![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ben aan het einde van de ombouw van DX naar KR 16V.
Er zit een nieuwe koppeling in. De bak die erin zit is een ACD bak (dacht van een Golf 2 GTI PF). Waar ik tegenaan loop is dat op de koppelingskabel het stel mechanisme helemaal ingedraaid is en ik helemaal geen vrije slag heb en de koppeling heel hoog aangrijpt. Het lijkt of de kabel te kort is. Het is de kabel die orgineel in de 1.8 GTI zat. Kan iemand zeggen welke kebel ik moet bestellen om dit probleem op te lossen
__________________
Golf I GTI 1.9 16V 1982 (restauratie klaar) Golf VI GTD (Daily) 215pk 420nm (Vagtechniek) Exen: Golf V GTI DSG Golf IV GTI TDI JD etc... Last edited by roverd : 22-05-2014 at 07:44. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Drukpen ook vernieuwd? Ik had toen dat ik een nieuwe drukgroep en drukstang had, dat de kabel ook heel strak stond. Dit is vanzelf beter geworden, waardoor hij weer gesteld kon worden. Lijkt wel alsof die drukstang dan iets korter slijt aan het puntje.
Een ACD bak is van het type 020? Of 02A? Als het een 02A is heb je geen drukstang namelijk en heb je weinig aan het bovenstaande..
__________________
Golf MK1 ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Stuur Peter (Style) even een pb-tje.
Die zat laatst met hetzelfde. Volgensmij heeft hij de buitenkabel iets ingekort maar dat weet ik niet 100% zeker. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Klopt! Maar als je dat doet, loop je de kans dat hij weer te lang is als die stang na 400km wat meer afgesleten is..
__________________
Golf MK1 ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Slijt hij dan zo ver af?!
Je kan ook het rubbere blokje vervangen door een dunnere, of ff wat anders ertussen doen. Is misschien een noodoplossing, maar goeikoper als een andere kabel ![]() p.s. project van Style(Peter) http://www.volksforum.com/forum/sho...6&page=92&pp=20 Last edited by EelcoB : 19-05-2014 at 14:40. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Nee dat is niet ver, maar de afstand die het pedaal maakt is veel groter dan die de drukpen maakt, daarom scheelt het wat op het pedaal..
__________________
Golf MK1 ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Die as die draait gewoon mee dus die zal niet veel slijten denk ik.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Nou mijn oude was was zeker 5mm korter dan de nieuwe.
Ik heb nu een 3mm rubber onder de hevel en 7mm van de buiten kabel af gehaald. Er is nu gewoon netjes een nette vrijeslag. Mocht ik later weer die 7mm te kort komen om dat de boel slijt kan ik ook gewoon een 10mm rubber onder de hevel doen en dan zit ik weer gelijk met de oude lengte ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#9
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de reacties. Maar er zijn dus kabels met verschillende lengtes voor een type 1. De vraag is welke moet ik hebben...
__________________
Golf I GTI 1.9 16V 1982 (restauratie klaar) Golf VI GTD (Daily) 215pk 420nm (Vagtechniek) Exen: Golf V GTI DSG Golf IV GTI TDI JD etc... |
#10
|
||||
|
||||
![]() er is maar 1 type koppelingskabel voor golf 1 GTI.
171 721 335 E koppelingskabel 800mm li.st voor volf,jetta met 1,5-1,8 motor. Scirocco 1.8: 531 721 335 C koppelingskabel 885mm 1,6-1,8 motor. Scirocco 16v: 533 721 335 E koppelingskabel met 16v motor.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Beide de doorvoer van de kabel door het schutbord, zat de kabeldoorvoer half naast het gat waardoor de kabel strakker stond dan normaal.
Koppelingskabel was verder niet vervangen of verplaatst dus ik had er niet naar gekeken verder.
__________________
Golf I GTI 1.9 16V 1982 (restauratie klaar) Golf VI GTD (Daily) 215pk 420nm (Vagtechniek) Exen: Golf V GTI DSG Golf IV GTI TDI JD etc... |