#1
|
|||
|
|||
En wat als... je een klapband krijgt met een lage auto?
Dag, mede VWers.
De vraag is met name aan de laagrijders onder ons, maar iedereen is welkom om mee te denken. Ik keek laatst naar mijn auto, en realiseerde mij iets: Ik heb 155/80 - 13 banden (Winter) .. de auto is verlaagd, dusdanig dat de banden al een beetje in de wielkassen vallen. Als ik de band aan de onderkant van de velg wegdenk, kom ik tot de conclusie dat de onderkant van de auto lager ligt dan de onderkant van de velg. Derhalve de vraag: stel, ik krijg een klapband. Dan kom ik er met geen mogelijkheid met een krik onder, de auto gaat waarschijnlijk (half) ondergronds. En hoe los ik dat op dan? Heeft er iemand een vergelijkbare gedachtengang gehad, en is tot een goede conclusie gekomen? Ik zat zelf te denken aan een luchtkussen, maar ook dan is het geen feit, dat je het onder de auto gefrikandeld ( = met moeite geplaatst) krijgt. Behalve dat, heb ik geen compressor bij me. graag uw meningen Last edited by SciroccomTDI : 09-12-2013 at 16:01. |
#2
|
||||
|
||||
Ik gebruik standaard al een balk om de auto uit de veerring om hoog te duwen en dan met 1 voet de krik onder de auto te duwen.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#3
|
||||
|
||||
vouwkrik krijg je er toch wel onder?
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Als je velg hoger ligt dan de bodem van de wagen, en ja band klapt, lig je met je buik op het asfalt. Geen krik gaat eronder gaan, een vel papier nog niet... |
#5
|
||||
|
||||
Hoe sterk is je sleepoog
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#6
|
||||
|
||||
Auto omhoog schroeven.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#7
|
||||
|
||||
achter beginnen te krikken en dan halverwege opvullen en dan weer laten zakken , krijg vanzelf meer ruimte
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Denk dat je draagarmen toch wat lager liggen als je dorpels, dus als je een platte band hebt krijg je zon vouwkrik nog wel eronder, en anders idd eerst aan de achterkant opkrikken dan komt die voor ook wat omhoog.
__________________
2003 Bmw e39 530D Golf MK3 Cabrio -> Zomercruiser Golf MK3 GTI -> Ringtool Follow me on facebook MW Photography Instagram VamossDetailing |
#9
|
||||
|
||||
Dan vraag ik me af wat er gebeurd als er met 120 een band klapt
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#10
|
|||
|
|||
Als je nou gewoon zorgt dat je met fatsoenlijke banden rijdt, je auto goed uitgelijnd is en de bandenspanning goed is, is de kans op een klapband nogal klein.
Daarnaast als je een klapband krijgt en je auto belandt op zijn voorkant en schuift een stukje door dan kun je je afvragen hoe verstandig het is om er een thuiskomertje onder te schroeven en door te rijden...
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs 1999 Transporter 2.5TDI |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Vonkenregen
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#12
|
||||
|
||||
Als ik de al een klapband heb bel ik de ANWB
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Daar zijn ze voor
__________________
Daily: Bmw f30 320d Fun: Porsche Boxster S |
#14
|
||||
|
||||
En dan een uur wachten voor wat je zelf in een paar min kan
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition". |
#15
|
|||
|
|||
Mannen, bedankt voor het meedenken!
een van mijn ideeen was: een soort van kruis maken, met daarop 4x 17er sterke doppen (voor een luchtsleutel), die moeten dan kunnen draaien om hun as.. als je dan de constructie op de wielbouten steekt, met er aan gelast adapter voor een kolomkrik (http://www.mercedesforum.nl/forum/d...hp?id=10913&t=1) , dan moet het toch mogelijk zijn om de auto er aan op te krikken, totdat er iets fatsoenlijk onder de krikpunt past. Geen prettig idee, maar je moet iets? Daarnaast, klapband of niet.. bij een lekke band zit ik evengoed met het probleem |
#16
|
|||
|
|||
Haal dan zo'n luchtbalg die je met je uitlaatgassen kunt opblazen... Of een lage alu krik mee en dan maar ergens opkrikken waar het net eronder past, net zo lang tot je wiel met geklapte band omhoog komt.
Ik zou me er niet te druk om maken, ANWB bellen als je er de krik echt niet onder krijgt en klaar. Wat je nu verzint met die 4 doppen etc dat wordt geen strak plan in de praktijk... |
#17
|
|||
|
|||
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/...content=Default
zo iets? opzich best betaalbaar dank je voor het idee! |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Samen bestellen? Kan hem wel gebruiken, met een gewone krik lukt het me ook niet zonder dat ik aan mn wielkasten til.. Dus met een lekke band ben ik sowieso fcked |
#19
|
|||
|
|||
Ik heb wel een keer met zo'n luchtzak/krikballon een volvo v70 'opgekrikt' en dat werkt eigenlijk heel goed. Beetje vreemd zo de eerste keer maar werkt goed
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#20
|
||||
|
||||
Ja maar met zo'n blaasbalg nooit onder de auto gaan liggen. Want lucht weg = pech
toch wel prima oplossing voor het probleem lijkt me zo.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |