#1
|
||||
|
||||
AST-Suspension schroefset
Best forumleden,
Ik heb de mogelijkheid een AST-Suspension schroefset te bestellen voor een zacht prijsje. Het betreft een set met instelbare rebound e.d. Ik heb goede dingen gehoord over dit merk en de producten die ze leveren, maar ik ben toch benieuwd naar jullie ervaringen. Wat is de positie ten opzichte van bijvoorbeeld een V-maxx of Tec schroefset? Kunnen jullie iets vertellen over de levensduur? De auto waar het om gaat is een MK2 uit '91 met een 1800 carburateurmotor. De wensen die ik heb met betrekking tot het rijgedrag zijn als volgt: - Ik ben niet zo'n fan van superlage auto's. Het is leuk om te zien als het stil staat maar ik heb niet de indruk dat het goed is voor mijn golf en mijn rug - Ik hou wel van een beetje sturen en op de deurgrepen door de bocht is vervelend met de Pasadenastoelen in mijn Golf. Ik ben ook niet van plan de Nordschleife te pakken. - Ik gebruik mijn Golf hobbymatig en maak niet heel veel kilometers. Momenteel heb ik originele schokbrekers en verlagingsveren, maar deze zijn versleten. - Ik heb momenteel de 14 inch stalen velgen met 185/60/14 banden van het merk Michelin. Ik heb echter 15 inch lichtmetalen wielen gekocht van het merk BBS-Seim. Deze velgen zijn 7j (volgens mij) en er liggen banden van het merk Bridgestone op met de maat 195/50/15. Ik wil graag deze velgen kunnen monteren in combinatie met de schroefset. Alvast bedankt voor je antwoord, Maarten Last edited by Maarteno : 18-03-2014 at 09:43. |
#2
|
|||
|
|||
Ast staat ver boven Tec en V-Maxx maar is ook niet bedoeld om laag te gaan, maar om goed te sturen, wil je extreem laag is het zonde om dat met zon set te doen (als het al kan)
|
#3
|
||||
|
||||
Ik wil zeker niet extreem laag . Ik heb mijn beginpost voorzien van wat extra informatie zodat jullie mij misschien beter kunnen adviseren. In ieder geval bedankt voor je antwoord want ik ken de setjes van AST niet goed .
|
#4
|
|||
|
|||
Wat vind jij een zacht prijsje??
Als je idd alleen maar omlaag wilt, maar geen superset hoeft(in jouw geval lijkt dat me wel van toepassing), zou ik persoonlijk gewoon de goedkope set van Sjaak's autoservice nemen, is meer dan voldoende en kun je lekker laag mee: http://sjaaksautoservice.nl/?page_id=59 |
#5
|
|||
|
|||
Zou zeker voor dat setje AST gaan mits het niet al te duur is! Denk dat het te vergelijken is met KW H&R. Rij zelf op H&R ultra low en moet zeggen: subliem..
|
#6
|
||||
|
||||
Ik rij op AST, niet te vergelijken met een low budget set, rijd subliem en je kan er alsnog vrij laag mee.
__________________
Get your Smartwax, Chemical Guys, Great-Lion & BD Clean products @ ..::WWW.DETAILSCHUUR.NL::.. Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Een prijs kan ik nog niet direct noemen maar het gaat een stuk verder dan de gemiddelde garagekorting. Maar met de levensduur van deze set zit het dus ook wel snor?
|
#8
|
||||
|
||||
Ja dat zit wel goed, komt bij, dat de set helemaal uit elkaar kan en je kan dus delen reviseren/vervangen mocht dit nodig zijn.
__________________
Get your Smartwax, Chemical Guys, Great-Lion & BD Clean products @ ..::WWW.DETAILSCHUUR.NL::.. Quote:
|
#9
|
|||
|
|||
Inderdaad ook erg te spreken over ast, ik gebruik het voor de cross maar set is speciaal op maat afgestemd door ast en ook revisie is heel betaalbaar. Uiteraard is de set niet te vergelijken met een low budget set qua rijeigenschappen en kwaliteit. Kortom hier erg goede ervaring.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#10
|
|||
|
|||
Ik heb onder mijn Audi 100 uit '81 een in hardheid instelbare AST schroefset zitten en dit rijd heerlijk!
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#11
|
||||
|
||||
In welke prijsrange moet ik denken bij een ast schroefset? Kan namelijk op hun site een set vinden vanaf 1500,- tot maar liefst 3450,- ex btw.
Ik wil een schroefset die nog redelijk comfortabel rijd en toch goed in de bochten maar voor dat geld ga ik niet een schroefset kopen.....al moet ik zeggen dat het er wel erg mooi uit ziet dat spul |
#12
|
|||
|
|||
weitec of kw is ook prima spul. Heb je ook nog aardig comfort, mits je hem niet al te laag schroefset. Ik betaald jaar of 4 geleden 585 euro voor hagelnieuwe weitec set.
__________________
Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
even een update:
Heb de schroefset binnen en inmiddels ook gemonteerd. De veren lagen eerst los toen ik hem vrij laag had staan. Nu heb ik hem een eind omhoog gedraaid en nu blijven de veren onder spanning. Ik heb maar één veer en geen klein veertje. De veerschotels rusten echter niet op de kokers? Ook heb ik als ik wegrijd een raar knakkend geluid aan de voorkant. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? De schroefset: De veerschotel: Ik heb hem nog niet uitgelijnd omdat ik de rebound nog wil afstellen. Vond m al vrij stug op 0 clicks.. |
#14
|
|||
|
|||
Zoals de laatste foto is niets mis mee
|
#15
|
|||
|
|||
Je moet even kijken of je veerschotel niet tegen je de onderkant veerpootlager raakt, dat kan een tikkend geluid geven.
|
#16
|
||||
|
||||
Veerschotels zitten juist op de foto.
Heb je de toplagers ook vervangen? |
#17
|
||||
|
||||
Schroefsetje is opnieuw gemonteerd. Ze hebben alleen de verkeerde veren geleverd en hierdoor heb ik onvoldoende stelmogelijkheid. Maandag krijg ik de juiste veren met hulpveren zodat ik toch de rijhoogte in kan stellen en wat meer comfort heb. Hij is nu superhard omdat er raceveren gemonteerd zijn.
|
#18
|
|||
|
|||
Vond het al zo gek dat als jij je stelschroeven helemaal naar beneden draait je veren los komen te zitten. Ik rij zelf op H&R ultra low en kan mijn stelschroeven tot op het einde draaien zonder dat de veren los komen. Iig succes met je nieuwe veren.
|
#19
|
||||
|
||||
Even nog een kleine update
Heb inmiddels de hulpveren eronder zitten en nu rijdt hij fantastisch. Hij is wel wat stug maar ik kan nog spelen met de rebound afstelling. Ik zal een dezer dagen een foto uploaden. |