|
|||
|
|||
Tellerunit
Beste,
Ik zit hier met een gek vraagje. Ik heb inmiddels van een particulier een tellerunit gekocht voor een GTD. Maar ik zie precies dat ie maar 1 stekker aansluiting heeft? Hoe kan ik dit oplossen, want mijn huidige tellerunit (ook met toerenteller) heeft maar 2 stekker aansluitingen. Last edited by Ilker : 17-06-2014 at 18:02. |
|
|||
|
|||
Rare teller dat hij maar tot 99.999 km gaat en dan weer op 0 begint. Zeker voor een diesel.
|
|
|||
|
|||
Ik begrijp ook niet of die nu origineel is of niet. de dagteller heeft die niet.
Is voor een diesel ja GTD model. |
|
||||
|
||||
je hebt een oudere gtd en moet dus een tellerunit aanschaffen met 2 stekkers.
ik heb ook ff rondgezocht maar heb eindelijk de unit dat ik wou, namelijk: -eentje met 2 stekkers -eentje waar de klok een digitale is (heb je altijd met een toerenteller) -eentje met een dieseltoerenteller erin -eentje met de thermometer bovenin met een rood ledje erin ipv het ledje in het middendeel en dan had ik 1 rij ledjes vrij waar ik dan mijn eigen ontwikkelde voltmeter in kwijt kon. zonder het ledje in de thermometer heb je de voorverwarming namelijk op de 2de rij zitten van de ledjes en had ik 1 plaats te kort. en dat allemaal heeft me maar 4 extra units gekost voor de mijne custom te bouwen (heb er nog een 5de liggen waar geen km teller insteekt) . er zijn dan ook zovele soorten dashboards op de markt: -de versie met een grote analoge klok -de versie met thermometer en brandstofmeter op de plaats van de grote klok -de versie met de diesel toerenteller erin -de versie met de benzinetoerenteller erin en dan heb je alle bovenstaande dan nog eens in 1stekker en 2stekker uitvoering. jij hebt er nu dus eentje zoals die rechtsonder op de 2de foto. ik heb een tijd geprobeerd om een 1stekker unit aangesloten te krijgen in een 2stekker auto. zelf geprobeerd folie's over te zetten maar kreeg een toerenteller niet aan de praat erin
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 17-06-2014 at 19:57. |
|
|||
|
|||
Dus zal mijn toerenteller niet werken als ik gewoon de gekochte teller aansluit?
De verkoper zei iets dat ik die teller kan aanpassen, zei iets van de stekker ingang moet ik zelf regelen. Klikzadel op de gekochte teller klikken en de fiche erop. Hmm wat moet ik nu doen? |
|
|||
|
|||
Kan ik ook bevoorbeeld die motometer kilometeriek openmaken en dat hele ding op mijn defecte teller plaatsen? Of heeft dat ook te maken met aansluiting te kort?
Mijn kilometerstand blijft hangen op 292.xxxkm. Moet gewoon tandwiel ofzo vervangen misschien, zal dat lukken? |
|
||||
|
||||
Het eenvoudigste is een andere unit kopen. Het oud model heeft twee stekkers en de nieuwere één. Een kabelboom is te maken maar is wat werk.
|
||||
|
||||
De kilometer teller is anders bij de twee uitvoeringen
|
|||
|
|||
Pff altijd ongeluk moet zo dingen man man man
Ik moet over 2 weken naar de apk keuring (BE) Voor de eerste keer is dat geen probleem, dan schrijven ze de kmstand stand wat op de teller staat. Maar als ik bijvoorbeeld afgekeurd wordt door slecht remmen ofzo, schrijven ze bij het 2de bezoek weer de kmstand op, en als ze zien dat die kmstand niet geteld heeft, is het weer afkeur. Ben ik niet blij mee Verkoper zei nog dat het een 2 plug aansluiting was, totdat ik het pakketje kreeg. Als er trouwens iemand is die ene kwijt kan, koop ik hem direct over! uiteraard via verzending als de afstand ver is asjeblieft . Last edited by Ilker : 17-06-2014 at 20:54. |
|
||||
|
||||
Je hoeft niet persé een met toerenteller te hebben. Je kan de kilometer teller omzetten van een andere teller. Als die maar twee stekkers heeft (dus ook van benzine Golfjes)
|
|||
|
|||
Serieus? morgen eens naar de lokale sloop rijden want heb daar nog een unit zien liggen van een benzine tot 7000rpm. 2stekkers aansluiting.
