#1
|
||||
|
||||
Bbs RS 070 en 071 conisch of bolconisch
heren,
Ik zit met een hele verwarrende situatie. Ten eerste lijkt het hart van de 070 dikker dan de 071 waardoor ik voor de ene langere bouten nodig heb dan voor de andere. Tevens heb ik al verschillende mensen naar deze velgen laten kijken en de een zegt dat de ene zijde bolconisch is en de andere zijde conisch. Daarop volgend zeggen anderen weer dat alles conisch is. Tot slot hoor ik weer van iemand anders dat alle bbssen bolconisch zijn. Om de verwarring hier compleet te maken. Ze zijn net gecoat en daardoor vind ik het nog moeilijker te bepalen wat passend hoort te zijn en ik durf geen risico te nemen met dit soort prijsklasse velgen. Ook met de veiligheid natuurlijk niet. Graag jullie advies! Als iemand nog voor weinig een setje passende slotbouten heeft liggen die hierop passen in m12 hoor ik het ook graag!
__________________
Audi GT |
#2
|
||||
|
||||
Uit mn hoofd bolconisch,
Oa bij De 070 zit het hart van achter erin geschoven Langere bouten zou kunnen.. Miss ooit afgedraaid omdat de 070 een wat lagere et waarde hebben? Meten is weten Ps: let je wel op dat na een poedercoating je de Wielbouten enkele malen (goed)vast en los moet draaien? Anders zouden ze los kunnen lopen (coating plat drukken) Ook dient de naaf niet gecoat te zijn ivm hetzelfde verhaal als hierboven Suc6 ! |
#3
|
||||
|
||||
hey sixpack!
ik heb net gekeken maar afgedraaid lijken ze niet. Dat kan ik zien aan dat mooie schuine randje in de ronding die dan weg had moeten zijn of frezen ze die er terug in? Die hufters hebben de naaf en de gaten van die wielbouten ook gecoat. Wat nu? Geen idee hoe ik dat er af ga krijgen.
__________________
Audi GT |
#4
|
||||
|
||||
Ik was er ook zo 1 vorige mand alles laten coaten maar het naafgat heb ik weer schoon
gekregen met een flappen schijfje in de dremmel. Dan haal je echt alleen de coating weg en niks meer. En als je de wiel bouten een paar keer los en vast zet kan je zo een mooi rondje coating weg halen.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb net gebeld met bbs en die melden mij dat het konische/conische bouten zijn. Quote:
Dank voor de tip! Een flappenschijf op de dremel leek me wat klein ( heb je en foto van die tool ? ) Ik heb alsnog een borstel van staal op de slijptol gezet. Wel kleine krasjes op het aluminium maar ik ga er vanuit dat dat niet erg is. Voor het vastdraaien. Hoeveel nm vind jij goed vast?
__________________
Audi GT Last edited by The Clauw : 19-05-2014 at 14:48. |
#6
|
||||
|
||||
100Nm is normaal voldoende. Zie der ook die tot 120 gaan
|
#7
|
||||
|
||||
120 Nm zou ik doen. paar keer los en vast, en eenmalig na de 200km (ofzo) natrekken.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |