|
||||
|
||||
golf 1 deurslot perikelen
Ik heb er al jaren last van maar nu ben ik toevallig met mijn bestuurdersdeur bezig voor het monteren van een klapraampje, wil ik dit ook opgelost hebben.
Ik heb met mijn bestuurdersdeur dat het hendeltje van de deurklink het slot niet ver genoeg indrukt . Daardoor sta je weleens rare capriolen uit te halen om de deur open te krijgen. Mijn apk keurmeester heeft er ook weleens een opmerking overgemaakt met gefronste wenkbrauwen. Het zal ongetwijfeld te maken hebben dat ik imitatie chromen klinken heb en of dat de slotvanger verchroomd is. Ik heb daarom het heveltje van de deurklink die de slotvanger naar beneden drukt al iets verdikt met zelf-vulkaniserende tape. Ook dan gaat deze nog net niet ver genoeg naar beneden. Nu valt er verder weinig te stellen volgens mij dus maar wellicht heeft er iemand een tip. Zat zelf te denken om de deurklink een ander heveltje te steken.
|
||||
|
||||
Als je zelf al aangeeft dat je imi klinken heb steken hoef je het probleem inderdaad niet ver te zoeken. (Lees: eraf die troep! )
Wat je kunt doe is de lip aan het slot zelf die de klink naar onderen drukt, wat omhoog buigen. Slot er even uit pakken en voorzichtig dat heveltje wat omdrukken in de bankschroef. Daarmee is het probleem in ieder geval opgelost. Last edited by Barn171 : 05-02-2014 at 15:42. |
|
||||
|
||||
Haha, ik dacht al dat jij dat ging posten. Maar je hebt gelijk ik heb nog redelijk mooie imitatie klinken maar het binnen werk is zeker minder als origineel.
Ik heb de originele klinkne nog bewaard, maar ik zou het liefst is een setje originelen chromen porsche 924/944 op ebay winnen. Dat met dat slot ga ik vanavond doen, goede tip niet aandacht.
|
||||
|
||||
Ik heb nog wel een set originele golf 1 chromen klinken liggen die weg mag (niet de swallows, maar die origineel op de GL-versies zaten van '77). Die schroef je er zo in en je hebt dan geen gezeik met dat er het een of ander niet werkt... PM maar als je er interesse in hebt!
|
|
||||
|
||||
Had het probleem ook. Maar ben er meteen achteraan gegaan toen ik ze kocht, kreeg gewoon een nieuwe.
|
|
|||
|
|||
Had ook immi chrome en kamp ook met dit probleem
|
|
||||
|
||||
nou, yuli heeft de oplossing reeds gevonden.
|
|
||||
|
||||
Inderdaad
Ik heb dankzij Barn weer een perfect deurtje wat normaal opengaat;
|
||||
|
||||
Mooi spul Yuli!