#1
|
||||
|
||||
G60 remmerij op een golf 1
Ik zie in de volgende advertentie staan dat je met deze ankerplaten g60 remmerij op de vooras kunt plaatsen bij een golfje 1.
http://www.marktplaats.nl/markt/aut...6submit1%3DZoek Stel ik schaf dit aan dan zou ik dus klaar zijn met nieuwe schijven, blokken en remklauwen van een g60? Is het noodzakelijk dat ik de hoofdremcilinder vervang? ik blijf op de achteras gewoon met trommels rijden En hoe zit het met golf 2 GTI remmerij op de vooras?
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California Last edited by Black Devil : 08-04-2005 at 21:59. |
#2
|
||||
|
||||
Ik zit ook nog met het idee om te gaan voor de remklauwen van een type 1 GTI, ik neem aan dit dit gelijk is aan de 1.5-1.8 modellen.
Sorry ik ben er gewoon nog niet uit. 1. G60 remmen 2. Golf 2 GTI remmen 3. Golf 1 GTI remmen
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California Last edited by Black Devil : 08-04-2005 at 22:00. |
#3
|
|||
|
|||
Andere optie is klauwen van een Scirocco 2 16V, deze passen zonder adapters bij een Golf 1.
Er is trouwens al eens een uitgebreid topic geweest over grotere ankers voor een Golf 1.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#4
|
||||
|
||||
Ben vergeten te vermelden dat het een 1100 is met zwevende schijven (of was het klauwen?)
en over die andere topics, die missen allemaal de nodige informatie omdat niemand er ooit werk van maakt. Maar toch wel mijn belangrijkste vraag is, kan ik de orginele remcilinder gebruiken, bijv bij een golf 1 gti remklauw?
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#5
|
|||
|
|||
kaj je ook zelf vijlen.....
tis een paar avonden werk maar ja dan heb je ook iets
ps deze is gemaakt voor 15 inch.... :biggrin:
__________________
quintus.....de grote race |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb ook zon setje van Marktplaats gekocht voor G60 ombouw. Spullen zien er goed uit, maar kan je verder nog niet zoveel vertellen want heb ze nog niet gemonteerd. Heb wel al set brembo schijven te liggen en blokken, maar moet nog een set 15" wielen regelen
Kan iemand mij ook vertellen hoe ik het het beste kan doen met de hoofdremcilinder ? Dacht zelf aan 1 van een G60 en dan gewoon originele rembekrachtiger houden als dit mogelijk is. Achter komen schijven/klauwen van Golf2 16v. |
#7
|
|||
|
|||
heb die dingen aangeschaft en werkt perfect
|
#8
|
||||
|
||||
Hoe zit het nou precies met die hoofdremcilinder? komt ik ermee weg door bijv golf 1 gti klauwen te plaatsen en de rest orgineel te laten??
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Is geen probleem. Hooguit krijg je een iets langere pedaalslag.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#10
|
||||
|
||||
Kijk, ontzettend bedankt, ga ik maar eens voor de Golf 1 GTI versie...
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#11
|
||||
|
||||
Maar voor de rest is het boodschappenlijstje:
- 2 adapters - 2 G60 klauwen/schijven/blokken - 1 G60 hoofdremcylinder - 1 G60 rembekrachtiger - 1 Monteur om alles er op te schroeven Klopt dit? Niets vergeten? Onderdelen teveel? Maakt het type Golf nog verschil? Indicatie van de kosten nieuw en gebruikt?
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead? |
#12
|
||||
|
||||
wat een stelletje dooie tref ik hier zeg ......plaatjes,beugeltjes...bouw je auto maar weer vol met sh*t zooi
doe het gewoon goed neem een volledig fusee van een g60 met de stuurstang en de schokbreker en fuseekogel verwijder van je eigen auto de fusee fuseekogel(uitboren) en schokbreker ,stuurstang doen we later schuif nu in de draagarm de fuseekogel van de g60 en boor de 2 achterste gaten opnieuw in de draagarm monteer de kogel met bouten moeren en ringen haal nu van je oude schobreker het toplager monteer dit toplager op de schobreker van de g60 maak nu de hoes los van je stuurhuis op het punt waar de stuurstaang bevestigd wordt aan het stuurhuis markeer dit punt waar de moer zit goed hier komt nl je nieuwe stuurstang tegen aan maak je oude stuurstang los en schroef de g60 er weer op monteer nu je fusee en sluit de remklauw van de g60 aan op je eigen systeem en klaar is klara een volledig omgebouwd onderstel naar g60 wat betreft de wielen hoef je niet bang te zijn die komen niet naar buiten die houden de zelfde maat succes met je ombouw |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Heb jij je auto al rijdend, en uitgelijnd?
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#14
|
||||
|
||||
Ik heb liever gewoon 2 goeie adapters dan dat ik de complete rommel over moet bouwen.. kost misschien ook een beetje meer + meer werk.
|
#15
|
||||
|
||||
ja ik wel en het is nog een cabrio ook en nog eens abs voor en achter ook
bovendien heb ik de spullen van een golf 3 vr6 eronder zitten ,eerst had ik g60 maar kreeg een half jaar later vr6 binnen |
#16
|
||||
|
||||
als je die adapter platen wil hebben van een golf 1 gti naar een golf 2 G60 dan moet je even conatct opnemen met chris (forumnaam) die heeft dit pas terug ook op zijn golf gemonteerd komt wel uit amerika maar het was heel mooi spul...
zie zijn topic over restauratie golf 1 gti...
__________________
Golf 1 ls 1.8 8v GTI 1975 Polo 1.0 Classic C 1984 |
#17
|
||||
|
||||
kijk even in deze topic daar is het wel te vinden...
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3366
__________________
Golf 1 ls 1.8 8v GTI 1975 Polo 1.0 Classic C 1984 |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Aangezien ik zelf ook bezig ben met een inbouw van G60 motor en ombouw naar G60 onderstel voor ben ik een beetje op zoek gegaan naar extra informatie en kwam bij dit oude topic teregt. Hier in dit gedeelte staat alles mooi omschreven wat er benodigd is en hoe te monteren, maar nu blijft er voor mij toch nog 1 vraagje over: Welke aandrijfassen te gebruiken, die van de scirocco 16V of toch gewoon die van de golf G60? :o |
#19
|
||||
|
||||
als je het goed wil doen is het dus noodzakelijk om voor de schokbrekers van een G60 te gebruiken?? ben dit ook van plan (vr6 remmen dan ) maar heb weinig zin om m'n 1000+ euro schroefset eronder uit te halen......
|
#20
|
||||
|
||||
idd, de schrokbrekers van een golf 2 dienen dan gebruikt te worden
|