#1
|
||||
|
||||
Schakelmechanisme Golf3 en Golf2 mix, HELP...
Ik wou dus een revisiesetje plaatsen, samen met een nieuwe omkeeras. Heb deze besteld op Boelm. Bij het monteren blijkt echter dat de bal van de nieuwe omkeeras iets te laag zit waardoor je de pook heel moeilijk zijwaarts kunt bewegen.
Ook is de korte keuzestang die er origineel op zat korter dan de kortste stang uit de set (die voor 5 versnellingen). Onderdeelnummer van de originele stang is 1HO 711 595, heb dit opgezocht en dit blijkt van een Golf 3 te zijn. De lange keuzestang die op mijn auto zat is wel van een Golf 2. Ik ben echt helemaal in de war nu, zou dit een mix zijn van Golf 3 en Golf 2 onderdelen? Hoe kan het dat de nieuwe omkeeras niet past? Hieronder nog een foto van de nieuwe en de oude omkeeras: |
#2
|
||||
|
||||
Aftermarket zie je vaak de gekste dingen, en Boelm is ook aftermarket. Beste is nog altijd orgineel maar ja vervallen dit, vervallen zo of het gewicht is gelijk aan de goudprijs.
Ik zeg ff losslijpen en op dezelfde vastlassen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#3
|
||||
|
||||
Wat jij zoekt heb ik (denk ik) nog liggen (nieuw). De hartafstand van de bolletjes is 67,15mm, totale lengte ca. 87mm; meet dat even na voor de zekerheid. Komt uit een universele revisieset (ook van Boelm), waarvan ik alleen de onderdelen voor een 5-bak gebruikt heb.
Edit: onderdeel is reeds verkocht. Last edited by Erik Baas : 02-06-2015 at 15:16. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
Op MP staat (al heel lang) een omkeerstang, is dat een idee? De maten lijken wel te kloppen!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...olf-2-en-3.html |
#6
|
||||
|
||||
Vreemd ik heb de zelfde omkeerhevel op me golf gehad en die paste echt precies.
Ook zat er nog genoeg ruimte om de bal hoger of lager te hebben en dit maakt voor de werking ook echt niks uit. Anders haal je toch een stukje van de bal af aan de onderkant , hij raakt de beugel waar die in beweegt toch alleen maar met het midden gedeelte van die bal. |
#7
|
|||
|
|||
Classic Parts
|
#8
|
||||
|
||||
Het probleem is niet van de onderdelen te vinden, eerder waarom de stukken niet passen. Maar toch bedankt voor alle reacties
Weet iemand wat het verschil is tussen de beugel waar de omkeeras op zit en de schakelstang doorkomt van een Golf 2 en die van een Golf 3? Nummertje 26: Mijn revisiesetje was ook niet compleet, er ontbraken een paar lagerbussen maar Boelm beweert dat dit onmogelijk is. Al wat ik weet is dat die stukken niet in het zakje zaten en dat ze wel op de foto's op hun site stonden. En ik krijg geen antwoord meer op mijn mails naar hun, zeer slechte klantenservice noem ik dat.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project) '01 Passat B5.5 1.9TDI PD '95 Passat b4 1.9 TD (RIP) "Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart Last edited by ar1g3 : 24-06-2015 at 15:56. |
#9
|
||||
|
||||
Dus dit is ook alweer opgelost. Ben naar de sloop geweest en heb daar de steun van de omkeeras (nr 26 in de tekening hierboven) uit een Golf 2 gehaald. Bonus: deze was in betere staat dan die dat op mijn Golf zat.
Zal even uitleggen wat er nu juist fout bleek te zijn, voor moesten andere mensen dit ooit ook tegenkomen: Links zie je de steun die er bij mij op zat, deze nummer begint met 1H0 en komt uit een Golf 3, de rechtse is de steun die in een Golf 2 hoort te zitten, die nummer begint met 191. Er is bijna geen verschil tussen de twee versies, maar zoals je op de foto ziet loopt het plaatje waar de schakelstang door komt iets omhoog bij de steun van de Golf 3, het maakt een beetje een vreemde hoek. Het gat waar de schakelstang door komt zit een halve centimeter ofzo hoger, en gezien de bal van de omkeeras in een beugel komt die op die stang zit zal een Golf 2 omkeeras in een Golf 3 beugel nooit passen. |