#1
|
|||
|
|||
Afstellen ontsteking 1.6
Wij willen graag de ontsteking van mijn Jetta II 1.6 afstellen. Het gaat om een ontsteking met contactpuntjes. We zijn er inmiddels achter dat hij op 17-19 graden BTDC moet staan. We willen hem afstellen met een flitslamp en hebben het markeerpunt op het vliegwiel gevonden.
De vraag is nu moet dit afgesteld worden met of zonder de vacuumvervroeger aangesloten? |
#2
|
||||
|
||||
met. als je hem stationiar laat draaien en de stroboscoop op de krukaspoelie of vliegwiel richt moet het markeerpunt netjes bij de pijl (poelie) of stip (vliegwiel) komen. als je dan gas geeft zie je dat hij verspringt. dat komt door de vervroeging.
succes ermee! |
#3
|
||||
|
||||
Volgensmij los, op een bepaald toerental.
Iemand anders die dit precies weet?
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#4
|
|||
|
|||
Sorry voor de late reactie, ik was op vakantie
Bedankt voor beide reacties! Helaas is de score nog steeds 1:1 dus meer reacties zijn erg welkom |
#5
|
||||
|
||||
Bij het afstellen moet het slangetje van de vacuumvervroeging los (en afgedopt oid.), daarna controleren mét de vervroeging.
|
#6
|
|||
|
|||
Klopt die 17-19 graden wel?
Ik dacht altijd ongeveer 6 graden |
#7
|
||||
|
||||
Dacht ik ook maar wel idd met de slang van de vacuüm vervroeging los.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#8
|
|||
|
|||
Die 17 - 19 graden is de controle waarde. Dus je stelt hem af bij stationair met de vacuumslang los op ongeveer 6 graden. Daarna doe je de slang erop, en controleer je of hij dan rond de 17 - 19 graden zit. Dan weet je dus ook of je vacuumvervroeger zijn werk goed doet
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#9
|
||||
|
||||
Heel simpel,
Zorg dat de contactpunten goed zijn en goed afgesteld staan! Dus op 0.4mm afstellen..Erna de motor op bdp zetten, testlampje op bobine aansluiten ( de - ervan op de - accu en de + van de lamp op contact 1 van de bobine ), als het goed is brand het lampje nu, verdraai de verdeler tot het lampje uit gaat, probeer een paar keer en je hebt het exacte punt waar hij aan-uit gaat, zet hem vast en klaar.. Heb je niet eens een lamp nodig en het werkt altijd perfect. |