Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-01-2014, 15:13
phili phili is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 2
Default Geen ontsteking.

Beste, vw liefhebbers. Ik ben nieuw op het forum en had graag wat raad gehad.

Ik heb een golf mk 1 1100cc maar krijg geen ontsteking. Bobijn krijgt wel voeding maar verder door naar de bougies niks meer.
Bobijn en kabel zijn reeds vernieuwd maar heb als aansluiting op de bobijn de dubbele witte fiche en dan nog 1 andere aansluiting.
Heb al wel gezien dat er bij de 1500cc nog een derde kabel wordt aangesloten. Klopt dit?
Reply With Quote
  #2  
Old 28-01-2014, 15:55
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

die 3e kabel kan ook de toerenteller zijn. welke kleur had deze?
Contactpunten nog goed? of wel goed afgesteld?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 28-01-2014, 16:28
phili phili is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 2
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
die 3e kabel kan ook de toerenteller zijn. welke kleur had deze?
Contactpunten nog goed? of wel goed afgesteld?


Bij de 1500 gaat er nog een kabel van de bobijn naar de transistorontsteking, dat blokje dat aan het chassis vast zit.
Maar bij de 1100 is dit niet aanwezig.

Dus het kan kloppen dat bij de 1100 enkel de witte fiche met 2 draden in wordt aangesloten en dan nog 1 andere op de bobijn?
Reply With Quote
  #4  
Old 28-01-2014, 18:55
meijer1972's Avatar
meijer1972 meijer1972 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 653
Default

Toevallig net ook zoiets gehad met een 1100 polo en vandaag opgelost.
Eerst had ik wel een vonk, maar later niet. Ik heb de hele ontsteking er af gehaald. Ik heb de contactpunten doorgemeten. Het maakte geen verschil of ze open of dicht waren!!! Het leek dus alsof de punten gesloten bleven en dan komt er ook geen vonk.
Toen het ik de condensator verwijderd en nogmaals de contactpunten doorgemeten. Toen zat er wel verschil tussen open en dicht. Vandaag een nieuwe condensator van 9 euro gemonteerd en probleem opgelost.
Succes en laat even weten wat het bij jou is.
__________________

LR Freelander (Werkpaard)
MB A160 (Boodschappen)
VW GOLF S '80 (Hobby)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum