#1
|
||||
|
||||
Remleidingen Koper of Cunifer ?
Zijn er ook mensen hier die slechte ervaringen hebben met koperen remleidingen ? Vorige week was er een klant bij mij aan de balie die vroeg om cunifer remleidingen. Daar had ik nog nooit van gehoord (werk @ automaterialenzaak). Man gebruikte ze bij een Bentley die nogal een behoorlijke druk op het remsysteem toepassen. Volgens hem wordt er in Duitsland bijna geen koper gebruikt voor remleidingen, omdat het een veels te zacht materiaal is.
Die cunifer leidingen zijn gemaakt van een koper nikkel legering en zijn veel sterker/harder dan puur koperen leidingen. Nadeel is wel dat je er speciaal gereedschap voor nodig hebt. Professioneel felsapparaat ben je al snel 200/250 euro armer Iemand die dit soort leidingen regelmatig gebruikt ? Zelf heb ik ook veel koper onder de Golf1, maar nog nooit iets mee gehad. Kan wel inzien dat het een stuk kwetsbaarder is dan cunifer/staal varianten. Hier nog wat info van leverancier ABS: Quote:
Lol @ laatste zin Wie is hier een echte autoliefhebber ? Last edited by Lieuwe : 10-08-2010 at 18:32. |
#2
|
|||
|
|||
Ik heb er ook nog nooit van gehoord en ik werk al 7 jaar in de garage.
Maar ik gebruik ook altijd koper en het gaat altijd goed. Ik tectyleer ze wel altijd als ze gemonteerd zijn.
__________________
Jetta mk2 |
#3
|
||||
|
||||
ik gebruik altijd koperen leiding van een gasinbouwstation, meestal stukken goedkoper, net zo goed en er zit nog een zwart rubberen/plastiken hoes omheen. Cunifer heb ik ook nog nooit van gehoord
|
#4
|
|||
|
|||
wij gebruiken het op de zaak al jaren maar voornamelijk voor de snellere auto's corvette's Aston martin ferrari lamborghini etc voornaamste redenen zijn mooier gaan langer mee en qua inkoop schelen ze niet heel veel alleen kost het de klant meer.
|
#5
|
|||
|
|||
|
#6
|
|||
|
|||
ja?
|
#7
|
||||
|
||||
zeer waardevol topic dit! Ik heb nu ook deze leidingen besteld!
http://www.frost-auto.nl/Index.php?...g-3-16-(4.76-mm) Aardige heer. Alles uitgelegd. Ben benieuwd.
__________________
Audi GT |
#8
|
||||
|
||||
Tis een veel gevoerde discussie, maar bij auto's met abs wordt het afgeraden om nog koper te gebruiken vanwege de drukstoten die tijdens een abs remming ontstaan.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#9
|
||||
|
||||
Ik heb ook cunifer remleidingen op mijn golf gemaakt, voor de stukken die vervangen moesten worden.
Ik heb gewoon een normaal vels apparaatje en snijder gebruikt, zo hard is het nu ook weer niet. Het oxideert ook niet meer. mijne komen ook bij frost-auto.nl vandaan. mvg Mike |
#10
|
|||
|
|||
Ik heb nieuwe cunifer benzineleidingen onder mijn golf 1 getrokken. Heb daarvoor 2 rollen cunifer gekocht, ook bij frost-auto(Blankers Unusual Classics) met een doornsede van 8mm. Met een uurtje zaten de nieuwe benzineleidingen er onder. Stelt niks voor en ziet er erg origineel uit. De oude leidingen waren van echt staal en op meerdere plaatsen doorgeroest. cunifer kun je echt heel goed met de hand buigen en voor de bochten kun je een bierflesje gebruiken maar dat is niet echt nodig. Een medewerker van mijn garagebedrijf heeft er een velsrandje ingezet. Aan de kant van de benzinepomp heb ik gewoon een knelkoppeling gebruikt, niet origineel wel snel en doeltreffend.
|
#11
|
||||
|
||||
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |