#1
|
|||
|
|||
Bekende problemen golf VII ???
Ivm veel km's maken , maar net weer niet genoeg voor een diesel, kijken wij naar een golf 7 140 pk ( ACT) ter vervanging van onze passat CC.
Heb een paar dagen met een golfje gereden als leenauto en rijdt zeer goed. je hebt minder paardjes onder de kap, maar dat je het nu echt merkt... Inmiddels rijden er al weer aardig wat rond, en zullen er ook wel de bekende kinderziektes tevoorschijn zijn gekomen.. ik vind wel wat problemen, maar dat zijn meer de vocht in lampen en water onder rubber probleempjes waar ik niet van op kijk. Hoe staat het er technisch echt voor, de voorgaande 1,4 tsi blokken waren niet echt super, inmiddels is de ketting al weer verruild voor een riem begreep ik.. Wie rijdt er een 7, of kan wat meer info linken???? |
#2
|
||||
|
||||
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
|||
|
|||
JA bedankt maar alsof er in dat topic iets zinnigs geschreven wordt.. :-(
|
#4
|
||||
|
||||
Nou heb het ff doorgenomen en de versies met torsie as achter ( onder de 160pk dacht ik ) schijnen wat meer last van rammeltjes en kraakjes te hebben... De tsi motoren is verassend weinig malheur mee, maar het verbruik valt tegen...
De diesels is weinig terugkerende ellende over te lezen in dat topic... Zou het wel fijn vinden als er gewoon weer eens een generatie auto's gebouwd werd die met kop en schouders overal boven uit steekt...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Toyota. Geen gezeur, nog steeds electrische systemen met + en massa i.p.v. canbusglasvezengedoe. Alleen de diesels, mr dan komt dr 9 vd10 keer onder garantie nieuw blok in.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb vrienden met een rijschool en die zijn nu na 2 Corolla's aan de 2e Auris bezig, er hangt wel een infuus met olie aan de 2.2d4-d (of 2.0?), maar voor de rest doet ie het beter als de 1.4d-d4, daar mocht geregeld een nieuwe dynamo in plus de rest wat kapot rammelde...
Wat ik zie is dat bijna elke fabrikant moeite heeft met de hoeveelheid electronica betrouwbaar te krijgen icm de milieu eisen. Ik heb wel goeie hoop op de 1.6 en 2.0 cr TDI's, als ze de wegenbelasting nu nog eens naar uitstoot zouden indelen en niet naar gewicht
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Last edited by Audi1981 : 14-07-2014 at 23:39. |
#7
|
||||
|
||||
Ow.. weet dat toyota diesel ook wel kapot gaan idd.
Tja daar heb je zeker gelijk in. Prijs/milieu en wensen/eisen van de markt idd. En een auto wordt gebouwd voor 5 jaar. Daarna komen ze uiterlijk met een nieuw model, en vind de dealer ze al verwaarloosbaar. Alle overige problemen zijn voor de particulier/universeelgarages.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
tja of ik nu 700 km op een tank doe met de golf 50 litertjes dus of 700 km met de 70 liter van de passat, das een leuk verschil.. Alles onder de 140 pk heeft een ouderwetse as, daarboven heeft een mutilink as, en dat is de uitvoering waar ik voor zou gaan.. |
#9
|
||||
|
||||
Ik ook, heb een mk4 Bora variant gehad, maar nu de Octavia met mk5 onderstel, dat rijdt echt wel fijner hoor...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|