#1
|
|||
|
|||
Vw Golf 3 1900Diesel 47KW sneller meer koppel !
Ik wil mijn Golf 3 , sneller maken en meer koppel krijgen , alleen is dit mogelijk? of is er weinig te doen aan een standaard 1900 diesel? Zonder turbo dus , ik heb gehoord dat een turbo erop bouwen niet te doen is!
Sportfilter zal verder ook niet veel uitmaken? Ik hoor het graag of iemand het weet. Groeten, Gerben |
#2
|
|||
|
|||
1900 diesel is bijna niet sneller te krijgen, ik heb er laatst ook naar gezocht voor de caddy.
Kwam toen dit tegen: http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=15861&highlight= Turbo opbouwen van een aaz is dus mogelijk, maar vergt veel werk, dan kun je beter een tdi erin hangen. Sportluchtfilter e.d. helpt niet, beste gewoon origineel laten. |
#3
|
||||
|
||||
veel werk valt ook wel wwer iets mee,een handige klusser heeft het binnen een dag klaar....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
||||
|
||||
Ik denk dat je eerst moet beslissen waar je wilt geraken met je pk's en koppel.
Als je maar een beetje meer wil is het mss de moeite om iets aan het huidige blok te doen. Wil je echt vooruit dan is er geen andere optie dan voor een nieuw blokje te gaan vrees ik...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#5
|
||||
|
||||
Het is niet heel eenvoudig.
Je zou als er aan de achterzijde van het blok nog geen draad voor de olie retourleiding zit een carterpan van een 1600TD op kunnen zetten. Retourleiding iets verlengen aangezien het onderblok van de 1900 hoger is. Brandstofpomp eraf en een van een AAZ (1900TD) erop. Inlaat spruitstuk van een AAZ erop (of als je een laag geplaatste turbo hebt kan het originele inlaat spruitstuk blijven zitten. (turbo van een TDI (1Z of AHU) Olie aanvoerleiding pakken van de turbo die erop komt. Olievulhuis is waarschijnlijk al klaar, maar moet er een dopje uit voor de olie aanvoerleiding. Trouwens de verstuivers moet je ook aanpassen. (formaat en openingsdruk) Je kan een pomp van een 1600TD pakken, maar de neus is korter en daardoor krijg je problemen met de uitlijning van de poelie. Inlaat traject van de AAZ past er zonder problemen op. Ik kan ook voor je een paar aanpassingen aan de 1900D doen. Brandstofpomp en verstuivers aanpassen. Vermogen dan rond de 70 a 75 pk.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#6
|
|||
|
|||
Maar-is-dat-niet-slecht-voor-de-motor?
Als-je-opeens-die-dingen-gaat-aanpassen-de-verstuivers-en-de-brandstofpomp? Ik-heb-er-verder-geen-verstand-van Hij-loopt-nu-1op19/20ongeveer-maar-dan-is-ie-wel-minder-zuinig? |
#7
|
||||
|
||||
Kan je ook gewoon schrijven in plaats van tussen elk woord een streepje?
Door wijzigingen gaat in iedergeval zijn levensduur niet omhoog. Voor een indirect ingespoten motor is dat een heel net verbruik! (dat zou ik nog belangrijker vinden dan vermogen) De gemiddelde indirect ingespoten diesel haalt een 1:16 tot 1:17..
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#8
|
|||
|
|||
1900 diesel turbo op steken
zou graag hulp krijgen bij turbo monteren heb een tdi liggen ma wil geen engine switch doen
|
#9
|
||||
|
||||
Het is meer werk om achter in het blok de olie retour te boren en tappen dan dat blok omwisselen en er een andere pomp op te zetten, maar goed iedereen zijn voorkeur.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#10
|
|||
|
|||
Mogelijk is het allemaal. Maar als je je 'n 1900d KOOPT, hoort je focus dan niet op zuinigheid en betrouwbaarheid te liggen ipv op koppel en vermogen ? Anders koop je in eerste instantie iets met een andere motor... Of zie ik dat verkeerd ?
__________________
***Proud member of VAG_Konzept*** ***Bags Are For Groceries !!!*** ***People hate mk3's, that's why we love them *** ...als Kind mal in die Ölwanne gefallen... |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Inderdaad. Ik heb mijn 1600d verkocht omwille veel ''roest" en vond het ook te traag, koop toch lekker een 1900td? waarom zoveel miserie en ombouwen, Als je het geld/tijd voor hebt, dan oke maar ik zie het nut nie om een plat diesel op te focken.. Je kan em verkopen in originele staat, voor een mooi prijsje, en beetje doorsparen en direct een mk3 tdi bijvoorbeeld kopen.. Ik heb eens in een originele 110pk mk3 gereden, echt leuk! Last edited by StefTurboDiesel : 18-12-2013 at 13:39. |
#12
|
||||
|
||||
Hmmm,
Een 1900TD is vaak geen betrouwbare motor. En de 1X is een kleine broertje ervan met zelfs nog mildere componenten. Denk er nog eens goed overna of je er energie en tijd in wilt steken.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |