![]() |
|
|||
|
|||
![]() hallo ik ben david vermeulen en heb sinds vandaag een groot roest gat ontdekt aan mijn golf1. het is aan de achterzijde rechts aan de wielholte komt van buiten naar binnen. nu is mijn vraag hoe los ik dat op ik weet dat er een nieuwe plaat in moet komen welke dan? eerst alle roest eruit slijpen. nieuw plaatwerk inlassen. en dan hoe werk ik het af ik heb hier brunox staan. maar ik zat te denken aan rode menie maar hoe ga ik dan tewerk? als de plaat erin is gelast dan direct rode menie en dan? 2k epoxy? het gaat niet direct overspoten worden in lak dus het zal effe bloot zijn dus ik hoor graag jullie meningen en ervaringen.
mvg david ![]() |
|
||||
|
||||
![]() zo te zien is ie al eens eerder opgelapt.. Ik zou als het je waard is even de wagen wegbrengen naar een kundige lasser die het er strak inlast. zijn hier op t forum vast wel te vinden
|
||||
|
||||
![]() evt. stukje uit een donor waarvan het nog goed is en idd vakkundig laten inlassen.
|
|
|||
|
|||
![]() ja dat zat ik al te denken ik doe wel assen op school maar dit zal niet voor mij zijn.
zit er hier iemand dat dit deftig kan lassen ik ben van belgie. |
|
||||
|
||||
![]() België is ook groot..
![]() Als je kan lassen ist perfect zelf te doen. Zelf lassen en in menie. |
|
||||
|
||||
![]() Ik zou maar eerst eens kijken wat je nog meer tegenkomt... Dit is geen goed voorteken voor de rest van de carrosserie.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Volledig mee eens... Kijk eerst de complete kas OVERAL na en beslis dan of de kas het werk waard is. Zowel qua tijd, werk, geld... Het is geen probleem om dit (netjes) te herstellen maar 't kost altijd meer tijd/geld dan je op voorhand denkt... ![]()
|
||||
|
||||
![]() lastig puntje om te lassen dit, is op drie plaatsen gerot nu. Maar vooral wat hier al geschreven wordt, ga je kas checken op roest, ook op eerder (slecht) gedaan laswerk dat roest verbergt. Als je geen speciale uitvoering hebt is het wellicht verstandiger om je verlies te nemen, er niet meer aan te beginnen en een andere golf te gaan zoeken.....
|
|
|||
|
|||
![]() ik moet nu wel zeggen aan de andere kant roest hij ook vooraan zat er een gat in moet opnieuw gelast worden aan de lichten ook roest voorraamrubber lekt water en roest achteraan onder de rubber ook roest dit is mijn eerste wagen al men centen zitten er in heb geen geld voor iets nieuws hij rijdt nog ok maar al dat roest en gaten vindt ik wel een beetje teveel en voor men portemonee ook wat denken jullie maken of verkopen?
|
|
||||
|
||||
![]() en de bodem? Bevestiging van de achteras, dorpels krikpunten, voor schermen en binneschermen van voor?
En als je binnenscherm van achter zo rot is zal het bij de tankdop en die wielkasten toch ook wel wat zitten? op deze site is wel veel nieuw plaatwerk te koop. http://golf1onderdelen.nl/index.html Als je zegt dat al je geld erin zit. zal geen klusje worden wat zo klaar voor je het weet ben je dagen bezig en paar honderd euro verder aan materiaal. En eerst in de menie zetten en daar 2k epoxy overheen heeft geen zin. Epoxy primer moet gewoon op het blank/ gespoten materiaal spuiten ik heb voor me golf dit spul gebruikt http://www.nonpaints.com/nl/2k-epox...auto-k-spraymax
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 Last edited by jasonnl : 24-01-2014 at 17:42. |
|
||||
|
||||
![]() Als hij al die punten rot is zou het voor mij op de uitvoering aankomen. Een GTI zou ik handhaven, maar voor een '83er basismodel zou ik geen moeite meer doen. Als je er aan onderhoud veel geld in hebt zitten kun je hem ook gewoon slopen en de delen overzetten, al dan niet bewaren voor z'n plaatvervanger. Je kunt nu door de nieuwe mrb regels een hard golfje voor onder 500 euro ophalen.
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ja di spuitbussen ging ik al kopen dus gewoon andere platen inlassen 2k epoxy erop mss plamuren terug 2k epoxy dan kan een maat van me di in de lak zetten goede volgorde? ik zie veel mensen rode menie gebruiken en daar spuiten ze ook over voor wat is dat dan goed ? |