#1
|
||||
|
||||
mk1 16v ombouw
hallo, ik ben een golf mk1 1.1 van 1983 aan het ombouwen naar een 1.8 16v KR het blok hangt er sinds vandaag in maar nu komt mijn probleem... de aandrijfassen zijn te lang. dit komt omdat de 5bak 3 cm breder is dan de originele 4 bak waar de assen gekoppeld worden.
zijn er hier mensen die dit probleem ook al zijn tegengekomen en hoe hebben jullie dat dan opgelost? kan dit opgelost worden met andere fusees en zoja, welke moet ik dan hebben? mvg Kenny |
#2
|
|||
|
|||
Assen van een cabrio bijv. Met 5 bak.
Of scirocco assen van een 5 bak uitvoering. Je gaf eigenlijk zelf al je antwoord in je vraag |
#3
|
||||
|
||||
ik denk niet dat het probleem bij de assen ligt, die horen namelijk bij die 5 bak. het blok met assen en al komt uit een mk1, maar op de mijne past het niet. de golf waar het blok uitkomt is een gti en de mijne een 1.1. zit er dan verschil in de fusees?
|
#4
|
||||
|
||||
Weet je zeker dan je de juiste assen hebt?. Ik heb van de 1.5 de buitenste kineten op de 1.8 assen gezet en past perfect.
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
tja, het blok komt zo met die assen uit een ander mk1 dus .... ben zelf nieuw in het vw / golf gebeuren, het is men eerste vag :P dus ik moet zowat alles uitzoeken ... |
#6
|
|||
|
|||
Ik had een gti en daar is dan later ook een16v in gehangen.
Alles ging gewoon goed. Ik weet dat er verschil is kwa dikte van de kineten maar die lengte verschil is voor mij nieuw. |
#7
|
||||
|
||||
nee , de assen zijn zeker de juiste heb het allemaal opgemeten, ze zijn trouwens even lang dan degene die origineel op de 1.1 stonden en zoals
ik al zei het geheel komt zo uit n mk1, volgens mij zit er verschil in de fusees...denk dat die van n gti iets verder naar buiten toe komen en zo het verschil met de 4bak opvangen... als iemand dit zou kunnen bevestigen of anders verder helpen hoor ik het graag |
#8
|
|||
|
|||
Is het niet zo dat maar 1 kant te kort of te lang is?
Je kan namelijk je motor in de ophanging iets verschuiven .. En heb je het zelf uit de golf gehaald of heb je het zo gekocht op de blauwe ogen van de verkoper ? |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
daar zeg je iets, kheb nog maar 1 kant geprobeerd.... das een idee voor morgen had er al wel aan gedacht maar niet verder op ingegaan gezien het blok netjes past in de steunen, niet moeten wringen ofzo... en kheb morgen ook andere fusees ter beschikking , kan ik datook ineens testen en nee ik heb het niet zelf uitgebouwd, maar kheb de motor nog wel ingebouwd gezien, draaiend en rijdend dus dat zit wel goed denk ik bedankt voor de reacties allemaal, laat hier nog wel iets weten als het is opgelost ! |
#10
|
|||
|
|||
Ook leuk zijn fotos
|
#11
|
||||
|
||||
Fusees zijn hetzelfde...je hebt alleen fusees van de latere type cabrio's en scirocco's waar een homokineet met een dikkere rand in past.
Maar verder geen verschil in 1.1, 1.5 of 1.8 gti. De assen van je 1.1 kan (naar mijn weten) sowieso niet gebruiken omdat die aan een 085 type bak horen. Als de assen die je bij je blok hebt gekregen ook uit een mk1 komen, moet het gewoon passen. |
#12
|
||||
|
||||
Soms zit er een langere flens aan de 085-bak en heb je een kortere nodig. Maar je zegt dat deze assen bij deze bak horen, dus dat lijkt me sterk. Sowieso heeft de Golf eigenlijk normaal gesproken de langere flens nodig (itt de Polo).
__________________
Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
Je blok uiterst links of uiterst rechts zit volgens mij 2 cm tussen. Dus je blok uitlijnen is wel een must.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#14
|
||||
|
||||
yep, daar zat het probleem , het blok was niet mooi uitgelijnd. door scha en schande leert men he
het is iig een fout die ik geen 2x zal maken :P |
#15
|
|||
|
|||
Gelukkig is het opgelost
|