Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-11-2009, 15:39
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default Vw Golf 3 1900Diesel 47KW sneller meer koppel !

Ik wil mijn Golf 3 , sneller maken en meer koppel krijgen , alleen is dit mogelijk? of is er weinig te doen aan een standaard 1900 diesel? Zonder turbo dus , ik heb gehoord dat een turbo erop bouwen niet te doen is!

Sportfilter zal verder ook niet veel uitmaken?

Ik hoor het graag of iemand het weet.

Groeten,
Gerben
Reply With Quote
  #2  
Old 06-11-2009, 16:17
RVH RVH is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 138
Default

1900 diesel is bijna niet sneller te krijgen, ik heb er laatst ook naar gezocht voor de caddy.
Kwam toen dit tegen: http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=15861&highlight=
Turbo opbouwen van een aaz is dus mogelijk, maar vergt veel werk, dan kun je beter een tdi erin hangen.
Sportluchtfilter e.d. helpt niet, beste gewoon origineel laten.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-11-2009, 16:35
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

veel werk valt ook wel wwer iets mee,een handige klusser heeft het binnen een dag klaar....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #4  
Old 06-11-2009, 16:57
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Ik denk dat je eerst moet beslissen waar je wilt geraken met je pk's en koppel.
Als je maar een beetje meer wil is het mss de moeite om iets aan het huidige blok te doen. Wil je echt vooruit dan is er geen andere optie dan voor een nieuw blokje te gaan vrees ik...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #5  
Old 06-11-2009, 18:16
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Het is niet heel eenvoudig.

Je zou als er aan de achterzijde van het blok nog geen draad voor de olie retourleiding zit een carterpan van een 1600TD op kunnen zetten. Retourleiding iets verlengen aangezien het onderblok van de 1900 hoger is.

Brandstofpomp eraf en een van een AAZ (1900TD) erop. Inlaat spruitstuk van een AAZ erop (of als je een laag geplaatste turbo hebt kan het originele inlaat spruitstuk blijven zitten. (turbo van een TDI (1Z of AHU)

Olie aanvoerleiding pakken van de turbo die erop komt. Olievulhuis is waarschijnlijk al klaar, maar moet er een dopje uit voor de olie aanvoerleiding.

Trouwens de verstuivers moet je ook aanpassen. (formaat en openingsdruk)

Je kan een pomp van een 1600TD pakken, maar de neus is korter en daardoor krijg je problemen met de uitlijning van de poelie.

Inlaat traject van de AAZ past er zonder problemen op.

Ik kan ook voor je een paar aanpassingen aan de 1900D doen. Brandstofpomp en verstuivers aanpassen. Vermogen dan rond de 70 a 75 pk.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #6  
Old 23-11-2009, 01:15
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Maar-is-dat-niet-slecht-voor-de-motor?

Als-je-opeens-die-dingen-gaat-aanpassen-de-verstuivers-en-de-brandstofpomp?

Ik-heb-er-verder-geen-verstand-van

Hij-loopt-nu-1op19/20ongeveer-maar-dan-is-ie-wel-minder-zuinig?
Reply With Quote
  #7  
Old 23-11-2009, 07:31
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Kan je ook gewoon schrijven in plaats van tussen elk woord een streepje?

Door wijzigingen gaat in iedergeval zijn levensduur niet omhoog.

Voor een indirect ingespoten motor is dat een heel net verbruik! (dat zou ik nog belangrijker vinden dan vermogen) De gemiddelde indirect ingespoten diesel haalt een 1:16 tot 1:17..
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #8  
Old 17-12-2013, 22:37
Jonas92 Jonas92 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 2
Default 1900 diesel turbo op steken

zou graag hulp krijgen bij turbo monteren heb een tdi liggen ma wil geen engine switch doen
Reply With Quote
  #9  
Old 17-12-2013, 22:44
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Het is meer werk om achter in het blok de olie retour te boren en tappen dan dat blok omwisselen en er een andere pomp op te zetten, maar goed iedereen zijn voorkeur.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #10  
Old 18-12-2013, 10:10
VAGKonzept VAGKonzept is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 331
Default

Mogelijk is het allemaal. Maar als je je 'n 1900d KOOPT, hoort je focus dan niet op zuinigheid en betrouwbaarheid te liggen ipv op koppel en vermogen ? Anders koop je in eerste instantie iets met een andere motor... Of zie ik dat verkeerd ?
__________________
***Proud member of VAG_Konzept***

***Bags Are For Groceries !!!***

***People hate mk3's, that's why we love them ***

...als Kind mal in die Ölwanne gefallen...
Reply With Quote
  #11  
Old 18-12-2013, 13:34
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by VAGKonzept
Mogelijk is het allemaal. Maar als je je 'n 1900d KOOPT, hoort je focus dan niet op zuinigheid en betrouwbaarheid te liggen ipv op koppel en vermogen ? Anders koop je in eerste instantie iets met een andere motor... Of zie ik dat verkeerd ?


Inderdaad. Ik heb mijn 1600d verkocht omwille veel ''roest" en vond het ook te traag, koop toch lekker een 1900td? waarom zoveel miserie en ombouwen,

Als je het geld/tijd voor hebt, dan oke maar ik zie het nut nie om een plat diesel op te focken..

Je kan em verkopen in originele staat, voor een mooi prijsje, en beetje doorsparen en direct een mk3 tdi bijvoorbeeld kopen..
Ik heb eens in een originele 110pk mk3 gereden, echt leuk!

Last edited by StefTurboDiesel : 18-12-2013 at 13:39.
Reply With Quote
  #12  
Old 18-12-2013, 13:40
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Hmmm,

Een 1900TD is vaak geen betrouwbare motor. En de 1X is een kleine broertje ervan met zelfs nog mildere componenten. Denk er nog eens goed overna of je er energie en tijd in wilt steken.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum