Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-05-2014, 13:41
spotmatic spotmatic is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 2
Default 2E 8v GTI motor blijft benzine lekken

Ik heb een 2E 8v GTI motor in mijn T3 bus ingebouwd. Op zich ben ik tevreden: starten en lopen. Echter ik heb het vreemde probleem dat hij altijd wel ergens benzine lekt in de aanvoerleiding.

Setup: benzinetank > voorfilter > brandstofpomp 4 bar > nafilter (standaard injectiefilter) > standaard drukregelaar van de motor > motor.

Hij lekt dus altijd wel een keer ergens, altijd na de pomp, meestal bij het nafilter maar soms ook bij de benzinedrukregelaar. Hij lekt nooit bij de retourleiding of bij de pomp.

Er zitten zoals beschreven twee filters in deze set-up (voor en na de externe brandstofpomp) omdat ik gebruik maak van de oude dieseltank (wel gereinigd maar nooit 100% schoon te krijgen). Dus om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik 2 filters geïnstalleerd.

Ik heb de brandstofdrukregelaar losgemaakt en schoongemaakt, maar echt nodig was het niet omdat het zeefje in de drukregelaar brandschoon was. Maar een goede werking ervan kon ik niet echt beoordelen zonder manometer.
Ook heb ik gekeken of er wel brandstof door de retourleiding loopt door een korte slang op de retouraansluiting te zetten en een lege PET fles liep heel gauw vol.

Ik los dit probleem meestal op door de worgringen op de brandstofslangen weer eens vaster te draaien, maar dit biedt maar even soelaas. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? De motor loopt redelijk prima en gaat als de brandweer maar ik wil zeker niet in een rijdende tijdbom zitten

Eventueel kan ik de drukregelaar vervangen, een online shop heeft 'm voor 20 euro in het assortiment staan, dus dat zijn de kosten niet. Maar misschien kan iemand een andere oorzaak voor het lekken aanwijzen? Kan de druk te hoog oplopen door een defecte drukregelaar?

De drukregelaar:







De ingebouwde motor tijdens het plaatsen van de oliespatplaat en een nieuwe kleppendekselpakking:



Last edited by spotmatic : 15-05-2014 at 13:45.
Reply With Quote
  #2  
Old 15-05-2014, 15:32
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Als ik het zo lees zeg ik die rubbertjes vervangen. Heb je dit al gedaan?
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #3  
Old 15-05-2014, 15:35
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Juiste soort slangklemmen gebruikt?
Geen te ruime slangen gepakt?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum