#1
|
||||
|
||||
GTD (SB) houd af en toe in
Hallo allen,
Ik rijd dagelijks met een Golf 2 GTD, de 80pk versie. Een heerlijke auto, maar ik ben nog niet tevreden over het rijgedrag. Als het warm weer is dan slaat hij met optrekken snel af, het lijkt dan ook dat het even duurt voordat het gaspedaal reageert. Met minder warm weer, met koude motor bokt de auto het eerste stukje bij een bepaald toerental. Als ik de auto een uurtje of zoiets laat staan dan reageert hij hetzelfde als ik in het eerste stukje tekst omschrijf. Wat ik al heb laten doen: nieuwe distributie en deze staat op tijd, de branstofpomp is afgesteld en er is een nieuw brandstoffilter geplaatst. Voordat ik verder ga kijken wil ik eerst wat advies vragen. Zijn er hier op het forum nog specialisten die er naar willen kijken of mij kunnen vertellen wat ik zelf nog kan proberen? Alvast Dank! Groeten, Daniel |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Hallo Daniël, Ik weet zelf niet wat het zou kunnen zijn maar ik denk dat DÃ*-Brt hier van t forum het misschien wel weet. Stuur hem een pm. Ps leuke bakken die 1.6TD'tjes of niet, nog wat aan de performance gedaan..?
__________________
VW Golf 4 TDI PD130 VW Golf 2 GTD Special (ex) IDI TurboDiesel Tuning Last edited by MocroPlay : 08-06-2014 at 00:48. |
#3
|
||||
|
||||
Klinkt alsof je een wastegate probleem hebt...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
||||
|
||||
Bedankt voor de tip! Het is inderdaad een fijne auto, behalve verlagen en speedlines heb ik er niks aan gedaan. Hij moet gewoon goed rijden en zuinig zijn!
|
#5
|
||||
|
||||
|
#6
|
|||
|
|||
Heb bijna hetzelfde,
Helaas weet ik ook niet wat het is, met koude motor bokt de motor precies dat ie wil afslaan, met shoke(inspuit vervroegingshendel) bokt de motor NIET. Ook als de GTD een uurtje stil gestaan heeft, komt het terug. D-riem is op tijd, pomp is op tijd (hoop ik) Rij wel met een dieselfilter van 1jaar oud (+-11000 km) offtopic; Voor de rest zijn de GTD's goede Golfjes Helaas hebben deze golfjes veel zwakke plekjes zoals; Olieverbruik bij meer turbodruk, het inslijten van de dynamopoelie,schokkende ruitenwissers,uitlaatrubbers binnen de jaar al versleten, bevestigingspunten van de grill gaan snel kapot,bumpers hangen niet mooi recht tov de carroserie (afwijkingen) Moet je leren mee leven haha, maar wat je kunt herstellen kan je het beste ook doen. |
#7
|
|||
|
|||
ik heb ook een gtd met SB blok; maar geen problemen zoals bovenstaand.
Over het afstellen van de distributie; dit zou een eerst controlepunt zijn. 1. Weet je zeker dat het nokkenasriemwiel los is geweest bij het vervangen van de distributie 2. Weet je op welk getal de pomp is afgesteld? De SB pomp heeft een iets andere afstelling nodig dan van een 51kw gtd. 3. Ik heb wel eens gehoord dat iemand met een aftermarket setje zijn pomptiming had afgesteld. Vervolgens werd hij ook gecontroleerd met een profi setje, en zat er toch een flinke afwijking in. Wat het extra verdacht maakt, is dat de auto beter loopt met de " choke" uit. Dit is een gecombineerde inspuitvervroeging en verhoging in stationair toerental. Daarom denk ik aan bovenstaande 3 punten. Weet je zeker dat bovenstaande in orde is, zou ik controleren of de resthoeveelheid juist is afgesteld. Procedure moet je even google'en, is niet zo moeilijk. Veel mensen passen het stationair toerental op de verkeerde manier aan, met problemen als gevolg. Is dit allemaal in orde, dan zo ik naar mijn verstuivers gaan kijken. Hiervoor kun je je bijvoorbeeld tot Da-brt wenden. Als bovenstaande 100% goed is zou ik gaan |
#8
|
||||
|
||||
De distributie en pomptiming is afgesteld bij keistad, dat is wel een profi. Hij vertelde dat de distributie iets verkeerd stond. Met koude motor schud hij bij een bepaald toerental op constante snelheid. Met of zonder choke maakt dan niet uit! Hij schud dan echt hard!
|
#9
|
|||
|
|||
dan resthoeveelheid als volgende stap, is makkelijk te doen.
|