Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 23-05-2014, 19:05
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict

Default Archie's 1983 Golf Cabriolet

Allen,

Na een paar jaar geleden, voor een paar jaar, een mk1 cabrio te hebben gehad is het sinds vandaag dan weer zover... We hebben zojuist weer een mk1 cabrio gekocht.

Dit was de oude:

En vanaf morgen (Dan kunnen we hem ophalen). Hebben we deze:

Het is een 1.8 uit 1983. Zo'n 5 jaar geleden opnieuw gespoten en toen is de quartetset ook gemonteerd. Verder staat ie zoals te zien is op afschuwelijke wielen. Maar daar moet wel snel verandering in komen!

Hij is in goed gezelschap bij ons, want hij komt naast de mk2 tour te staan:

Ik noem ze al liefkozend "Beschuit met muisjes" we hebben een jongen en een meisje

Last edited by Archiebald : 28-05-2014 at 17:24.
Reply With Quote
Old 23-05-2014, 19:21
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore

Zo onder elkaar passen de kleuren eigenlijk ook heel goed bij elkaar!
Zoals gezegd kende ik die cabrio al van 'gezicht', ik had 'm al zien staan. Leuk ding lijkt me. Heel veel plezier ermee!
Reply With Quote
Old 28-05-2014, 17:18
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict

Het zat allemaal een beetje tegen met de Cabrio... We hebben hem afgelopen zaterdag opgehaald. Maar tijdens het naar huis rijden veranderde de bak opeens in een kom soep.

Langs de kant gestopt en even onder de motorkap kijken maakte het euvel al snel kenbaar. Een schakelstangetje was stuk (of eigenlijk, het koppelstukje daarvan). Die er weer opgeklikt en door gereden. Maar na 2km weer hetzelfde verhaal. Hierop de verkoper gebeld (Eigenaar van een autobedrijf) en het verhaal uitgelegd. Geen probleem, breng hem maar weer terug, dan zet ik er wel zo'n nieuw stukje op. Top!

Maar eerst gaan we hem nog even wassen (hij had hem al afgespoten, maar er zat nog troep op en wassen is nou eenmaal een grote hobby). Alleen tot het naar huis rijden had het dak al een hele tijd dichtgezeten. Thuis -> wasbox hebben we hem wel even opgedaan om toch lekker van 't zonnetje te genieten.

We komen aan in de wasbox, ik spuit de auto af, voorzichtig, want we hebben al eens een Cabrio gehad. Lekt ie linksvoor als een malle! Alles drooggemaakt, bakje met water gevuld en dat er overheen gegoten, misschien was ik toch niet zo voorzichtig geweest? Haaks boven het dak dat bakje leeg gegoten. Hoppa, weer een plons water naar binnen.

Weer gebeld met de verkoper, nou je kwam hem toch terug brengen, dan kijk ik dat ook wel even na.

Lang verhaal kort: Het dak/raam-rubber is plat en hard en sluit niet goed meer af. Dus ik ben net terug van de VW-Wobshop voor een nieuw imitatie-rubber. Deze wordt er asap opgezet door de verkoper net als die schakelstang en dan kunnen we er mee toeren!

Het begin is *******&**(&** maar ik hou de moed erin!

Mocht er interesse in zijn, dit is de to do list:
[] Detailen, wassen/kleien/polijsten/glaze/wax of sealant
[] Verlagen (Schroefset o.i.d, zelfde hoogte als de 5deurs)
[] Velgen, breedset. Waarschijnlijk Lenso's
[] Koplampen, knippers en achterlichten naar smoke
[] Audio upgrade, ontzichtbaar, dus met originele roosters en maten maar wel beter geluid

De eerste 3 [] moeten voor M.I.V.W gebeurd zijn als het aan ons ligt!

Last edited by Archiebald : 28-05-2014 at 17:31.
Reply With Quote
Old 28-05-2014, 20:05
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore

De service van de verkoper is in ieder geval top!

Over de auto: ik vind de kleur erg gaaf! Eigenlijk zou ik wel weer logootjes achterop doen, is nu wat kaal.
Koplampen en knippers niks aan doen! Donkere achterlichten kan wel gaaf staan.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules