#1
|
|||
|
|||
VW Golf MKII GTD
Vandaag dan toch maar de knoop doorgehakt. Ik heb een Golf 2 gekocht met een GTD-blok erin. Op papier staat dus een 1600 Diesel met 40 kw terwijl er een 1600 Turbo Diesel met 51 kw in ligt. Het gaat waarschijnlijk dus een hel worden om deze in het belgenland ingevoerd te krijgen, maar het is een risico wat ik wil nemen.
Eerste foto: Men zegt wel, koop nooit een auto in het donker. Ik heb het in het halfdonker gedaan Toen de verkoop rond was heb ik nog even een foto gemaakt, toen was het wel volledig donker Hier een foto in het licht, van de internet advertentie: Kleur is helaas niet orgineel (orginele kleur is grijs). Ik weet dus jammer genoeg niet welke kleurcode deze wagen heeft. De achterkant heeft roest, moet dus aan gelast worden. Daarom weet ik nog niet wat ik met de kleur ga doen, zat te denken om hem mat bruin te maken met de roller. Volgende week staat hij normaal bij mijn thuis, dus wordt vervolgt! |
#2
|
|||
|
|||
Altijd de papieren nakijken, dat is het belangrijkste onderdeel wanneer je een wagen gaat kopen, er zijn zoveel oplichters die foefelen met chassisnummers..
Er zitten wel eerlijke tussen, maar dat is risico nemen in dit raar goca-geregelde belgenlandje zoals je zegt. Maar toch veel succes en veel rijplezier! |
#3
|
|||
|
|||
Toffe golf. Mat beige zou wel tof staan denk ik !
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#4
|
||||
|
||||
Leuke wagen, kleur en velgen misstaan niet eens
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
||||
|
||||
Succes met je project!
|
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Ik wist zelf dat de auto een motorswap had ondergaan hoor, op de rdw stond duidelijk dat het een 40kw blok was maar een gtd blok is geen 40kw. Moet normaal wel goedkomen met die homologatie keuring. Ik denk dat een motorswap toegestaan is, mits het een motor is die in hetzelfde type wagen origineel terug te vinden is. Kan er helaas niks concreets over vinden op internet, daarom dat ik zeg dat het een gokje is |
#7
|
|||
|
|||
De golf staat thuis nu. Morgen even inspecteren op roest en dan zaterdag wat plaatwerk ophalen. Over de kleur, het lijkt heel veel op lb6t, maar omdat het niet orgineel is weet ik het niet zeker. Zit eraan te denken om hem volledig te laten herspuiten, in het zwart, maar dat ligt aan de prijs en hoeveel laswerk er gedaan moet worden. Stuurbekrachtiging bij een golf is btw zalig!
__________________
Old volkswagens don't die, they get lower. VW Golf MKII 1.3 carburator =► SOLD VW Golf MKII 1.6 GTD Skoda Fabia 1.2 TDI |
#8
|
|||
|
|||
Nogmaals succes met je project
De wagen ziet er wel vrij hoog uit? 4x4 veren? Mijn originele GTD hoogte is de helft lager |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Ligt denk ik aan die 16 inch velgen :p (hij komt wel lager hoor )
__________________
Old volkswagens don't die, they get lower. VW Golf MKII 1.3 carburator =► SOLD VW Golf MKII 1.6 GTD Skoda Fabia 1.2 TDI |
#10
|
|||
|
|||
Dat kan ook de oorzaak zijn
Het fijne aan dit blok is de ''power'', is ook logisch.. en ook het opvoeren ervan Maar ze zijn gevoelig Zeker in de winter, goed opwarmen, sommigen plakken een theorie aan dat je direct moet vertrekken vanaf koude motor, maar dat moet je dus niet geloven.. Bij een benzine is dit wel het geval. Ik laat eerst de motor 10min stationair bollen totdat al die condensrook verdwenen is en mijn verwarming beetje warmer blaast.. Ik kom niet boven de 2500rpm in het eerste kwartier rijden.. Een normale diesel krijg je niet stuk met de juiste onderhoudswijze.. een TD daarin tegen is het een beetje ''geluk hebben'' wat je met de wagen doet. Last edited by StefTurboDiesel : 20-11-2013 at 23:13. |
#11
|
|||
|
|||
Vandaag de sierlijsten eraf gehaald en naar roest gezocht, gelukkig niks gevonden! Alleen de wielranden hebben een beetje roest, maar is niet rot. Het weekend deze blank schuren en dan zinkspray erover.
Qua uiterlijk is hij nog vrij goed. Hier en daar een plekje, maar als ik de kleurcode vind dan werk ik dat wel bij. In de koffer moet ik wel wat bijlassen, maar dit valt ook nog reuze mee. Hier enkele foto's (gsm-kwaliteit) achterkant: Motor: Koffer (Lekker afgewerkt ): Vanbinnen: Helaas is de bestuurdersstoel gescheurd op de wang. Dit wordt in de toekomst nog wel opgelapt. Ik zat btw te denken aan 60/40 verlagingsveren. Op mijn golf 2 waar ik nu mee rij zit een TA-technix schroefset. Staat op zijn laagst MET hulpveer. Ik zit regelmatig met mijn kop tegen het dak als ik over een betonweg rij Daarom dus die 60/40. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft? Hier is een mooie foto van de hoogte aan te tonen, ik heb van voor ook die spitse lip, dus ik denk als ik 80/60 neem dat ik dan tegen de grond aanschuur daarmee. Wat denken jullie?
__________________
Old volkswagens don't die, they get lower. VW Golf MKII 1.3 carburator =► SOLD VW Golf MKII 1.6 GTD Skoda Fabia 1.2 TDI |
#12
|
|||
|
|||
Wat een goede bodem leek te zijn was het nog niet. Na een avontuurlijke tocht met de schroevendraaier toch bij het een en ander uitgekomen.
Dorpels zijn allebei gedeukt, op dezelfde lengte ongeveer, hoe is dit mogenlijk? Binnenkant:
__________________
Old volkswagens don't die, they get lower. VW Golf MKII 1.3 carburator =► SOLD VW Golf MKII 1.6 GTD Skoda Fabia 1.2 TDI |
#13
|
||||
|
||||
Dan hebben de auto op de verkeerde plaatsen opgekrikt! Op de 2!plaatsen waar die pijltjes staan ingestanst is ie verstevigd.
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Je bedoelt de gedeukte dorpels toch he? Hoogstwaarschijnlijk een van de vorige eigenaren. Ik pak hem van voor altijd op het subframe. Anyway, gister mij eens lekker laten gaan in een oude golf 2 kas. Daar de hele achterkant uit geslepen. Volgende week ergens bestel ik de dorpels op winparts. Voor het gat in de bodem gaan we zelf een plaat maken.
__________________
Old volkswagens don't die, they get lower. VW Golf MKII 1.3 carburator =► SOLD VW Golf MKII 1.6 GTD Skoda Fabia 1.2 TDI |
#15
|
|||
|
|||
Gaat goed vooruit neem ik aan, hoe doen jullie dat zo een hele golf meenemen naar huis?
doe je dat op de sloop ofzo? want had gehoord dat je op de sloop geen gehele auto mag meenemen voor stukken.. en particulieren, worden steeds minder en minder aangezien die golfjes allemaal verdwijnen voor onderdelen.. |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Ik kende iemand die een golf 2 kas had die hij gesloopt had en verkocht in onderdelen. Dus bij hem thuis die achterkant eraf geslepen. Als je nog iets nodig hebt kan ik je zijn gegevens wel geven, de kas blijft tot zaterdag bij zijn thuis, dan gaat die naar het oud ijzer.
__________________
Old volkswagens don't die, they get lower. VW Golf MKII 1.3 carburator =► SOLD VW Golf MKII 1.6 GTD Skoda Fabia 1.2 TDI |
#17
|
|||
|
|||
Slecht nieuws, ben begonnen met dingen los te halen en het is erger als ik dacht. Ga er niet aan beginnen. Ben een nieuwe kas aan het zoeken voor alles om te bouwen. Het ligt nu dus even stil..
__________________
Old volkswagens don't die, they get lower. VW Golf MKII 1.3 carburator =► SOLD VW Golf MKII 1.6 GTD Skoda Fabia 1.2 TDI |
#18
|
|||
|
|||
Nieuwe GTD kas gevonden, morgen ophalen!
__________________
Old volkswagens don't die, they get lower. VW Golf MKII 1.3 carburator =► SOLD VW Golf MKII 1.6 GTD Skoda Fabia 1.2 TDI |
#19
|
|||
|
|||
Dat is de nieuwe kas. Eentje van '86. Wordt zwart gespoten en daarna opgebouwd. Heeft ook wat roest maar is 100x beter dan de vorige. Planning is om hem in december/januari op te lassen & gedeeltelijk voor te bereiden en in februari zou ik graag naar de spuiter willen.
__________________
Old volkswagens don't die, they get lower. VW Golf MKII 1.3 carburator =► SOLD VW Golf MKII 1.6 GTD Skoda Fabia 1.2 TDI |