineel) |
#16
|
||||
|
||||
@Arthur: Dit idee was ook al in mij opgekomen. Dus jij zegt dat deze ombouw redelijk gemakkelijk is, heb je het destijds zelf omgebouwd?
__________________
Bmw e61 530d touring |
#17
|
||||
|
||||
KR 16v is wel een goede optie, maar als je toch alles heb open liggen kan je natuurlijk net zo goed een G60 erin hangen.
Suc6 Lars
__________________
Dodge RAM 1500 |
#18
|
||||
|
||||
Eerlijk gezegd zou ik lekker voor een ongeblazen 16v of 8v gaan, de g60 is leuk maar ik vind de gedachte van een lader die kapot springt niet fijn rijden.
|
#19
|
||||
|
||||
G60 heb ik destijds ook gehad in mijn corrado en ik vond het heel fijn en best betrouwbaar lopen. Enige minpuntje vindt ik dat ik mijn auto dan moet laten omkeuren en testen omdat ik dan boven de 40% vermogenstoename ga
Zou ik de golf ombouwen naar 16v dan hoef ik alleen de gegevens op papier te veranderen. Bijkomend voordeel is dat een 16V turbo een van mijn favoriete blokken is, en dus is een 16v ideaal is met kijk op de toekomst
__________________
Bmw e61 530d touring |
#20
|
||||
|
||||
16 it is , kun je leuk kietelen, geblazen als ongeblazen, weber, throttle boddies, turbo? 2 liter 16v is eigelijk vetter
Wil je het blok gewoon vervangen of echt gaan opbouwen, opboren? nieuwe inhoud? Heb mijn 16v PL uit mn edition one gegooid, wordt 16vg60 (digifant) dus heb van 16v nog wat dingetjes liggen welke maar 20d km had gedraait maar blok van kapot liep.. Spinnekop, inlaat, nieuwe dynamo, krukaskeeringkappen (nieuw), cil kop (150d oud), PL kabelboom (al zou ik voor KR gaan) mag allemaal voor weinig weg! |