#1
|
|||
|
|||
NZ motor inbouwen.
hallo allemaal,
ik ben bezig met een NZ motor klaar te maken en deze dan in te bouwen in mijn polo van 1985. Op de motor komt een ander nokkenas en carb's van een motorfiets en een volledige uitlaat. Nu is mijn vraag heb ik het volgende dan nog wel eigenlijk nodig: - kabelboom - ecu - benzinepomp |
#2
|
|||
|
|||
Wat is een NZ motor?
|
#3
|
||||
|
||||
ecu = nee
kabelboom = ja* benzinepomp = ja * De kabelboom moet je aanpassen: het injectie gedeelte moet je eruit knippen en de brandstofpomp schakelen met een relais via de geschakelde + van je bobine. Pak even het stroomschema uit een vraagbaak erbij, dat verklaart een hoop! Wil je meer weten(VF-topic):Motorfiets CV carburateurs op je vw of kijk hier Polo Register, in de techniek hoek staat de ombouw bijna compleet beschreven! Even de zoekfunctie gebruiken |
#4
|
|||
|
|||
Of...je moet een ontsteking plus ontstekings module en kabelboompje van MH pakken.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#5
|
|||
|
|||
Sorry, ik begin pas met de VW techniek.
|
#6
|
|||
|
|||
NZ = motorcode 1.3 met multipointinjectie.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#7
|
|||
|
|||
Dank je, Patrick!
|
#8
|
||||
|
||||
Wat voor blok heb je nu in je polo liggen?
Kabelboom, ECU en brandstofpomp van een NZ zijn niet geschikt om op carbs te lopen. Brandstofpomp geeft teveel druk, en de kabelboom met ecu is veel te uitgebreid. Je kunt beter kijken wat je nu in je polo hebt zitten, en daarvanuit kijken wat je nodig hebt.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#9
|
|||
|
|||
nu steekt er een 1000cc motor in. ik dacht dat ik gewoon een externe benzinepomp met drukregelaar kon gebruiken voor brandstof naar de carbs te voeren?
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Carbs hebben een lage benzinedruk nodig. Niet elke pomp + drukregelaar is er geschikt voor.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 20-12-2013 at 13:30. |