#1
|
||||
|
||||
Stuurbekrachtiging Golf 4 vraag
Hoi,
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen en liefst ook even laten zien hoe de stuurbekrachtigingspomp aangedreven wordt bij een Golf 4 TDI 90pk (AHU). Ik heb met een search gevonden dat deze aangedreven wordt door de multiriem, samen met de waterpomp en de dynamo. Bij mijn AHU uit een Caddy wordt de stuurbekrachtiging aangedreven door een v-snaar voor de multiriem. Ik wil eigenlijk ombouwen naar de aandrijving met multiriem ivm plaats problemen met de extra v-snaar poulie. Weet iemand hier wat ik aan moet passen en/of nodig heb? Groeten, Ko
__________________
1986 Golf 1.3 zilvergrijs (project) 1992 Passat Variant 2.0 GT rood 2010 Seat Altea 1.6 TDI rood (daily) Hoe meer pk's hoe harder je een muur raakt. Hoe meer Nm's hoe verder je die muur meeneemt. |
#2
|
||||
|
||||
Vergis je niet, want met een multiriem bedoelen ze vaak gewoon de V riem.
Maar omdat deze multi functioneel is noemen ze hem tegenwoordig meer multiriem Maar uit mijn hoofd word die gewoon aangedreven door de V/multiriem. |
#3
|
||||
|
||||
Bij mijn Caddy zit een extra (smalle) poulie op de (brede) poulie voor de multiriem.
Ik heb een stuurbekrachtigingspomp van een Golf 4 gezien met een poulie voor de brede multiriem. Op de pomp van de Caddy zit een smalle poulie voor een v-snaar. Het zal wel niet zo eenvoudig zijn als het wisselen van de poulie. Volgens mij moet er dan ook nog ergens een omlegrol bij.
__________________
1986 Golf 1.3 zilvergrijs (project) 1992 Passat Variant 2.0 GT rood 2010 Seat Altea 1.6 TDI rood (daily) Hoe meer pk's hoe harder je een muur raakt. Hoe meer Nm's hoe verder je die muur meeneemt. |
#5
|
||||
|
||||
Het blok van de Caddy ligt in mijn Jetta 2. Op dit moment zonder stuurbekrachtiging omdat ik vrij weinig plaats heb voor de extra poulie. Deze komt met accelereren tegen de balk aan.
Als ik ombouw dan kan ik stuurbekrachtiging inbouwen zonder dat ik er extra ruimte voor nodig heb.
__________________
1986 Golf 1.3 zilvergrijs (project) 1992 Passat Variant 2.0 GT rood 2010 Seat Altea 1.6 TDI rood (daily) Hoe meer pk's hoe harder je een muur raakt. Hoe meer Nm's hoe verder je die muur meeneemt. |
#6
|
||||
|
||||
Ow zo, ja dan zul je creatief moeten zijn inderdaad, en vooral dingen proberen.
Of wat bij je chassis balk aanpassen voor ruimte. Ik zeg trek de poelie's er af en probeer, als het past moet het geen probleem geven. Zou die pomp gewoon aanschaffen en proberen als ik jou was Ik ben niet zo moeilijk Bij dat soort dingen is het vooral proberen en passen. |
#8
|
||||
|
||||
Iemand met een Golf 4 TDI die een fotootje kan maken hoe de multitriem loopt?
__________________
1986 Golf 1.3 zilvergrijs (project) 1992 Passat Variant 2.0 GT rood 2010 Seat Altea 1.6 TDI rood (daily) Hoe meer pk's hoe harder je een muur raakt. Hoe meer Nm's hoe verder je die muur meeneemt. |
#9
|
||||
|
||||
Ik zal hier toch weer eens het stof afblazen.
Ik ben er de laatste tijd toch weer aan het denken om stuurbekrachtiging op de Jetta te bouwen. Nu we een gezinsautootje hebben met stuurbekrachtiging is het iedere keer weer even omschakelen als ik in de Jetta stap . Is er iemand die in ETKA eens kan kijken hoe het zit met poulies en spanners of omlegrollen?
__________________
1986 Golf 1.3 zilvergrijs (project) 1992 Passat Variant 2.0 GT rood 2010 Seat Altea 1.6 TDI rood (daily) Hoe meer pk's hoe harder je een muur raakt. Hoe meer Nm's hoe verder je die muur meeneemt. |
#10
|
||||
|
||||
bedoel jij niet een Bora?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#11
|
|||
|
|||
de losse poulie voor de vsnaar die op de multieriempoulie komt wisselen voor een kleinere dan is het opgelost zelf ook zo gedaan bij 1z tdi in jetta 2 poulie kan je van mk3 benzine pakken
__________________
PM voor kabelboom aanpassingen en chiptuning VW/audi |