|
|||
|
|||
Wiellager vervangen, welke heb ik nodig?
Goedendag,
Ik heb linksvoor mijn wiellager versleten, nu zie ik op meerdere sites verschillende maten erbij staan . Nu weet ik dus niet welke maten erop een een Golf MKII zitten van 28-09-1984, gaat om een 1.6 (55kw) EZ met een 3-traps automaat. Eventueel iemand die hem voor me kan vervangen? Anders heb ik hier wel een garage in de buurt die ook eigen meegebrachte onderdelen er wel wil inzetten! Gr Mark |
|
||||
|
||||
Als je lager aan de voorzijde is versleten kun je dit zoiezo niet zelf thuis als je niet een perstafel hebt.
Dan kun je het net zo goed laten doen, je kunt wel bijvoorbeeld zelf je fusee er uit halen en dan er even mee langs een garage om de nieuwe lager erin te laten drukken. |
|
|||
|
|||
Quote:
Is de fusee eruithalen veel werk? |
|
||||
|
||||
Er moeten twee bouten uit je veerpoot, drie kleine boutjes aan de onderkant van je draagarm, en je stuurstang moet eruit. Zelf heb ik die er nog niet met fatsoen uit kunnen krijgen, maar daar zijn ook wel trucjes voor!
|
||||
|
||||
Fusee los halen is niet zo moeilijk , maar de stuurstang is makkelijk los te halen met een fuseevork.
Of met 3 hamers werk ook nog wel eens, houd je eentje tegen de achterzijde en met de ander op de voorzijde een paar tikken geven. Maar dit werkt niet altijd. |
|
||||
|
||||
Slaan op de houder van de stuurkogel mag, maar alleen in het verlengde van de arm...springt ie zo los...
Als je je lager "eruit last" dmv een dikke lasrups in de oude buitenschaal, dan kan je een goed afgekoeld lager (vriezer!) er zo weer in laten zakken
|
|
||||
|
||||
Ja inderdaad dat zou ook nog kunnen ja ! Toen ik nog bij de ns werkte moest ik ook bijvoorbeeld een keer lagers monteren voor een weekje maar dan om een as ipv ergens in , die werden dan heet gestookt (dus precies het omgekeerde).
|