|
|
||||
|
||||
die toerenteller werkt niet dan, benzines werken op ontsteking, diesels werken op de dynamo aansluiting om het toerental weer te geven.
je kan wel de km teller overzetten. kan je niet gewoon je oude km teller repareren? is maar een tandwieltje hoor waarom die niet meer werkt. is in dit topic uitvoerig beschreven, post 39 heeft zelf duidelijke fotos staan van de oorzaak http://www.volksforum.com/forum/sho...ght=tandwieltje ik heb wel nog een hoop tellers liggen, de vraag is alleen of ze nog wel tellen. zijn tenslotte toch ook allemaal +25jaar oud. bijkomend is dat ze op de keuring de oude stand ook weten. als die ooit dus 160 000km had en jij steekt nu ene die op 140 000km staat, gaan ze vermoeden dat je 20k terug gedraaid hebt
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 18-06-2014 at 03:01. |
|
||||
|
||||
Quote:
Gaat niet werken zoals jij zegt. Het is een nieuwe kabel maken of een andere teller halen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik heb er al diverse gezien die een 16V kilometerteller hebben en een diesel toerenteller. Er worden op EBay ook losse kilometertellers aangeboden die zijn aangepast naar een hogere snelheid. Rede genoeg, lijkt mij, om aan te nemen dat het gewoon uitwisselbaar is. Wel op letten dat het kleine getalletje op de teller gelijk is aan wat jij nu hebt. Zal waarschijnlijk 950 zijn.
|
||||
|
||||
hola, er zit bij sommige km tellers een extra print bij! kijk maar op deze fotos (pijlen negeren, is voor de tandwieltjes die slippen)
die zwarte zal je kunnen gebruiken in de behuizing waar een witte zat, die witte kan je NIET in de plaats van die zwarte zetten. waar die electronica voor dient weet ik niet, is in ieder geval niet voor de km'teller maar doet wel een functie op de folie achterop (sturing van die ledjes ofzo?) als ik bij de eerste fotos van TS kijk, zit die zijn print electronica in de toerenteller ingebouwd. ik vermoed dat deze print bij de km'tellers zit als de unit met een analoge horloge werd geleverd. @TS: bij één van u eerste fotos hangt de spanningsregelaar ook los. die MOET op die metalen strip gemonteerd zijn, die strip is namelijk de koeling van die regelaar. dat stuk duct tape gaat hem niet vasthouden zo
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 18-06-2014 at 10:27. |
|
|||
|
|||
Wordt uit dokteren hoe het gaat zijn, het liefst wil ik de defecte VDO dagteller + kmstand, vervangen in die van een Motometer, is misschien een slechter kwaliteit, maar kan het alleen op die manier doen, de defecte open maken, volledige kmteller eruit en de Motometer in de mijne er terug in steken.
Of gewoon dat hele teller mechanisme zoals Fcapri het heeft gepost. |
|
|||
|
|||
Omdat ik mij verveel heb ik het snelheidsmetertje afgekoppeld.
Kan ik dit zo op mijn defecte VDO teller insteken? of is dat niet plug & play? Last edited by Ilker : 18-06-2014 at 15:12. |
|
|||
|
|||
Kan ik dit compleet ding wat ik in handen heb in de mijne steken? Of werkt dit absoluut met 1 stekker aansluiting?
Bij m'n papa zijn W124 Mercedes hebben we alleen van klokje veranderd. zelfde principe als wat ik nu in handen heb. Kan toch onmogelijk zijn dat zoiets niet gaat bij een simpele Golf 2? |
|
|||
|
|||
Heb deze voor je liggen!
|
|
|||
|
|||
Is dit een 1 of 2 stekkers teller unit? ik heb een oud type GTD van bedrading.
|