#1
|
||||
|
||||
golf2 1.8 GX startproblemen
Ben ik weer even...
Ik had een tijdje geleden problemen met starten met mijn golf2 1.8GX Nu heb ik beide benzinepompen vervangen en toch is het er nog. Is het bij een 1.8 GX ook net als bij een gti dat als je de sleutel op contact zet dat de pomp dan alvast voordraait of heeft deze dat niet? Mijn pom gaat pas lopen op het moment dat ik start. Hoop dat jullie kunnen helpen want het word nu wel erg vervelend. ps de druk was eerst maar 2,6 dus daarom de pompen vervangen...is nu weer 5,2 |
#2
|
||||
|
||||
Dat je pomp gaat lopen pas tijdens starten klopt wel bij deze motoren. Deze zit via de dynamo geschakeld.
Start hij altyd slecht? Of alleen koud? of alleen bij warme motor? |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Dan ben ik al blij dat het zo hoort bij deze motor. Hij start eigenlijk altijd wel slecht. Ik moet telkens een beetje gas bijgeven en dat hoort volgens mij toch niet zo bij een inspuiter. |
#4
|
|||
|
|||
moet je fff kijken of je geen lekjes hebt bij je koudstart injector of de leidingen daaar naartoe..
had ik bij mn KR ook maar als dat dicht is start hij wel goed |
#5
|
|||
|
|||
Ja controleer even alle slangen onder de motorkap, ook vaccuum leidingen en herstel deze indien nodig
|
#6
|
||||
|
||||
waar zit de koude start injector?
alle vacuum slangen enz. heb ik al vervangen |
#7
|
|||
|
|||
ik bedoel niet de koudstart injector maar de stappenmotor, die regelt meer lucht bij het starten.. zit voor je inlaat spruitstuk zoon rond apparaatje en die gaat met een slang naar de lucht inlaatbuis..
koudstart injector zit rechts op het inlaatspruitstuk die spuit wat benzine in met starten |
#8
|
|||
|
|||
de GX heeft net als de EV geen stappenmotor, het kan verschillende oorzaken hebben zoals niet werkende warmloopregelaar of idd zoals hierboven al staat een luchtlek.
De koudstart injektor kan ook stuk zijn of de dichting hiervan. Ontsteking en dergelijke ook in orde?, motor heeft ook z'n vermogen nog??, gr. Marcel. |
#9
|
||||
|
||||
Ontsteking enz. in orde voor zover ik weet m20vt.
Alle slangetjes heb ik al vervangen. Warmloopregelaar heb ik niet gercontrolleerd...waar zit die ergens? (net als de koudstart injektor...waar zit die en hoe controlleer ik beiden) |
#10
|
||||
|
||||
Koude start is de blauwe injector die apart op de inlaat zit.
Warmloopregelaar zit volgens mij op het blok gemonteerd, globaal tussen het dynamo en de ontstekingstoren... Als ik me niet vergis staat in de handleiding bij auto's met dit type motoren (K-jet) dat het normaal is dat er eventueel een beetje gas bij gedaan moet worden om te starten.
__________________
Jetta mk1 1981 ; Airco / Eberspächer B5W / CC / Alarm / Megajolt DIS / Bosch LH 2.4 / Supersprint fächerkrummer / Powersprint 60mm auspuff Te koop: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3866830.html |