![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een vraag over montage van PU rubbers . Ik heb een complete kit incl draagarmen gekocht van Claus von Essen daar bij heb ik ook nieuwe bouten en moeren gehaald bij de dealer. Maar viel mij op dat er spelling zit tussen de bout en de metalen huls welke weer in de PU rubber zit. Volgens ETKA zit er in de achterste een montage huls maar in de voorste niet. Bij de handleiding die er bij was moet die huls niet gebruikt worden. Mijn vragen is deze spelling normaal en moet de huls wel of niet gebruikt worden. Foto's bijgevoegd
![]() ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik zag hier laatst een ander topic over, daar zei iemand dat je met sommige rubbers die bussen niet meer nodig hebt. Omdat die ook niet eens meer passen. Ik zou eens even search gebruiken.
Edit; Tim_J schreef; de voorste zijn standaard golf 2. Die voldoen naar mijn mening, ze zijn massief. De achterste van een TT zijn massief met een kleiner boutgat waardoor het pasbusje (ondingen) niet nodig zijn. Onderdeelnummer is 8N0407151B. Maar dit was voor de achterste rubbers, sorry verkeerd gelezen ![]() Last edited by Gino89 : 11-12-2013 at 21:54. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Je kunt ook bouten bestellen die draad hebben tot achteraan of alleen een verdikking en zo (bijna) geen speling in de stalen bus.
Ook bij de originele zit hier wat speling tussen hoor. Goed aandraaien als je hem op de poten hebt staan is een must (ook weer niet het sap eruit persen natuurlijk) Maar zeker niet aandraaien als je heb opgekrikt hebt of op bokjes hebt staan! Succes!
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb ondertussen een vraag gesteld aan C von E Deze gaf aan dat het pasbusje bij PU rubbers niet nodig is |
#5
|
||||
|
||||
![]() Klopt je kan nog een mm schuiven. Het rubber dan centraal vastdraaien in het subframe
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 11-12-2013 at 23:21. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit geld toch voor de voorste rubbers van je draagarmen?
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lijkt mij dat dit geld voor alle rubbers, de klemming op de pasbus zet de draagbare vast niet de dikte van de bout.
Wat wel zeker voor alle rubbers geldt is het echt vast draaien moet je eigenlijk op de wielen doen en niet van de grond (Wanneer je je auto verlaagd moet je eigenlijk ook je bouten van de draagarmen en achteras lossen dan de auto op de wielen zetten en dan weer aantrekken, anders komen de rubbers onder spanning te staan in de neutrale stand van de rubbers.) |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ja dat snap ik maar de achterste rubbers staan de bussen rechtop dus zou het niet uit moeten maken. Alle andere rubbers staan horizontaal.
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Hoezo maakt dat niet uit?
Of bedoel je het lossen en vast zetten? zou het moeten nakijken op tekeningen maar het kan zijn dat het achterste rubber met inveren wel verdraait door de caster op de voor as, ik verwacht het niet maar het zou wellicht wel kunnen, maar in princiepe moet je altijd de rubbers vast zetten in neutrale stand dus met de wielen op de grond |
#10
|
||||
|
||||
![]() De stalen kern valt in twee halve schalen of hij nou op de wielen staat of niet hij zit daar tussen zeg maar. Beetje lastig uitleggen denk haha
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Achterste draagarmrubber zal er geen last van hebben. De resr wel idd loshalen en in de rijstand weer vastdraaien.
|