|
||||
|
||||
GTI/VR6 klauwen op een MK4
Even een vraagje, denk zelf dat het wel past maar wil graag even zekerheid
Je ziet vaak dat bijv. mk4 klauwen op een gti/vr6 worden gezet voor de 312mm remmerij. Nu wil ik weten of het ook andersom kan? Een vriend van me wil namelijk grotere remmen op zijn 1.6 mk4. En ik heb nog een setje 288mm schijven en klauwen liggen van een vr6/gti. Eerst dacht ik dat wel direct zou passen. Maar voor de 312mm remmerij moet je nog 6mm spacers gebruiken op een mk3. Dus past het andersom dan ook niet zomaar?
|
||||
|
||||
past niet.. je hebt andere fusee nodig.. die bv van een 20vt
|
||||
|
||||
een mk4 heeft toch al 280mm? Dan zou ik eerder de kwaliteit van je schijven en blokken upgraden en remolie verversen, dat gaat al behoorlijk schelen
|
|
||||
|
||||
Het is een 1.6 16v. De schijven zijn een stuk kleiner, hoe groot precies weet ik niet.
Maar als het niet gaat passen houdt het op
|
||||
|
||||
Nee 1.6 heeft de kleine marc. De 1.8 20vt en de dikke tdis hebben de 288, hierop kun je zo de tt brackets zetten en je klauw behouden. Met een 312mm schijf erbij heb je dan de ombouw.
De 1.6 heeft een andere fusee, deze kan je wel aanpassen aan de 1.8 20v t fusee
|
||||
|
||||
Ik zie het, 256x22mm standaard en geen losse rembeugels. Daar kan je inderdaad helemaal niks mee
|