|
|||
|
|||
Distributie riem jetta mk2 86
Binnenkort ga ik me riem vervangen. Heeft iemand een linkje naar een how to toevallig? Zit op me telefoon me rot te zoeken namelijk. Heb t al es eerder gedaan, maar dit was met een ervaren monteur erbij, die t niet kon laten om t zelf te doen :p
|
|
|||
|
|||
wat voor blok?
|
|||
|
|||
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=91748
voor deze motoren: Gemaakt voor de motorcodes: 1.05 liter: GN, HZ >> 786022, AAU >> 015867 1.3 liter: HK, MH, NZ >> 200000, 2G >> 262739, PY >> 002177, 3F >> 008526 Bruikbaar voor (zelfde principe, andere riem): 1.05 liter: HZ 786023 <<, AAU 015868 <<, AAK, ACM 1.3 liter: NZ 200001 >>, 2G 262740 >>, PY 002178 >>, 3F 008527 >>, AAV 1.4 liter: ABD 1.6 liter: ABU
|
|||
|
|||
Het is een 1.6 waterpomp is extern.
Bedankt voor de reactie 👍 |
|
|||
|
|||
dan heb je daar niet heel veel aan, principe lijkt mij het zelfde maar bij een externe heb ik het nog nooit gedaan. voor beide moet je de vsnaar uitbouwen, distributieriem ontspannen en zorgen dat je tandwielen niet verdraaien. als de kennis hier mij zou willen aanvullen...
|
||||
|
||||
Blok op bovenste dooie punt zetten, let op de merktekens enzo.
Dynamo los (hoeft er niet af) zodat je de spanning van de v-snaar eraf kan halen, v-snaar eraf, krukaspoelie eraf. Spanrol eraf, distributieriem eraf, nieuwe spanner en riem erop, 2x rond om te horen of er niks raakt, spannen en klaar Let erop dat je bij spannen de riem niet te strak zet, moet met de hand net geen 90graden te draaien zijn.
|
||||
|
||||
Zou de distributie eerst spannen en heb dan 2 slagen met de hand rond draaien ipv andersom
Waterpomp poelie moet er ook even af, zit vaak net voor de onderste kap. En let op dat de tussenas ook goed gezet word, anders start hij erna niet meer omdat de ontsteking dan verkeerd staat! |
|
||||
|
||||
Ja die wordt heel gauw vergeten inderdaad had ik namelijk ook de eerste keer.
Maare op deze site kun je veel vinden : http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jetta/ |
|
|||
|
|||
Thanx voor de info! Moet lukken zo
|