|
|||
|
|||
vooras t2a onder spijl
hallo
ik heb een 67 spijlbus en heb ontzettend veel speling in mijn verticale fuseepennen nu heb ik de mogelijkheid om een t2a as te kopen (met schijfremmen mooi mee genomen) te monteren maar mijn vraag is of dat zomaar kan past dit wel!!!! ik zag wel al dat de steek van de velgen anders is dan wat ik er momenteel onder heb zitten maar dat heeft meer met de remmen te maken ik hoop dat iemand mij kan helpen groetjes |
|
||||
|
||||
Quote:
Als je 100% zeker weet dat het een A as is past hij er onder Maar A assen hadden altijd trommels, of hij moet al omgebouwd zijn naar schijfremmen, met b as spullen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is wat veel mensen denk maar dit klopt niet!! Vanaf MODELjaar (let op het woordje 'modeljaar' ) 1970 is een andere as gebruikt dan in MODELjaar 1968 en 1969. MODELjaar 1970 had wel trommelremmen maar is dus toch een nieuwer type as. Het duidelijkst herkenbare verschil zit in de afstand tussen de bouten waarmee de as aan de langsbalken vast zit. Voor modeljaar 1968-1969 zitten de dichtst bij elkaar zittende bouten 9cm van elkaar verwijderd. Bij de 1970-1979 as is dit 12cm. Maar eh, schijfremmen onder een T1? Dat is toch geen gezicht? Of ga je geen standaard velgen monteren? De schijfremmen zijn trouwens geïntroduceerd met modeljaar 1971. Nog wel een T2a, maar geen trommels meer aan de vooras.