Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-02-2014, 18:33
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default 944 middenconsole golf 1

ik heb bij mijn 924/944 middenconsole 3 klokken, een tijdsklok, oliedrukmeter, en laadspanningsmeter

maar volgens mij zaten origineel bij een golf 1 cabrio maar twee klokken, een tijdsklok en een olietemp. meter.. dacht ik.

nu heb ik vier draden en heb geen flauw idee welke waar van is en ofdat ik er draden bij moet maken

iemand enig idee?





__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #2  
Old 09-02-2014, 18:39
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Olie temperatuur 1x sensor aansluiting
12V Geschakeld
12V Continu
Massa.

En je kan uiteraard even zelf door meten welke kabel nu wat is.

Massa wordt gewoon door geschakeld van meter naar meter.
Geschakelde + gaat naar Olie temperatuur en misschien Volt meter.
Klok krijgt constante + en misschien ook de Volt meter
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #3  
Old 09-02-2014, 21:16
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Olie temperatuur 1x sensor aansluiting
12V Geschakeld
12V Continu
Massa.

En je kan uiteraard even zelf door meten welke kabel nu wat is.

Massa wordt gewoon door geschakeld van meter naar meter.
Geschakelde + gaat naar Olie temperatuur en misschien Volt meter.
Klok krijgt constante + en misschien ook de Volt meter


dus die vier draden zijn voor de olie druk/temp. aansluiting, en de andere twee meters is een kwestie van plus naar min, en afzekeren?

staat het dan eigenlijk allemaal parallel aan elkaar?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #4  
Old 09-02-2014, 21:23
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Nee 1 draad gaat naar een olietemperatuur sensor.
Dan de geschakelde + gaat ook naar deze meter en waarschijnlijk naar de Volt meter.
Massa wordt over al door gelust ook naar de verlichting.
Dan zou je ook nog als ik er over na denk de + van de interieur verlichting moeten hebben.
Die bv ook naar je kachelpaneeltje loopt en schakelaars zo dat wanneer je je verlichting aan doet de verlichting van de meters ook gaat werken.
Dan een constante + voor je klokje en of Voltmeter
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #5  
Old 09-02-2014, 21:24
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Ik zie een oliedrukmeter. Voor deze meter moet er een speciale sensor in je motorblok gemonteerd worden.

Enkele Golf cabrio uitvoeringen hadden 3 meters. Spanning, oliedruk en olietemperatuur. Maar dat waren niet de meters die op jou foto staan.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #6  
Old 09-02-2014, 21:44
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default




zoiets peter? heb maar ff snel een tekening gemaakt
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #7  
Old 09-02-2014, 21:44
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Oeps mij fout oliedruk meter ,aansluiting blijft het zelfde en idd je heb dan zo'n dubbele druksensor nodig
Iets zeg me dat dit een langer verhaal gaat worden
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #8  
Old 09-02-2014, 21:45
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by Jeff
Ik zie een oliedrukmeter. Voor deze meter moet er een speciale sensor in je motorblok gemonteerd worden.

Enkele Golf cabrio uitvoeringen hadden 3 meters. Spanning, oliedruk en olietemperatuur. Maar dat waren niet de meters die op jou foto staan.


klopt, voor het elektroschema maakt het weinig uit toch? maar kan je die er zo een inbouwen, of kost dat meer tijd en werk als dat je er eigenlijk aan hebt?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #9  
Old 09-02-2014, 21:49
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by Jeff
Ik zie een oliedrukmeter. Voor deze meter moet er een speciale sensor in je motorblok gemonteerd worden.

Enkele Golf cabrio uitvoeringen hadden 3 meters. Spanning, oliedruk en olietemperatuur. Maar dat waren niet de meters die op jou foto staan.


dan zou ik die druksensor al moeten hebben, alleen een olietemp. sensor waar ik niks meer mee kan of niet?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #10  
Old 09-02-2014, 21:51
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Nee niet echt maak morgen wel even een schema voor je
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #11  
Old 09-02-2014, 21:52
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #12  
Old 09-02-2014, 21:59
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Nee niet echt maak morgen wel even een schema voor je


ben benieuwd, zou zo snel niet weten hoe dat ik ze anders aan zou moeten sluiten, maar daarbij weet ik ook nog niet alles
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #13  
Old 09-02-2014, 22:00
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by Jeff


das.. ehh... een flinke cent voor een oliedruksensortje...
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #14  
Old 09-02-2014, 22:03
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
das.. ehh... een flinke cent voor een oliedruksensortje...


Het kan goedkoper.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #15  
Old 10-02-2014, 17:33
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Idd ik had hem voor 10€ op Marktplaats alleen de 10Bar uitvoering.

Als ik jouw as zou ik zelf een kabelboompje maken want met 4 draden komt het naar mijn mening niet goed.
Ik heb er voor mijn boompje 5 gebruikt








__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #16  
Old 10-02-2014, 20:15
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Idd ik had hem voor 10€ op Marktplaats alleen de 10Bar uitvoering.

Als ik jouw as zou ik zelf een kabelboompje maken want met 4 draden komt het naar mijn mening niet goed.
Ik heb er voor mijn boompje 5 gebruikt










thanks! met een beetje puzzelen met mn kabelboom kom ik er dan wel uit
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum