Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-10-2010, 22:25
Kootje74's Avatar
Kootje74 Kootje74 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 221
Send a message via MSN to Kootje74
Default Stuurbekrachtiging Golf 4 vraag

Hoi,

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen en liefst ook even laten zien hoe de stuurbekrachtigingspomp aangedreven wordt bij een Golf 4 TDI 90pk (AHU).
Ik heb met een search gevonden dat deze aangedreven wordt door de multiriem, samen met de waterpomp en de dynamo.
Bij mijn AHU uit een Caddy wordt de stuurbekrachtiging aangedreven door een v-snaar voor de multiriem.

Ik wil eigenlijk ombouwen naar de aandrijving met multiriem ivm plaats problemen met de extra v-snaar poulie.
Weet iemand hier wat ik aan moet passen en/of nodig heb?

Groeten,
Ko
__________________
1986 Golf 1.3 zilvergrijs (project)
1992 Passat Variant 2.0 GT rood
2010 Seat Altea 1.6 TDI rood (daily)

Hoe meer pk's hoe harder je een muur raakt.
Hoe meer Nm's hoe verder je die muur meeneemt.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-10-2010, 18:22
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Vergis je niet, want met een multiriem bedoelen ze vaak gewoon de V riem.
Maar omdat deze multi functioneel is noemen ze hem tegenwoordig meer multiriem

Maar uit mijn hoofd word die gewoon aangedreven door de V/multiriem.

__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #3  
Old 20-10-2010, 18:32
Kootje74's Avatar
Kootje74 Kootje74 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 221
Send a message via MSN to Kootje74
Default

Bij mijn Caddy zit een extra (smalle) poulie op de (brede) poulie voor de multiriem.
Ik heb een stuurbekrachtigingspomp van een Golf 4 gezien met een poulie voor de brede multiriem. Op de pomp van de Caddy zit een smalle poulie voor een v-snaar.

Het zal wel niet zo eenvoudig zijn als het wisselen van de poulie. Volgens mij moet er dan ook nog ergens een omlegrol bij.
__________________
1986 Golf 1.3 zilvergrijs (project)
1992 Passat Variant 2.0 GT rood
2010 Seat Altea 1.6 TDI rood (daily)

Hoe meer pk's hoe harder je een muur raakt.
Hoe meer Nm's hoe verder je die muur meeneemt.
Reply With Quote
  #4  
Old 20-10-2010, 18:34
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Ja er zal wel een spanner ook bij moeten, maar wat is precies je bedoeling en reden van de ombouw dan ?
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #5  
Old 20-10-2010, 18:39
Kootje74's Avatar
Kootje74 Kootje74 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 221
Send a message via MSN to Kootje74
Default

Het blok van de Caddy ligt in mijn Jetta 2. Op dit moment zonder stuurbekrachtiging omdat ik vrij weinig plaats heb voor de extra poulie. Deze komt met accelereren tegen de balk aan.
Als ik ombouw dan kan ik stuurbekrachtiging inbouwen zonder dat ik er extra ruimte voor nodig heb.
__________________
1986 Golf 1.3 zilvergrijs (project)
1992 Passat Variant 2.0 GT rood
2010 Seat Altea 1.6 TDI rood (daily)

Hoe meer pk's hoe harder je een muur raakt.
Hoe meer Nm's hoe verder je die muur meeneemt.
Reply With Quote
  #6  
Old 20-10-2010, 18:44
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Ow zo, ja dan zul je creatief moeten zijn inderdaad, en vooral dingen proberen.

Of wat bij je chassis balk aanpassen voor ruimte.
Ik zeg trek de poelie's er af en probeer, als het past moet het geen probleem geven.
Zou die pomp gewoon aanschaffen en proberen als ik jou was

Ik ben niet zo moeilijk

Bij dat soort dingen is het vooral proberen en passen.
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #7  
Old 20-10-2010, 18:45
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

P.s. als het de zelfde motoren zijn heb je best wel kans dat het de zelfde pompen zijn en dan moet het zeker passen, misschien dat je dat eerst kan uitzoeken met onderdeel nummers
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #8  
Old 25-10-2010, 11:17
Kootje74's Avatar
Kootje74 Kootje74 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 221
Send a message via MSN to Kootje74
Default

Iemand met een Golf 4 TDI die een fotootje kan maken hoe de multitriem loopt?
__________________
1986 Golf 1.3 zilvergrijs (project)
1992 Passat Variant 2.0 GT rood
2010 Seat Altea 1.6 TDI rood (daily)

Hoe meer pk's hoe harder je een muur raakt.
Hoe meer Nm's hoe verder je die muur meeneemt.
Reply With Quote
  #9  
Old 20-11-2013, 15:43
Kootje74's Avatar
Kootje74 Kootje74 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 221
Send a message via MSN to Kootje74
Default

Ik zal hier toch weer eens het stof afblazen.

Ik ben er de laatste tijd toch weer aan het denken om stuurbekrachtiging op de Jetta te bouwen.
Nu we een gezinsautootje hebben met stuurbekrachtiging is het iedere keer weer even omschakelen als ik in de Jetta stap .

Is er iemand die in ETKA eens kan kijken hoe het zit met poulies en spanners of omlegrollen?
__________________
1986 Golf 1.3 zilvergrijs (project)
1992 Passat Variant 2.0 GT rood
2010 Seat Altea 1.6 TDI rood (daily)

Hoe meer pk's hoe harder je een muur raakt.
Hoe meer Nm's hoe verder je die muur meeneemt.
Reply With Quote
  #10  
Old 20-11-2013, 16:47
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

bedoel jij niet een Bora?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #11  
Old 20-11-2013, 17:59
Michiel. Michiel. is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 94
Default

de losse poulie voor de vsnaar die op de multieriempoulie komt wisselen voor een kleinere dan is het opgelost zelf ook zo gedaan bij 1z tdi in jetta 2 poulie kan je van mk3 benzine pakken
__________________
PM voor kabelboom aanpassingen en chiptuning VW/audi
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum