|
|||
|
|||
raam scheef
Betreft een golf 1
Als ik me raam dicht doe dan lijkt het of het raam scheef omhoog gaat Dan moet ik het glas pakken en wat naar voren duwen om netjes omhoog te draaien en te laten sluiten Wat kan dat zijn ? |
|
||||
|
||||
Klopt, bekend euvel. Aan de achterzijde (rijrichting gezien) zit een viltje dat het raam naar voren duwt. Zit net boven het slot, aan de binnen kant van de deur, duwt haaks op het raam. Als dat vilt ouder wordt slijt er een diepe groef in en zakt je raam al weg, op een gegeven moment dondert het hele viltje eruit en krijg je je raam niet meer toe. Om dat viltje te vervangen kun je het best je venster even los nemen, anders is het erg lastig om hem goed vast te lijmen.
|
|
||||
|
||||
Bij mij is het viltje ook compleet weg maar vraag me af hoe je hier goed
bij komt Heb nu de klem die het raam aan de onderzijde zit iets verplaatst tov van het raam en alles sluit weer goed
|
||||
|
||||
Als het raam los in de deur ligt, eruit hoeft niet perse, kun je langs binnen eigenlijk prima bij dat viltje komen. Ikzelf steek het viltje altijd gewoon terug. Is weinig moeite, en toch zoals het hoort. Maarja, als de beugel verzetten ook werkt, waarom niet I suppose...
|
|
||||
|
||||
Wat voor viltje is het eigenlijk want uiteraard ben ik ook een voorstander van hoe het origineel zit en gebruik je gewoon bison tix om dit te lijmen ???
|
||||
|
||||
Ik gebruik altijd bison kit idd, flink erop want dat vilt zuigt het op. Het is een klein vierkantje van een cm of twee dik ong. Zal wel een plaatje maken als ik ergens even tijd heb.
|
|
||||
|
||||
Oke zo dik nog misschien heb ik nog wel wat vilt liggen op de zaak niet zo dik denk ik ,misschien wat laagjes dubbel vouwen.
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
precies, dat is hem!
|
|
||||
|
||||
Ga het nu met dit proberen aan de andere kant dikke klodder bison tix er op
Viltjes voor onder stoel poten
|
|||
|
|||
En ?
|
|
||||
|
||||
moet werken, kan niet anders
|
|
||||
|
||||
Zeker raam uit het mechanisme gehaald dan kan je er net bij via de onderkant.
Plaatje waar die op komt goed schoon en vetvrij gemaakt en plakken maar.