Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-11-2013, 09:22
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Question Corrado VR6: afslaan bij koppelen (bij koude motor?)

afslaan bij koppelen (bij koude motor?)

Ik heb sinds 2-3 dagen het volgende probleem

De VR6 slaat af wanneer ik koppel en de koppeling bewust lang(er) ingedrukt houdt bij koude motor (heb het probleem nog niet gehad bij warme motor tot nu toe).

Als ik dus wegrijd en bijvoorbeeld moet stoppen en terug schakelen of afremmen voor een rotonde en ik trap de koppeling in en zolang ik deze ingedrukt houdt dan zakt het toerental t/m 0 en de motor slaat dus af. Laat je de koppeling weer opkomen slaat hij dus wel weer vanzelf aan (aangezien je nog rollende bent).

Wat zou dit kunnen zijn? kan dit met een specifieke censor te maken hebben of iets dergelijks? (koude temp. censor ofzo bijvoorbeeld?) en/of is dit uit te lezen misschien? Ik was in de veronderstelling dat er bij een Corrado VR6 niet zo heel bijzonder veel was uit te lezen overigens, of heb ik dat mis?

Hopelijk is het een herkenbaar probleem, heb vorige week al volledig stil gestaan overigens, VR6 viel uit en sloeg niet meer aan (startmotor ging wel goed rond). Toen is door de ANWB de bobine vervangen. Nu een week later heb ik dus ineens dit probleem. Weet niet of het toeval is, of dat er misschien een relatie zou kunnen zijn, vandaar dat ik het er maar wel even bij vermeld.

b.v.d.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-11-2013, 18:40
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Question

aansluiting van openluchtfilter naar gasklephuis weer luchtdicht aan kunnen sluiten, de rubber aansluiting net t.p.v. gasklephuis was iets gescheurd (had toevallig nog een ander liggen), tevens direct LMM even goed schoon gemaakt.

resultaat helaas NUL.

bij koude motor is het bij koppelen afslaan, héél snel koppelen en het gaat net goed, zodra echt goed warm kan je wel weer gewoon normaal rijden en koppelen dus.

verder slangen naar de stationair regelklep en dat zwarte dempertje gecontroleerd en lijken heel, kan er optisch niks aan zien in elk geval en ik hoor ook niks sissen ofzo.
stationair zaagt nu ook wel wat trouwens bij koude start (even extra opgelet), stationair is zelfde als het afslaan bij koppelen bij goed warm gelopen weer helemaal prima en loopt dan heel netjes en rustig stationair.

misschien samengevallen toevalligheden maar problemen lijken zich alleen voor te doen bij koude start dus.

zou probleem met sensor, koudestartregeling bijvoorbeeld o.i.d. naar voren kunnen komen bij uit laten lezen?
Reply With Quote
  #3  
Old 12-11-2013, 12:36
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Post lamda werkt, LMM + stappenmotor gereinigd

kreeg in elk geval al deze tip even mee via hier:
Quote:
meet je krukas positie sensor eens door en je lamda sensor even door meten of die wel werkt
Lamda werkt in elk geval wel, met apk bleek deze een kabelbreuk te hebben en is direct verholpen (kwamen ze achter ivm te hoog CO).
PS1. Met defecte krukas sensor loopt hij niet zou ik denken, klopt? (kan het nog de gasklep zelf zijn of gasklep positie meter o.i.d.???)
PS2. het betreft een ROTOR ontsteking.


Nu ook bij warme motor aan het klieren, stationair is dus ook erg matig en vooral bij koude motor heel erg zagen (horten en stoten).

Stationairtoerenklep (stappenmotor) ook alvast goed gereinigd; ingespoten met remmenreiniger en uitgeblazen met compressor, was wel wat vies maar niet heel extreem.
Slangen er rondom heen gecontroleerd maar lijken niet lek, ook even remmenreiniger over de slangen gespoten of dat dit misschien toch bellen gaf, maar zag niks in elk geval.
Dit reinigen leek even goed te helpen maar helaas na een test ritje van 10-15minuten begon het geëtter toch wel weer.

Volgende stap toch misschien temp.sensor? OF is dat nu eigenlijk ook wel uit te sluiten omdat het probleem dus niet meer alleen bij koude start (b)lijkt, het is dan wel overduidelijk stukken erger.

=> krukas positie sensor kan dus ook dit soort specifieke problemen begrijp ik? (ik zou denken dat blok dan helemaal niet loopt?)

