#1
|
|||
|
|||
2h motor die slecht draaid
Hallo iedereen, graag eens iemand die eens meedenkt met verstand van een 2h motor,beetje hulp zou wel tof zijn want het probleem blijft zich maar voordoen. Het betreft een golf 1 cabrio met 2h motor. De motor draaide heel slecht met ploffen uit de uitlaat als je hem op bv 2000tr houd en onder de motorkap zie je bij elke plof de motor echt bewegen(schudden)Bougies zijn vervangen, bougiekabels, delco kapje, rotor zag er goed uit maar even met fijn schuurpapiertje zuiver gemaakt. De blauwe watersensor is ook vervangen. De lambdasonde afgekoppeld geeft geen verschil(werkt dacht ik alleen maar bij warme motor maar toch eens geprobeerd) De ecu ook al eens een ander opgestoken,stappenmotor is ook gekuist(toeren schommelen zo niet meer) maar het geeft allemaal weinig verschil. De motor draaid nu wel al iets beter maar de ploffen en het schudden tijdens optrekken blijft.. De ontsteking moet ik wel nog eens afregelen, maar vroeg me af of het een halgever probleem zou kunnen zijn of eerder benzine gerelateerd ofzo? Iemand ongeveer hetzelfde meegemaakt die me een beetje wegwijs kan maken? Alvast bedankt op voorhand. Grtzz
|
#2
|
||||
|
||||
Gezien je beschrijft dat de motor draait met ploffen en dat de motor flink beweegt bij deze ploffen is het 98% zeker een ontstekings gerelateerd probleem.
Het knallen uit de uitlaat kan duiden op een te late ontsteking, waardoor het mengsel wordt verbrand wanneer de uitlaatklep al opengaat. Het hierbij gepaarde trillen en bokken van de motor klinkt echter alsof hij te vroeg ontsteekt (detoneren of 'pingelen'). Indien het alleen bij optrekken zou gebeuren zou het de vervroeger kunnen zijn, echter gezien het ook bij stilstand en dan optoeren gebeurt lijkt het mij toch een kwestie van ontstekingstijdstip en dit kan inderdaad van een foutieve Hall-gever komen. |
#3
|
|||
|
|||
Ik zou er een specialist naar laten kijken. Die krijgt hem wel weer mooi draaiend..
__________________
http://vwprojects.nl/projects/volks...0cabriolet.html |
#4
|
||||
|
||||
wat je nog kan doen en niet veel geld/moeite kost, is de vacuumslangen controleren/vervangen.
zo op afstand verder moeilijk te bepalen wat t kan zijn. |
#5
|
|||
|
|||
Bedankt iedereen. Kga een nieuwe halgever bestellen en de ontsteking eens afregelen met de lamp. De vacuumslangen heb ik ook al eens gecontroleerd,zijn volgens mij niet lek maar zal er eens voorzichtig rondsprayen met deo of remmen reiniger. Grt
|