#1
|
|||
|
|||
JH motor die zga niet meer aanslaat
Ik heb een mk1 cabrio uit '87. Dit autootje ben ik leuk aan het opknappen, laatst nog hier gepost hoe het zat met de compressie na 223.000km wat ongv 12 bar is. Ik heb de auto nu iets van 2 jaar en hij starte altijd goed, langzaam sluipt het erin dat hij wanneer hij warm steeds slechter start en gisteren in eens niet meer wilde aanslaan. Dit koste me 2 min wilde ik hem aan de praat krijgen.
De startmotor draait als een malle maar hij doet niks, ook moet ik vermelden dat vanaf moment aanschaf hij gaat halen (laag toerental, hoog toerental) wanneer de motor warm is. Als hij koud is loopt hij mooi en start hij ook beter. Nu overleg ik al een tijdje met Arno Hageman een hele bekende op dit forum wat het zou kunnen zijn. Wij en ik voorral denk dat het de spinnekop zou kunnen zijn. Wat denken jullie? - Hij moet dus wanneer hij warm is mooi stationer lopen. - Hij moet ten aller tijden aanslaan. Hoor de reacties graag !!!! Ergens denk ik ook aan de brandstof druk accumulator die naast de brandstof tank zit, dit omdat hij niet 100% dicht is. Je ziet niks lekken maar wanneer hij op de brug staat en je staat erbij dan ruik je een brandstof lucht. De afdichtring heb ik destijds al vervangen maar de accumulator. |
#3
|
|||
|
|||
55 vieuws en maar 1 reactie?
Thanks Rinus, ik zoek doormiddel van je link door. Greetz |
#4
|
||||
|
||||
Wss blijven je injectors lekken, dus benzine druppelt lekker op de warme zuigers na stopzetten.....
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
- controleer het inlaatgedeelte eens op vacuumlekken. Bij valse lucht gaat de injectie bijregelen, met als gevolg schommelen van het stationaire toerental. - komt bekend voor, waarschijnlijk zoals als aangegeven lekken van de verstuivers en/of koude start injector. Start hij warm wel meteen als je het gaspedaal volledig intrapt? Wel gas loslaten als hij aanslaat .
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003 Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986 |
#6
|
|||
|
|||
Lekkende injectoren... Hoe check ik of dit echt het geval is einzer?
Het maakt niet uit of je bij het starten het gaspendaal volledig half of niet intrapt. Het is een kwestie van blijven doorstarten tot hij een keertje aanslaat. Alle vacuum slangen bij het inlaat heb ik vervangen. Ik heb een setje injectorringen liggen mocht ik ze ooit nodig hebben. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
In de verbindingsbalgen en inlaatbuis kunnen ook kleine scheurtjes zitten die luchtlekken veroorzaken. De afdichtingen bij de injectoren kunnen ook slecht zijn. Als je de warme motor meteen weer start na het uitzetten, slaat hij dan wel meteen aan?
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003 Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986 |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Injectoren er uit halen in een bakje doen starten en kijken of ze na druppelen na het starten... Rubbers van injectoren, als deze slecht zijn gaat de motor vaak ook onregelmatig lopen.... |
#9
|
|||
|
|||
Als hij warm is en zou de auto uitdoen krijg ik bijna onmogelijk meer aan. Ik ga vd week na werktijd gelijk kijken of ik het testje kan doen met de injectoren en of ik vacuumlekken kan vinden. Alles wat jullie beschreven hebben zal ik nalopen hier posten.
Zou het halen vd motor wat hij doet als hij warm hier ook door veroorzaakt kunnen worden? Dit doet hij al vanaf aanschaf, nu 2 jaar. Hij heeft als hij warm is geen toerental, dus deze stijgt tot ongv 1300 toeren en zakt dan naar ongv 700 toeren. Als hij koud is loopt hij wel mooi. Groeten! |
#10
|
||||
|
||||
Rubbers/afdichtingen van je injectors is makkelijk te controleren, spuit daar maar eens remmen reiniger op, als je toerental dan omhoog gaat zijn de rubbers op. Let wel op dat je niet op de warme uitlaat spuit!!!
|
#11
|
|||
|
|||
Top advies! Als ik nu eens niet zo laat thuis ben van mijn werk kan ik snel kijken.
Bedankt!! |