Last edited by apoc [t.i.m.] : 12-11-2013 at 15:28. Reason: added PS.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-11-2013, 14:08
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Question contactblokje en/of ontsteking zelf?

Contactblokje zou ook dit soort narigheid teweeg kunnen brengen las ik ergens?

Misschien zit het in de ontsteking zelf? OF zou dat WEL bovenwater moeten komen met uitlezen?
Reply With Quote
  #5  
Old 14-11-2013, 14:13
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 931
Default

Contactblokje is een oud vw kwaaltje, voor die 5 euro kan je het wel uitsluiten of daar het probleme in zit of niet.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI
Reply With Quote
  #6  
Old 14-11-2013, 14:33
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Unhappy

Wel bult gekloot om te vervangen (met poelietrekker ed.) vond ik, hopelijk niet noodzakelijk, puur om uit te sluiten zeg maar...
De VR6 staat nu bij garage die binnen de marges v/h redelijke opzoek naar de storing gaan. Hopelijk krijgen ze er redelijk de vinger op, lijkt me nogal lastig probleempje omdat het toch vrij veel dingen kunnen zijn èn uitlezen gaf in elk geval dus natuurlijk weer geen storingen aan (zoals ik dat helaas altijd heb met uitlezen).

Had 1x een storing/melding snelheidssensor er in staat, gewist en na testrit géén storingen èn de melding betreffde de snelheidssensor is ook niet terug gekomen.

Hoe dan ook hopelijk heb ik eens een beetje mazzel maar vrees van vast niet, meestal zit het mij met dit soort dingen alles behalve mee.
Reply With Quote
  #7  
Old 14-11-2013, 14:46
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 931
Default

Naar mijn weten haal je de stuurstang los ad onderkant (1boutje), stekkers rondom het contactslot eraf, stuurstang onder de binnebalk los en je trekt het hele spul er zo uit.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI
Reply With Quote
  #8  
Old 14-11-2013, 14:53
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Thumbs up

dat is een ander alternatief inderdaad zag ik, bedankt in elk geval voor het meedenken...
Reply With Quote
  #9  
Old 15-11-2013, 18:55
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Default

monteur had voicemail bij mij ingesproken, luchtomleidingsklep? (lucht omleiding klep?) werd niet aangestuurd, klep zelf werkte wel maar kreeg geen signaal. Waarom was nog niet bekend (moest hij nog verder zoeken maar dat werd dan maandag weer).

ik vermoed dat hij de STK bedoeld waarschijnlijk?

toevallig een bekende specifieke corrado kwaal waarom deze niet zou worden aangestuurd. OF kan dit inderdaad "gewoon" varieren van kabelbreuk tot iets met de computer bijvoorbeeld?
Reply With Quote
  #10  
Old 15-11-2013, 20:48
andre0511's Avatar
andre0511 andre0511 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 321
Default

Denk zelf ook de stk,bij afremmen op de motor regel de stk niet en als je hem dan vrij trapt moet hij reageren om de auto stationair te laten lopen en dan valt hij bij jou uit.
Hij reageert te langzaam of af en toe helemaal niet.
__________________
Audi S3 8L 270 pk 400 nm

Waarom moet je bij een auto die op diesel of benzine rijdt, toch ook gas geven?
Reply With Quote
  #11  
Old 19-11-2013, 13:53
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Lightbulb

Door drukte nog niet verder onderzocht helaas, wat nu in elk geval al wel bekend is dat de STK geen signaal krijgt èn teveel benzine (waarschijnlijk logisch gevolg van elkaar? puur even voor mijn beeldvorming).
Reply With Quote
  #12  
Old 28-11-2013, 12:33
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Default

Opgelost, uiteindelijk lamdasensor vervangen bleek sowieso verkeerd type in te zitten. hadden wel gemeten of hij functioneerde, wat die op dat moment in elk geval wel deed.

Eerder met apk had die een kabelbreuk welke was opgelost, wellicht is daardoor het probleem (wat later) ontstaan, wellicht bobine door anwb voor niks vervangen of misschien ook wel toevallig net op zijn eind gelopen. Omdat ie o.a. te rijk liep hebben ze dus die lambdasonde toch ook even bekeken en bleek dat deze eigenlijk niet bij deze corrado hoorde, met moeite los gekregen en vervangen door een nagenoeg nieuwe die wel volstaat en toevallig ook voorhanden was en probleem opgelost. Zagen in de stationair weg en rijdt weer zoals het hoort.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum