#1
|
||||
|
||||
Groot probleem Golf 1 met 2h motor
Ik heb een probleem met een golf 1 cabrio,
Blijft zon 20 sec. lopen en valt daarna heel rustig uit Kan hem daarna gewoon starten en dan weer 20 sec en uitvallen Probleem is het laatste half jaar steeds erger geworden Van 1x in de 2 maand uitvallen naar nu elke x uitvallen Wat er vandaag vervangen is: Blauwe sensor Bobine Bougies Zekeringskast met alle toebehoren Computer en module ontsteking 2x injectierail en injectoren+drukpotje klopsensor luchtmassameter benzinepomp allebei meerdere malen auto laten lopen met een pomp in een jerrycan buiten de brandstof leidingen om, probleem blijft Leidingen doorgeblazen en schoon, tank schoon.. Uitlaat zit niet verstopt auto krijgt tot de laatste pruttel die die geeft nog vonk! en de benzinedruk totaan de injectierail blijft ook goed! Motor is 1 jaar geleden gereviseerd, kop is een ruilkop van Bolku Kan er iets zijn met de inlaat of kan er iets mis zijn in de cilinderkop? Ik weet t niet meer.. Groet Romar Last edited by Romar : 18-05-2013 at 20:29. |
#2
|
||||
|
||||
stationair klep? al geprobeerd. Als i loopt, loopt i dan goed of erg schokkerig?
|
#3
|
||||
|
||||
Stappenmotor wel, als ie loopt loopt ie goed en gewoon op 4 cilinders.
Als je met het gas speelt kun j e m met moeite langer aan de praat houden Witte contactblokje is ook vervangen Last edited by Romar : 18-05-2013 at 19:57. |
#4
|
|||
|
|||
Heb je je brandstof filter al vervangen? Ik zie dit niet in het vervangen rijtje staan.
Dit heb ik ook een paar jaar terug gehad met mijn mk1
__________________
GR. DENNIS |
#5
|
||||
|
||||
Blaas je met gemak doorheen. is max 4000km oud, en het probleem blijft ook het zelfde als je de auto laat lopen vanuit de jerrycan
Last edited by Romar : 18-05-2013 at 20:29. |
#6
|
||||
|
||||
Wat moet het toch heerlijk zijn als je altijd iedereen van alles de schuld kan geven en je dus nooit de schuld eerst bij jezelf hoeft te zoeken.
Heerlijk lijkt me dat Romar, valt me juist van jou heel erg tegen om achter mijn rug om zo te lopen klagen, maargoed, zegt meer over jou als over mij FF terug naar Jip en Janneke niveau; Op het moment dat de motor uitvalt heb je brandstofdruk en ook vonk, dat kan eigenlijk niet, want brandstof en vonk is lopen...... Ik gok op de witte stekker op de fuelrail, die geeft de puls door aan de injectoren om in te spuiten, geen puls geen lopen. Succes, hoop dat dat het is voor je.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#7
|
||||
|
||||
Ik geloof dat ik helemaal niemand ook maar ergens de schuld van geef in dit verhaal?
Ben al een half jaar met dit probleem bezig en ben altijd met dit probleem met dingen bezig geweest die ik zelf aan de auto gedaan heb.. Vandaar de vraag of er iets mis kan zijn in de cilinderkop? dit is niet om jou onderuit te halen. Voor de rest zijn er wat dingen voorgevallen ja met de revisie (onderdelen waar ik niet heel blij van werd) Ga dit verder niet hier neerzetten.. Bedankt voor reactie iig jeroen |
#8
|
|||
|
|||
[QUOTE=bolku]Wat moet het toch heerlijk zijn als je altijd iedereen van alles de schuld kan geven en je dus nooit de schuld eerst bij jezelf hoeft te zoeken.
Heerlijk lijkt me dat Romar, valt me juist van jou heel erg tegen om achter mijn rug om zo te lopen klagen, maargoed, zegt meer over jou als over mij : Hij stelt een vraag volgens mij Last edited by r1racer : 20-05-2013 at 18:56. |
#9
|
||||
|
||||
Idd? Heb voor de rest alles ongeveer gedaan, vandaar de vraag.... Meer niet!
|
#10
|
|||
|
|||
Hey romar,
Al achter de oplossing gekomen vanavond? Moest snel weer wegens andere dingen maar je golfje ziet er super uit
__________________
GR. DENNIS |
#11
|
||||
|
||||
Ah dus jij was bij mkcabrioparts.nl, toevallig dat ik je daar dan trof...
We zijn erachter gekomen dat als je de blauwe stekker eraf trekt de auto goed blijft lopen. Blauwe sensor nogmaals vervangen en de volgorde van de blauwe en de zwarte sensor omgedraaid. Daarna meerder dingen gedaan, computer gewisseld, kabelboom van computer omgewisseld en kabelboom van de injectoren vervangen.. Niks deed het daarna meer, dus spul weer orgineel teruggebouwd.. op de een of andere manier deed de schakeling naar de benzinepomp het niet meer, uur naar gezocht maar gevonden. De auto heeft weer een half uur gelopen, zonder problemen, Wat dan nu de oorzaak is geweest blijft nog een raadsel. Donderdag afbouwen en maar hopen dat het weg is.. |
#12
|
||||
|
||||
Hoop het ook voor je romar.
Vreemde verschijnsels :-(
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#13
|
||||
|
||||
Heb je mooi goed!
Ik weet nu, als het weer terug komt, stekker los van de blauwe sensor en hij loopt goed.. Hoop dat t gewoon over is natuurlijk. Hij liep elke x niet langer dan 20 sec. Warm of koud maakt niet uit. Dus er iig vooruitgang! |
#14
|
|||
|
|||
Gelukkig dat het nu klaar is.
Als ik het goed begrijp heeft het waarschijnlijk gewoon in een slecht contact Gezeten bij een stekker? Laat het cabrio weer nu maar snel komen dan
__________________
GR. DENNIS |
#15
|
|||
|
|||
Hee, dit probleem had mijn golf cabrio acapulco uit 1993 ook.
heb ook alles geprobeerd en vervangen maar bleef het zelfde toen heb ik de lamdasonde vervangen en dat was het. Nu loopt hij constant goed probleem is verholpen gelukkig , hoop dat dit bij u ook het probleem is. |
#16
|
||||
|
||||
De eerste 1.5uur rijden is een feit, zonder ook maar 1 pruttel oid
We houden het op de blauwe sensor die het niet goed deed! Stekker eraf was lopen, stekker erop was afslaan! Voor de rest zitten alle puntjes op de i bij de cabrio nu! Goed mee bezig geweest bij mk1cabrioparts! We zijn weer onderweg, thanks voor de reacties heren! |
#17
|
||||
|
||||
500 km verder en we zijn weer terug bij af,
Stekker van de sensor er af, dan blijft hij lopen! Druk je de stekker erop dan slaat hij af. Morgen eerst een nieuwe blauwe sensor halen! |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Lees dit zo even, ik vraag me dan op mijn beurt af waarom die sensor kapot is/gaat. Misschien kabelboompje?
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#19
|
||||
|
||||
Ook die ga ik zo snel mogelijk vervangen! Wel op een moment dat de Cabrio het niet doet.. Thanks!
|
#20
|
||||
|
||||
Probleem weer terug, na 700km zonder problemen
Kan het in de motorkabelboom zitten? als de stekker van de sensor af is loopt ie gewoon in noodloop. Als ik de stekker erop doe hoor je duidelijk dat ie lager in toeren gaat lopen en na dan na een paar sec valt hij weer uit.. Dit is met een nieuwe orginele blauwe sensor..... Gek word je ervan!! |