|
||||
|
||||
Kachel werkt niet golf 2
Heren, al maanden rij ik rond met een handdoek in de auto en in elke straat moet ik een keer vegen om iets te kunnen zien en wordt er helemaal kriegel van.
Vraag, welke zekering is van mijn kachel? En wat zou er eventueel nog meer mis kunnen zijn? Als ik aan de knop draai, gebeurt er niks, geen blaasje wind. Mvg, Dave
|
||||
|
||||
Kijk ff naar de achterkant van het kapje bij je zekeringkast daar staan als het goed is de nummers op, doet je kachel helemaal niks meer of wel nog op stand 3?
Als die op stand 3 wel nog blaast is de weerstand kapot, als die niks meer doet moet je ff naar de zekering kijken en ff op de stekker bij de kachelmotor meten of je daar nog spanning op hebt, zoja dan zal je kachelmotor kapot zijn, deze vind je rechts onder het dashbordkastje, daar voel je iets van schuim zitten en daaronder zit de motor.
|
||||
|
||||
Quote:
Zekering 14 (20A) is voor de aanjager; ik neem aan dat je dat bedoelt. |
|
||||
|
||||
mocht je motor kapot zijn, heb ik nog wel een goeie voor je, zonder weerstand alleen, dat wel...
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zonder weerstand houdt in dat...? Hij doet het trouwens op geen een van de standen
|
||||
|
||||
Je weerstand is eigenlijk een 3 voudige weerstand die je motor op de verschillende snelheden kan laten draaien, waarschijnlijk je motor defect als hij het op de hoogste stand niet doet, want dan zit er geen weerstand meer tussen en draait hij dus op volle snelheid.
|
|
||||
|
||||
Enig idee wat zo'n kreng kost?
|
||||
|
||||
Ik zou eerst de stekker van je motor af halen en ff checken of er spanning op komt...
|
|
||||
|
||||
Dat ga ik morgen even doen en even de zekering bekijken, zie nu niks en hij staat al onder een hoes voor de winter