#1
|
|||
|
|||
Leiding naar verdamper 'gevouwen'
Helpp!! Ik ben net zo slim geweest om de aluminium leiding samen met de bevestigingsmoer door te draaien die door het schutbord komt ( uit de verdamper ). Het korte stukje leiding wat naar de verdamper loopt is meegedraaid en er zit dus behoorlijke vouw in van het draaien.
Ik denk dat ik wel kans heb op lekkages.. Krijg ik dit nog gemaakt of moet ik de verdamper vervangen?
__________________
VW GOLF G60 AIRCO Last edited by ViperCat : 10-03-2014 at 21:02. |
#2
|
||||
|
||||
je zal de verdamper eruit moeten halen om te zien hoe erg het is..
Mocht ie stuk zijn. Weet ik wel dat je via Ebay voor ongeveer 85 euro een nieuwe verdamper kan scoren. Lees ook dat je schutbord krokant is geworden van het vocht. Mischien een idee straks de uitgang te verlengen met een slangetje wat lager uitkomt. Succes
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 11-03-2014 at 12:24. |
#3
|
|||
|
|||
Ik ga hem er idd zometeen verder uithalen. Net thuis van werk.. bedankt voor je reactie. de verdampbak is destijds vernieuwd omdat de verdamper lek was. Toen koste dat Fl 1500,-
Dan is € 85 een koopje Dat slangetje had ik nog niet over nagedacht Toppie..goed idee!
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb nog een hoop verdampers liggen. Kan wel een missen voor een zacht prijsje, mocht je er belang bij hebben.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#5
|
|||
|
|||
Ik denk dat ik een andere verdamper nodig heb
Komt dat wel vaker voor dat de bevestigingsmoer vast zit aan de leiding?
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#6
|
|||
|
|||
Jawel is niks vreemds aan , als het al jaren op dezelfde plek zit ...
Net als met remleidingen |
#7
|
|||
|
|||
Ik zoek ook nog iemand die het voor mij, als de kachelunit erin zit weer aan kan sluiten en kan afpersen. Mogelijk dat er meer koppelingen en ringetjes vervangen moet worden. Hij heeft een tijdje stil gestaan Ik kom wel uit de omgeving Breda..
Als ik straks weer in mijn droge golf kan rijden, wil ik dat alles weer in orde is
__________________
VW GOLF G60 AIRCO Last edited by ViperCat : 11-03-2014 at 18:52. |
#8
|
|||
|
|||
Dat zou ik gewoon bij een airco specialist laten doen in de buurt Frank.
Het aansluiten red jezelf wel , je bent niet onhandig . Het is daarna een kwestie van druk test laten doen of hij nergens lekt en dan laten vullen. Zolang je alles goed in elkaar zet dan kan het echt niet fout . Het enigste waar je nog tegen aan kan lopen is dat de airco pomp niet meer 100% werkt . Als deze te lang droog heeft gestaan kan het fout gaan . Hoeft niet zo te zijn , maar KAN zeg ik .. |
#9
|
||||
|
||||
Zit er nu nog r12 in?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#10
|
|||
|
|||
Toen de verdamper vervangen is, hebben we meteen de pomp aangepast op synthetische freon.
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Het is dan toch een kwestie van het uidrogen van rubberen ringen? Die zijn toch te vervangen? Of bedoel je wat anders?
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#12
|
||||
|
||||
Ja klopt, de rubbers verdrogen dan.
Dat is op de gok geraden het R134A middel? dan is het geen probleem om een nieuwe MK2 verdamper te scoren.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |