#1
|
|||
|
|||
golf 1 gti start- en stationair probleem
hey,
ik heb problemen met het starten van mijn gti 1.6. motor slaat direct aan maar blijft niet draaien. draait ongeveer een 5 sec en valt stil. kan hem ook niet aan de praat houden door gas te geven. na een paar keer dit te doen (tot de motor iets of wat warm is) kan ik wel door gas te geven hem aan de praat houden. dit moet ik doen tot hij volledig warm staat, dan pas blijft hij zelf draaien aan 1000rpm. maar dan draait hij nog niet zoals het hoort. trekt niet zo erg goed op en houd regelmatig in. zou dit enkel afstelling kunnen zijn (zoals ontsteking, co, enz) of zijn er stukken die niet meer werken??? moet er wel bij zeggen dat de wagen 9 jaar heeft stilgestaan (droog; geen benzine, olie of water op de motor) en alles kwa carrosserie en benzinetank is nieuw. ondertussen is de accumulator ook vervangen door een nieuwe want deze lekte. mvg der kultmeister |
#2
|
||||
|
||||
je kan mss eens proberen om alles netjes te maken van de injectie,
en de bougiekabels etc een keertje veranderen k ken der niet overdreven veel van maar ik zou daar mee beginnen
__________________
Greetz steve
|
#3
|
|||
|
|||
dat is reeds gebeurt alsook benzine filter is vernieuwd. motor heeft dan ook nog geen km gereden heeft er maar +- 65000 op de teller.
grtz |
#4
|
||||
|
||||
Mijn GTI liep ook flink beroerd toen ik hem net had, stat. onregelmatiger dan onregelmatig,sloeg bij het minste of geringste af, hield in, niet vooruit te branden beetje aan het pielen gegaan met de bougiekabels en het beest werd wakker! 'k van de week m'n nieuwe bougiekabels ophalen (moest weer eens besteld worden)
|
#5
|
|||
|
|||
bougiekabels kunnen het al niet zijn. zijn ook vervangen samen met de delco en rotor.
ik ben echt wanhopig aant worden. pfffff grtz |
#6
|
||||
|
||||
vacuum probleem misschien , slang los achter de inlaat, of een slang verdroogd en zuigt valse lucht, de dikke harmonica slangen van de lucht inlaat scheuren vaak bij een type 1 omdat je blok kantelt en je luchtfilter niet.
__________________
Like @ G-60 ! |
#7
|
|||
|
|||
deze heb ik ook nagekeken en alles is ok. geen scheuren of valse lucht die hij krijgt. probleem zou dan ook blijven duren als hij warm staat he.
grtz |
#8
|
||||
|
||||
keertje compressie testen? misscien daar iets aan de hand?
__________________
Like @ G-60 ! |
#9
|
||||
|
||||
Het lijkt er op dat je koude start injector niet werkt. Kijk daar maar eens naar.
Die zit op je injectiehuis geschroefd. Succes, groeten Alan. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb precies hetzelfde met mijn 1600 gti maar het kan dan toch ook je sensor op je koelslangaansluiting bij je kop zijn.(geeft een pulse naar de koudestart sensor?) maar hoe check je deze sensoren? |
#11
|
|||
|
|||
heb hem er eens uitgedraaid en zo gestart. de sproier werkt. hij verstuift benzine.
dus dat zal het ook al nie meer zijn zeker?? compressie en benzinedruk zou i kheel graag willen testen maar heb het materiaal er nie voor. grtz |
#12
|
||||
|
||||
Je hebt nog geen kilometer met de auto gereden zeg je??? Ik zou een busje injectorreiniger in de tank gooien, dat apparaat aan de gang maken en eens flink gaan vlammen, dat wil ook nog wel eens helpen als ze een tijd stil hebben gestaan.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#13
|
|||
|
|||
jah ik denk idd ook dat het iets met je injectoren te maken heb
9jr is een tijd en kan dichtgeslipt zijn ! benzine wordt gom he tank kan wel leeg zijn maar er blijven altijd restjes achter in je leidingen effe benzine filter vervangen en je injectoren reinigen koud heb tie meer benzine nodig dan warm en mischien krijgt tie warm net genoeg om te blijven lopen |
#14
|
|||
|
|||
slechte start en warmdraaiperiode
Hallo,
Probeer de warmdraairegelaar eens te vervangen Deze regelt de benzinedruk bij koude motor. Heb hetzelfde al eens gehad. Succes |
#15
|
|||
|
|||
Idd heel het injectie systeem reinigen en een stuk rijden, dat je zeker weet dat dat allemaal lekker stroomt.
Als je zo lang stilstaat, kan je dit soort dingen verwachten. |
#16
|
||||
|
||||
en heb je hem voor die 9 jaar wel horen lopen?
dat scheeld natuurlijk ook al misschien is er wel iets heel erg mis met de motor waardoor hij uit de auto is geraakt toen die tijd al. en 9 jaar. das lang hoor denk zelfs dat het nooit goed meer word dan of je moet hem al helemaal uit elkaar halen. bedenk is wat er met je cilinder wanden enzo gebeurt dat goed allemaal roesten enzo |
#17
|
|||
|
|||
tja hij is volledig uit elkaar geweest en 9 jaar geleden draaide hij nog goed.
leidingen waren leeg. alles is uitgespoeld en heb niets van verstoppingen. idd die koudestart hebben ze me ook al gezegd maar heb deze uitgemeten en blijkt goed te zijn. en heb ook nie direct zin om 250€ uit te geven voor niets zit er eerder wa aan te denken da ik niet voldoende benzinedruk heb. niemand uit de geburen van aalst??? mvg tom |
#18
|
|||
|
|||
Misschien moet je ff je injectoren ultrasoon laten reinigen. Kost iets van 12 a 13 euro per injector. Das altijd beter dan zo'n potje door je benzine gooien.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#19
|
|||
|
|||
kheb een 2de motor gevonden voor 75€ ga eens stuk per stuk moeten overbouwen om te zien wat het juist is want krijg er kop nog staart aan.
moest het me niet lukken weten jullie iemand die daar veel vanaf weet en er goed kan aan werken??? mvg tom |
#20
|
||||
|
||||
als je de rest zo grondig aan hebt gepakt... ook de motor doen!
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |