#1
|
||||
|
||||
Vraag voor de juiste band-wiel combinatie
Ik heb echt ff hulp nodig hiermee, want kan er niet achter komen wat het beste is
Ik weet niet wat verstandig is om kwa banden er op te leggen, want ze lopen nogal aan op dit moment. Er ligt nu 195/50r15 op, maar ze lopen voor aan, voor zou nu het beste zijn 175/55r15 . maar eigenlijk zat ik erover te denken om 45% in hoogte te nemen omdat dit misschien wel mooier zou zijn omdat ik dan een iets plattere band heb... Graag hoor ik het als iemand weet welke maat het beste is voor een mk1 en een fatsoenlijk merk band voor dagelijks gebruik (vredestein, conti, toyo etc.)
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#2
|
|||
|
|||
175-50-15
|
#3
|
|||
|
|||
Ik heb Toyo Proxis 195/45/15 op mijn ATS cup velgen met ET 20, Zijn hele mooie banden. Niet van die ballon banden als 195/50/15 en ook weer niet van de smartbandjes als Nang Kang 185/45/15. Als je dan je voorwielen 1,5 graden negatief laat uitlijnen heb je nergens last van aanlopen ofzo. Je banden/wielen vallen dan mooi in je wielkasten. Was ook opzoek naar de beste banden en heb er speciaal op gelet bij MIVW op vliegveld Valkenburg. eindconclusie: 195/45/15. Je wegligging, met name in de bochten wordt bij iets negatief uitlijnen ook beter. Optische ziet iets negatief uitlijnen er ook wat sportiever(minder suf) uit. Weet zeker dat je van je aanloop probleem af bent.
Last edited by turbojo2 : 10-04-2014 at 20:39. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
als ik dan 195/45R15 achter zou doen moet ik voor dus 175/50R15 hebben (zoals vwfiel al zei) maar ik vind het gewoon moeilijk om in te schatten hoe plat de banden zijn, sommige mensen hebben ze en dan lijken het van die winterbanden en sommige mensen laten ze helemaal naar achteren trekken, dat wil ik eigenlijk niet, wil er een beetje tussenin gaan zitten zodat ik toch nog comfort heb, maar dat het er ook goed uit ziet.. maar dan zijn die twee maten dus het beste om aan te bevelen?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Als je voor 175/50 wil kun je net zo goed voor en achter 195/45 nemen. Of je moet van getrokken banden houden. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
haha nee want dat gaat noujuist fout... 195 is veeel te breed om voorop te leggen, de wielen liggen nu gelijk met de wielkast (heel klein beetje er buiten zelfs) dus hij loopt aan bij iedere hobbel, als ik dan dus 175 pak, heb ik zowieso meer ruimte in de wielkast om te sturen, en dan kan ik net als wat je zei de wielen een klein beetje schuin zetten.. dan heb ik geen last van aanlopen ofzo.. denk ik..
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Je moet je voorwielen 1,5 graden negatief uitlijnen zodat ze mooi in je wielkasten komen te vallen. Je wielen komen dan als het ware iets schuin naar binnen te staan, wat ook je wegligging ten goede komt. Zoek maar eens op internet naar negatief uitlijnen als je me niet begrijpt. En dan is 195/45 geen probleem. |
#8
|
||||
|
||||
Ik heb 165 50 15 Nankang's op 6,5J velgen. En ja, hij word nog verlaagd.
__________________
Passat variant GT B3 |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Sorry dat ik het moet zeggen maar vind die getrokken banden echt niks zeker niet als je auto niet is verlaagd en het helemaal niet nodig is. Heb je velgen die echt niet passen en moet je deze kunstgrepen uithalen om de boel te laten passen kan ik er nog enig sinds mee leven. Maar voor gewone 15 inch wielen zou ik nooit lagen gaan dan 185/195. Last edited by turbojo2 : 10-04-2014 at 21:07. |
#10
|
||||
|
||||
Als je beter leest turbojo2: zie je dat hij zegt dat hij hem nog gaat verlagen, en geloof me dan heb je het gewoon nodig
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#11
|
||||
|
||||
Ik heb geen stuurbekrachtiging he? Dus met 195 bandjes worden mijn bovenarmen veel te groot.
__________________
Passat variant GT B3 |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt las pas later over dat verlagen. Wat je ook kan doen is het horizontale randje van de de wielkasten omrollen dan win je ook weer een cm. |
#13
|
||||
|
||||
Heb ik idd ook gedaan maar dan nog wil ik geen 195 of 185 voor
1x me voorschermen kapot rijden is genoeg en je moet ook een beetje uit komen met een juiste ET waarde En dan hoe laag wil
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Daarom kan ik ook bij jou topic afkijken alleen jij hebt bredere randen dusja...
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#15
|
||||
|
||||
Ik denk dat als ik 195/45R15 pak met 175/50R15 aan de voorzijde, dat ik wel goed uit kom kwa banden. Alleen hoop ik dat ik mijn banden straks niet zo heb als the puritan. Vind ik niet echt mooi op de mijne, en het blijft een daily. Er moet wel nog fatsoenlijk mee te rijden zijn..
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#16
|
||||
|
||||
__________________
'10 Skoda Yeti '95 Golf GT |
#17
|
||||
|
||||
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#18
|
||||
|
||||
ik dacht post het ff hier tussen,
ik heb een setje bbs gevonden met 7 inch voor aan velgbreedte en 8 inch achter. kom ik hier mee in de problemen kwa sturen, rijden e.d.? er liggen 165/45R15 bandjes op voor, en 195/45R15 achter
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#19
|
||||
|
||||
wat is de ET waarde
|
#20
|
||||
|
||||
Quote:
et- waarde is et-33 het zijn gewoon de bbs rm012
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |