|
||||
|
||||
Dat het ontwerp van de Kever uniek was...
... wist ik natuurlijk al, maar er schoot me iets te binnen waarin die ook uniek is: hij was uitsluitend leverbaar met twee deuren! Dat lijkt misschien een open deur (pun intended), maar het is eigenlijk wel heel bijzonder!
Vrijwel alle auto's (*) uit de jaren '50 en '60 waren leverbaar met - naar keuze - twee of vier deuren. Uitzonderingen zijn bv. Citroën 2CV en Renault 4, die alleen maar met vier deuren te koop waren. Maar de enige andere alleen-maar-tweedeurs auto's die ik zo even gauw kan bedenken zijn de Austin Seven en de Morris Mini! *: Sportwagens, coupé's, busjes en pick-ups niet meegerekend, uiteraard. En dat allemaal doordat Tjaap deze foto postte: |
|
||||
|
||||
Fiat 500. De nieuwe compacte middenklasse met mini, beetle en cinquecento.
|
||||
|
||||
Er zijn kevers gemaakt met 4 deuren. Maar pas toen de productie naar Mexico ging.
Omdat ze in Mexico veel als taxi gebruikt werden (worden) zijn ze toen een tijdje als 4 deurs leverbaar geweest.
|
||||
|
||||
OF je bouwt je 4deurs Renault om naar een VW
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. Last edited by Tjaap : 19-10-2013 at 08:43. |
|
||||
|
||||
Nou jaaa....
Even Google'n op "vierdeurs kever" levert trouwens wel een paar bijzondere plaatjes op, maar ik denk toch niet dat die door VW zelf gebouwd zijn? Er staan telkens namen bij als Rometsch en Romeli, carroseriebedrijven. Schrik niet, er staat zelfs een vierdeurs Porsche tussen! [SLIK] En dat ik de kleine Fiatjes vergeten was is onvergeeflijk, sowwy! |
|
||||
|
||||
Bij BBT in brecht staat nog zo een 4-deurs kever.
Deze heeft verkeerd opendraaiende deuren en dichte wielkasten achteraan. Hier zouden er nog maar een 5-tal van over de wereld zijn. Als ik er nog eens kom zal ik wel een foto schieten. zo een dus (alleen heeft deze geen dichte wielkasten)
|
||||
|
||||
er zijn in totaal van Rometsch een 12 stuks gemaakt die dienden als taxi
heb gisteren toevallig een documentaire erover gezien
|
||||
|
||||
Quote:
Da's ook sterk! Op tv? Welke zender, en wordt dat misschien nog herhaald? |
|
||||
|
||||
duitse zender Motorvision TV
wordt vaak herhalingen uitgezonden
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Wow, gaaf. Daar is de rx8 op gebaseerd
|
||||
|
||||
Gave foto's zeg, dank je ! Ik had echt geen idee...
|