|
||||
|
||||
Mk1 cabrio bouwjaar???
Is er iemand die enig idee heeft, hoe ik kan zien of een golf 1 cabrio een type 1 of een type 2 is? Er is mij vertelt dat het een type 1 uit '84 is, maar als ik het chassisnr. Check is het er eentje uit begin 1985. Weet niet of hij op die datum gebouwd is, of dat hij toen geregistreerd is.
Kwa uiterlijk is het gewoon een type 1, maar alles waar je zo snel visueel aan kunt zien of het een type 1 is of 2 is los te halen, dus kan het zo niet zien Ik hoor het graag
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
|
||||
|
||||
Golf cabriolet mk2 bestaat niet.
Door Volkswagen is er geen cabrio versie van de Mk2 gemaakt. In 1988 kwam VW wel met een facelift van de Mk1. En deze wordt door sommige nog wel eens aangezien als een Mk2
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! Last edited by Jeff : 24-01-2014 at 15:55. |
|
||||
|
||||
Ehh... Mij is vertelt, en ook staat het veel op internet.. Dat tot eind 84' de golf mk1 cabrio was en dat in 1985 (omdat de golf 2 toen ook kwam) daar de cabrio versie van uit was gebracht, eigenlijk gewoon idd een facelift van de mk1... Dus er moet volgens mij haast wel een verschil in zitten toch?
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
|
||||
|
||||
In 1983 kwam de mk1 wel met een andere kapconstrucitie en een 55 liter tank. Elektra ging toen ook naar CE1. De stoelverstelling is ook anders geworden.
Van de Mk2 is door VW nooit een cabrio versie gemaakt. De dichte golf mk2 kwam overigens in 1983.
|
||||
|
||||
Grootste verschil is een grotere benzinetank en geen (ruimte voor) volwaardig reservewiel.
|
|||
|
|||
Idd alleen mk1 cabrio uitgebracht.
Tuurlijk is er nadat de dichte mk2 uitkwam wat techniek in de nieuwere mk1 cabrio gestopt. Verder is het model gewoon echt mk1 |
|
|||
|
|||
Zoals hierboven al gezegt is
De eerste serie heeft geen reserve wiel bak waar 1 heel wiel in kan (volgens mij hing deze onder de auto ) de tweede serie heeft dus een volledig wiel in de reservebak Verbeter me als ik het fout heb |
|
||||
|
||||
Maar eigenlijk, kun je de tweede serie vanaf 1984 dan meer als een kleine facelift zien, en vanaf 1988 is het weer een andere facelift?
|
|||
|
|||
Nee dan zou je 3 verschillen hebben
De golf 1 kan je dus maar in 2 types onderscheiden Serie 1 dunne bumpers Serie 2 met Quartet set (dit weet ik niet 100% zeker) |
|
||||
|
||||
De enige wijziging die je niet zomaar ongedaan maakt is de aanpassing naar grotere tank/thuiskomer van modeljaar 1984. Clipperset van een 93er past op een 79er, hoog kapframe andersom ook en ook voor de rest is het net lego.
|
||||
|
||||
Die van mij heeft dus wel plaats voor zon thuiskomer, in de achterbak, dus hij hangt er niet onder... Is het dan de 'gefacelifte' type 1 cabrio?
|
||||
|
||||
De aanpassingen in 1983 zijn voor een leek niet te zien.
|
||||
|
||||
Quote:
Heeft er nooit onder gehangen. Eerste type had een normaal reservewiel in de kofferbak.
|
||||
|
||||
Quote:
oh, dan weet ik genoeg, dan is die van mij een eerste type