#1
|
||||
|
||||
VR6 ombouw
Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik heb nog wat twijfels met betrekking tot mijn project. Laatst was ik bij Beekman, en Ben vertelde me dat er toch nog wel een aantal onderdelen zijn die ik van de Golf 3 VR6 niet kan gebruiken. Wil het deze keer goed gaan aanpakken, en voordat ik mijn VR6 uit elkaar ga halen, zorgen dat ik alle benodigde onderdelen heb liggen zodat ik het (bij wijze van spreke) in een weekend kan doen.
Hier even het lijstje van de onderdelen waar ik over twijfel. Graag aangeven of ik het kan gebruiken, en wanneer dit niet het geval is wat ik dan wél moet hebben. - Pedalenbox - Hoofdremcilinder - Uitlaat - Brandstoftank - Voorste subframe balk - Veerpoten Ik ga in ieder geval het subframe gebruiken incl draagarmen en fusee's, evenals de complete achteras. Weet niet of het standaard is maar mijn VR6 heeft ABS, eigenlijk zou ik dat ook wel over willen zetten. Vandaar de vraag of de hoofdremcilinder past. Ik hoor het graag!
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#2
|
||||
|
||||
Pedalenbox kan maar moet je flink aanpassen.
Hoofdremcilinder met bekrachtiger past. Tank past ook. Voorste balk past niet. Veerpoten past wel. Pedalenbox van een 35i past 1 op 1 Voorste balk heb ik van een diesel. Weet niet zeker welke balk je had voor t gti blok maar wellicht kun je die gebruiken. Achteras past ook, die is 15mm per kant breder volgens mij. Voorste draagarmen had ik niet overgezet, je komt dan heel breed uit en verpest mijns inziens de geometrie van de ophanging. Last edited by Dokter D : 18-01-2014 at 18:56. |
#3
|
|||
|
|||
brandstoftank is dezelfde als je nu hebt, dus alleen de pomp overzetten kan ook, maar is geloof ik niet eens nodig.. uitlaat van een golf 2 gti is ook gewoon goed, alleen mischien heb je een andere kat nodig, maar denk dat ook die zelfs past..
gr. w |
#4
|
||||
|
||||
Pedalenbox van een passat 35i vr6 heb ik wel voor je
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#5
|
|||
|
|||
En wat is het probleem van een standaard golf 2 pedalenbox ?
maatje van mij heeft ook een VR6 in zijn '86 golf 2 gebouwd (95er DIS blok) Dat was een 1.6 carb , handgeschakeld en is gewoon met die pedalenbox gedaan geloof ik hoor |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Er is geen probleem met een standaard pedalenbox maar wel als je hydraulische koppeling wilt
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#7
|
|||
|
|||
oo zo,
sorry dan heb ik niets gezegd Gewoon lekker de kabel houden dus, veel makkelijker |
#8
|
|||
|
|||
Wel stukkie zwaarder..
Met file rijden wordt ik niet echt blij |
#9
|
||||
|
||||
Ik ga ook zeker geen file rijden met deze auto
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Dit klopt, een Golf 3 heeft een grotere spoorbreedte (voor/achter). |
#11
|
||||
|
||||
Je Gti blok rust nu op de voorbalk van een 1.3 toch?
Weet iemand of deze gebruikt kan worden met de vr6? De aandrijfassen van je gtiblok kun je ook gebruiken ism de golf 2 draagarmen, als het goed is zijn die 100mm. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Ja hier ben ik ook erg benieuwd naar, scheelt weer. En ik heb mijn GTI blok een aantal weken terug verkocht, met alles erop en eraan, dus ook de aandrijfassen. Helaas.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#13
|
||||
|
||||
Ok, dan moet je om nieuwe assen dus.
|
#14
|
||||
|
||||
Doe er dan een G60 subframe onder met compleet onderstel en aandrijfassen, scheelt je een hoop gedoe. Zo deed ik het ook.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#15
|
||||
|
||||
Ik gebruik de voorbalk van een passat vr6 en die is anders dan de 1.3 balk. En een g60 subframe heefd een andere motorsteun aan de passagiers kant.
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#16
|
|||
|
|||
De balk had ik van de 1.6 gehouden.
Wel komt je blok dan iets hoger te liggen. Heb uit de motorkap een stukje moeten weg halen |
#17
|
||||
|
||||
Bij mij past de kap precies met een 1.6d voorbalk, heb zo'n 3cm ruimte.
|
#18
|
||||
|
||||
Blok komt er niet tegenaan als het straks 6.000 rpm draait?
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#19
|
||||
|
||||
Geen idee, blok draait nu nog 0 rpm
Wel lastig dat er nu 2 topics door elkaar lopen met tips voor je ombouw... Wellicht handig om deze te sluiten en eventueel samen te voegen met je project topic? |
#20
|
|||
|
|||
Geef maar eens flink gas dan is die 3 cm ook weg
|