![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Bij de golf 4 1.4 16V, met motorcode AHW hebben we een probleem.
De auto loopt slecht, hij start ook slecht. Zodra hij even een minuut gelopen heeft stinkt hij erg naar benzine. Het toerental stationair is ook lager dan normaal. Zo'n 500 a 600 toeren inplaats van zo'n 900 toeren. De temperatuursensor is inmiddels vervangen, dat hielp echter niet. Het gekke is dat zodra de auto warm is de auto wel goed op gas loopt. Dit doet vermoeden dat het probleem ergens zit in een van de systemen die bepaalt hoeveel benzine ingespoten wordt, maar niet gebruikt wordt indien de auto op gas loopt. Volgens mij heb je dan de luchtmassameter, maar verder niet zo veel meer over. Heeft iemand ideeen wat het kan zijn anders dan de luchtmassameter, en gaat de luchtmassameter vaker stuk? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Wat voor lpg-systeem heb je? Neem aan iets van lpi?
Dan gebruikt die de signalen die je auto naar de benzine-injectors stuurt. En daarbij gebruikt je auto ook de LMM etc etc. Schakel eens over op benzine als je auto warm is, kijken of ie dan ook nog problemen geeft. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Deze heeft geen LMM, dus dat zal het probleem niet zijn, beter doe je hem even uitlezen..
Zonodig de EGR klep controleren en inleren, net zoals je gasklephuis.. Deze motoren zijn echt geen ruk waarde, en alleen maar ellende met die dingen, zeker als ze al richting de 2 ton gaan..Deze loopt ook nog op gas wat het niet beter maakt.. Zuigers kantelen ook vaak of de wanden zijn finaal ingevreten aan 1 kant..Klepgeleiders is ook nog wel eens een probleem bij deze..Koud slecht lopen en warm gaat het wel.. Compressie zou je eventueel ook eens kunnen meten. Is voor de rest alles goed, gooi dan eens een injectie reiniger in de tank en rij een tank benzine leeg, kan ook nog zijn dat de injectoren vies zijn of niet naar behoren werken, kan ook de benzine stank, slecht starten etc verklaren. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Gasklephuis is gisteren vervangen, moet nog ingeleerd worden, als het goed is vandaag.
Dat deze motoren als "slecht" bekend staan, is mij bekend. Het vreemde is echter dat als de motor warm is en de auto op gas overschakeld, dat de motor dan goed loopt. Daarom denk ik nog niet aan defecten als kantelende zuigers en dergelijken. Wat doet de Egr precies en kan die omzeild of afgedopt worden voor testdoeleinden? Het type gasinstallatie weet ik niet uit mn hoofd, zou ik vanavond eens moeten bekijken. Huidige test is alle vier de biugies vergelijken, om te zien of ze allemaal gelijke koolafzetting/kleur vertonen. Bij uitlezen geen foutmeldingen, dus dat helpt helaas niet. Lambdasonde is ook al vervangen. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Gas installatie is necam /koltec .
compressie gemeten gemiddelde is 10 bar dus ook goed. loopt stationar niet maar bij 1500 toeren en hoger wel goed. egr klep is al afgesloten. ga nu naar garage voor reset en inleren |
#6
|
|||
|
|||
![]() Gasklep ingelezen: geen foutcode, probleem blijft.
Zouden map sensor en bobine blok met vier bougiekabels een dergelijke probleem kunnen geven? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kan allemaal, soms zijn die problemen lastig te achterhalen. EGR kun je ook niet zomaar afdoppen, ga je een storingscode op krijgen en brandend motorstorings lampje. Gasklep is wel goed ingeleerd neem ik aan ? Vaak moeten eerst de leerwaardes worden gewist, en daarna inleren. EGR kun je ook opnieuw inleren..074 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Loopt ie als ie warm is op benzine ook goed? Als je dat even test, sluit je daar al een hoop mee uit...
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Geen koudestartinjector,
en bougies nog niet vervangen ik wil nieuwe kopen en plaatsen want zijn allemaal bruin/ zwart van kleur. Maar er wordt gedacht aan bobine of map sensor. heb deze info bij garage en VAG sloperij in den dolder mee gekregen. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Waarom niet uitlezen / controleren ? Mapsensor kun je ook controleren.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Gasklep huis is gereset en in geleerd werkt ook goed.
egr klep is niet Electronisch maar mechanisch met vacuum en de auto rijdt daar al meer dan twee jaar zo. als hij koud is start hij in een keer maar dan lijkt hij op drie cilinders te lopen. Hij doet het zelfde ook als hij warm is maar wil dan bijna niet tot niet starten. De motor loopt dus als hij warm is precies het zelfde als wanneer hij koud is met het verschil dat hij met koude motor gelijk in een keer start. Er Zitten geen fout codes in, de auto is al meerdere malen uit gelezen en gereset ivm te vervangen onderdelen. waarvan twee keer bij een vw dealer. |
#12
|
||||
|
||||
![]() EGR word wel elec aangestuurd, kijk maar aan de zijkant van de kop.
Maak anders eens een opname tijdens het starten.. |