#1
|
||||
|
||||
verlagen caddy 2
Heren,
Ik weet dat er al 38 topics zijn over het verlagen van een caddy, maar krijg niet echt antwoord op mn vragen. Ik heb een benzine caddy uit 2002, en hij staat op country stand. Hij gaat op korte termijn verlaagd worden,maar er staat zoveel info op internet dat ik even niet weet hoe en wat. Zijn dus 2 opties, as op bladveer leggen en bladveren uitrollen. Wat ik dus lees is dat bij as omdraaien hij achter meteen 10+ centimeter zakt, klopt dit of is dit nog te stellen? Dit is mij eigenlijk teveel ,Aangezien hij wel nog beladen moet kunnen worden. Bladveren uitrollen scheelt volgens mij zon 8cm, heb contact met bedrijf gehad,en die nemen jou bladveren in en jij krijgt bladveren van iemand anders die al uitgerold zijn. Nadeel daarvan is dus de kans dat je bladveren krijgt van een caddy die al 4,5 ton gedraaid heeft. Is de hoogte bij deze optie wel te stellen of ook niet? Wie heeft wat gedaan, en wie heeft welke ervaring? geert
__________________
Quote:
Last edited by golfje_295.000 : 15-05-2014 at 19:45. |
#2
|
|||
|
|||
Eigenlijk zou ik ook duidelijk anwoord willen,ik wil die van mij ook verlagen.
Heb trouwens dit nog gevonden op google; (http://carphotos.cardomain.com/ride...70019_large.jpg) (http://carphotos.cardomain.com/ride...70017_large.jpg) Mss is dat een idee? De schetsplaten kan ik wel maken en zullen wel stevig zijn alleen zal de apk keurmeester er blij mee zijn? Last edited by Mrt : 15-05-2014 at 20:07. |
#3
|
||||
|
||||
Dat is dus as omdraaien, dus bladveren op de as leggen. Prima optie, maar hij zakt zo veel ineens.
__________________
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Je bedoelt toch niet de manier die ik bedoel? |
#5
|
||||
|
||||
Ownee, zie t nu. Die manier heb ik nog niet gezien.
Lijkt me ook niet echt verantwoord, beetje ghetto fixes dit
__________________
Quote:
Last edited by golfje_295.000 : 16-05-2014 at 05:08. |
#6
|
|||
|
|||
Nou,ik vind het eigenlijk geen ghetto fix want die plaat is 16mm dik,dikker dan de plaat waar de trommelrem normaal gesproken op zit.Als je ook eens bouten zou gebruiken met een treksterkte van op zn minst 10.9 ,nou geloof me die komt niet los.
Desnoods las die plaat erop,dan weet je zeker dat ie niks meer doet. Maar is het de beste en makkelijkste oplossing om te verlagen> |
#7
|
|||
|
|||
bij mij ligt de as op de veren.
is een cm of 13 verlaagd hierdoor, en ik laad m gerust nog ram vol. ligt alleen dan op de bumpstops. maar instelbare achterveren bij een caddy lijkt me lastig te vinden.
__________________
KOFFIE!!! ------------------------------------------- -Golf MKIII '94 2.8 VR6... org NL AUT. -Golf MKIII '95 2.8 VR6... -Golf MKIII '95 2.8 VR6... 4-deurs AUT. -Golf MKIII '95 1.8 lowrider... |
#8
|
|||
|
|||
Heeft monroe geen air shoks voor een corvette van 69 geleverd? Ik dacht dit hier al eens ergens gelezen te hebben dat die onder een caddy 1 passen. Weet niet of 1 en 2 het zelfde is maar. Zou wel een oplossing zijn misschien, je kan dan door meer of minder lucht in te pompen de hoogte bepalen dacht ik. Wil dit zelf iig gaan proberen als ik m'n caddy 2 heb.
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#9
|
||||
|
||||
ik heb gewoon nieuwe lage bladveren uit de fabriek op vooraad liggen. -13cm lager of -7,5cm lager. net wat je wilt. is plug en play
mvg sjaak
__________________
alles komt ooit goed |
#10
|
||||
|
||||
ik dacht dat jij ook werkte met de as op de bladveer leggen,
maar ik ben er ook wel uit ondertussen. ik bestel binnenkort een setje bij je. zitten hier ook achterschokdempers bij?
__________________
Quote:
Last edited by golfje_295.000 : 22-05-2014 at 08:25. |
#11
|
|||
|
|||
Sjaak ik heb je vanmiddag gebeld ben alleen nog 3 vraagjes vergeten...
1 leg je bij jou 13cm set ook de as op de veren? 2 zitten er schokbrekers bij de set? 3 is de veerspanning het zelfde? Of zakken ze bij een beetje gewicht als een plump pudding in elkaar? Verwacht ik niet?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |